Auteur Topic: Welke flens?  (gelezen 25952 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #45 Gepost op: 02-10-2006 18:44:51 »
De 15G kent twee types, 1 met losse flens en 1 met vaste.

Nou...ik zou het ander noemen ;)
Er zijn idd 2 types 15G, eentje met een conische flens en eentje met een vlakke (en rechte) flens.
De 16T is er ook in 2 versies; eentje met een rechte (en vlakke) flens en eentje met een schuine (een vlakke) flens.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

b0nkolok

  • Volvo "for life"
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • Volvo V70 R awd 1998 aut. twin-pipe + 850 T-5R
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #46 Gepost op: 02-10-2006 18:46:20 »
Is het type turbo niet af te lezen van je chassisnummer? Bijde mijne zie ik: YV1LW5208W2426258, hetgeen een T6 inhoudt en een T6 is een Mitsu TD04HL-18T, of niet?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #47 Gepost op: 02-10-2006 18:47:59 »
is een Mitsu TD04HL-18T, of niet?

Dat zal dan je V70 zijn, want jouw 850 had standaard een 15G ;)

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

RonnieDuck

  • vreemde eend in de bijt?
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5D en een 264 GL
    • Van Ingen
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #48 Gepost op: 02-10-2006 18:49:52 »
Maar volgens mij hebben de verschillende 15G's hetzelfde nr.

1994 is denk ik een grens geval. of is de T-5 pas van 94?

de mijne is van 96 en heeft de rechte vaste flens!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #49 Gepost op: 02-10-2006 18:51:01 »
Maar volgens mij hebben de verschillende 15G's hetzelfde nr.

1994 is denk ik een grens geval. of is de T-5 pas van 94?

de mijne is van 96 en heeft de rechte vaste flens!!!

Alleen MY1996 en MY1997 hebben een vlakke (en rechte) flens.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

RonnieDuck

  • vreemde eend in de bijt?
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5D en een 264 GL
    • Van Ingen
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #50 Gepost op: 02-10-2006 18:55:44 »
Voila,..het antwoord.

Model 1994 T-5 heeft origineel een turbo met losse/conische flens!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

b0nkolok

  • Volvo "for life"
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • Volvo V70 R awd 1998 aut. twin-pipe + 850 T-5R
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #51 Gepost op: 02-10-2006 18:56:07 »
is een Mitsu TD04HL-18T, of niet?

Dat zal dan je V70 zijn, want jouw 850 had standaard een 15G ;)

Yep, dat is de saffron. De groene heeft een 15G
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #52 Gepost op: 02-10-2006 19:23:22 »
Oke meen ook al gezien te hebben dat het iets conische liep met eerst een
klembeugel en dan het dikke stuk wat weet iets dunner met een klem op
de turbo komt.
Word dit tussen deel nu 1 deel bij een 3inch DP?

Nee. Je turbo bepaalt hoe je DP bevestigd moet worden. Als je een 15G hebt met conische flens dan heb je een DP nodig met een losse klembeugel, of die DP nu standaard of 3" is.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #53 Gepost op: 02-10-2006 19:27:54 »
Kan het niet goed zien,zit dat warmte kapje voor :eusa_shhh:

Maar ik moet dus een DP bestellen voor een oude 15G
met conische flens?

99% kans.
Maar ik zou toch ff het hitteschild eraf halen. Je kunt best een tijdje zonder ;)

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

Emiel

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9273
  • Geslacht: Man
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #54 Gepost op: 02-10-2006 19:29:22 »
Of even van onderaf met een spiegeltje...zie je zo dat ie conisch is.

 ;)

Jeroentjuh

  • Expert
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4750
  • Geslacht: Man
  • V70N 2.4 MY08
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #55 Gepost op: 02-10-2006 19:30:21 »
Kan het niet goed zien,zit dat warmte kapje voor  :eusa_shhh:

Maar ik moet dus een DP bestellen voor een oude 15G
met conische flens en losse klembeugel?


Als er nooit een andere tubo op is gekomen heb je een 15G met conische flens..... Met een spiegel kun je zo ff onder het hitteschild kijken, anders ff met je mobiel een foto eronder maken (zelf laatst ook ff gedaan, haha).......

Emiel

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9273
  • Geslacht: Man
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #56 Gepost op: 02-10-2006 19:31:53 »
En als je de downpipe los hebt....niet in de turbo kijken.... :eusa_whistle:

Jeroentjuh

  • Expert
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4750
  • Geslacht: Man
  • V70N 2.4 MY08
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #57 Gepost op: 02-10-2006 19:33:20 »
Kan het niet goed zien,zit dat warmte kapje voor :eusa_shhh:

Maar ik moet dus een DP bestellen voor een oude 15G
met conische flens?

99% kans.
Maar ik zou toch ff het hitteschild eraf halen. Je kunt best een tijdje zonder ;)
Doen we morgen ff dan word het iets duidelijker,pfff zie
dat de 3inch DP va feritta met race kat van rvs bijna 1000euro kost!

Gewoon een katloze kopen en 1x per jaar ff wissellen met de originele. Als je een Ferrita heb kan dit zo, want die gebruikt dezelfde aansluiting als Volvo, heb je een JT dan is het wat moeilijker d8 ik.....

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #58 Gepost op: 02-10-2006 19:34:02 »
Kan het niet goed zien,zit dat warmte kapje voor :eusa_shhh:

Maar ik moet dus een DP bestellen voor een oude 15G
met conische flens?

99% kans.
Maar ik zou toch ff het hitteschild eraf halen. Je kunt best een tijdje zonder ;)
Doen we morgen ff dan word het iets duidelijker,pfff zie
dat de 3inch DP va feritta met race kat van rvs bijna 1000euro kost!

Dan neem je toch 1 zonder racekat ;)

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17912
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #59 Gepost op: 02-10-2006 19:34:23 »
En als je de downpipe los hebt....niet in de turbo kijken.... :eusa_whistle:

???

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD: