Auteur Topic: Welke flens?  (gelezen 29258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33925
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #75 Gepost op: 03-10-2006 22:16:36 »
Als je clublid bent, krijg je nog korting, hè  ;)

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33925
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #76 Gepost op: 03-10-2006 22:28:11 »


Boven orgineel, onder de Ferrita.

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33925
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #77 Gepost op: 03-10-2006 22:28:45 »
Weet het nummer niet?

Nummer staat op de zijkant van de doos.

Roy V70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • Geslacht: Man
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #78 Gepost op: 03-10-2006 22:31:10 »
Met DP zonder kat is het deel wat normaal kat is dan gewoon stuk pijp neem ik aan?

Moet ik het ding maar eens gaan bestellen dacht ik zo  :eusa_dance:


Klopt...is gewoon èèn rechte pijp. (Zie foto van Marcel,die iets sneller met posten was)
Bestel `m maar, want het is een wereld van verschil :eusa_dance:
Alleen het geluid al....... :evil: :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 03-10-2006 22:33:59 door Roy V70R »
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

  • Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11368
  • Geslacht: Man
    • 850RS
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #79 Gepost op: 03-10-2006 22:39:32 »
Denk dat het foute type straks binnen komt... :eusa_pray:

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17921
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: verschil aansluiting down pipe/turbo?
« Reactie #80 Gepost op: 04-10-2006 10:15:15 »
Denk dat het foute type straks binnen komt... :eusa_pray:

Op de foto staat iig niet het type dat ie nodig heeft ;)
Het nummer van ET lijkt me wel de juiste aan de omschrijving te zien.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

Ramon

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 692
  • Geslacht: Man
  • 854 T5 automaat 1994 USA
15 G rechte / losse flens??
« Reactie #81 Gepost op: 01-11-2007 19:19:15 »
Hieronder een foto van mijn 1994 T5 automaat.
Is dit een 15 G met (rechte) losse flens?

 
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Emiel

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9274
  • Geslacht: Man
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #82 Gepost op: 01-11-2007 19:21:18 »
Conische flens.

Ramon

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 692
  • Geslacht: Man
  • 854 T5 automaat 1994 USA
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #83 Gepost op: 01-11-2007 19:26:08 »
Hoi Emiel,

15 G met rechte konische flens dus ???

Als ik voor deze turbo een 3 inch dp koop, kan ik die dan niet gebruiken bij een (latere) upgrade naar een 18 T?   

(of past een 18T wel in hetzelfde slakkenhuis??)

(Mogelijk wel vaker gevraagd maar zoeken gaat niet zo geweldig ......  ;))

Ramon ;D
 
« Laatst bewerkt op: 01-11-2007 19:27:42 door TAXI DRIVER »
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

mehn

  • Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17921
  • Geslacht: Man
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #84 Gepost op: 01-11-2007 19:36:55 »
15 G met rechte konische flens dus ???

Ja.

Als ik voor deze turbo een 3 inch dp koop, kan ik die dan niet gebruiken bij een (latere) upgrade naar een 18 T?   

Nee.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

Turbo-Geek

  • If in doubt, Flat out !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5102
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R BS aut/19T/MTE/Big FMIC/3"DP/BBK/KWII/18"
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #85 Gepost op: 01-11-2007 19:49:49 »
Dat is het vervelende van die Volvo turbo's ... Je zal dus of moeten gaan lassen bij een latere upgrade of hem zien te verkopen en een andere kopen.
Zit met hetzelfde probleem en heb besloten de DP nu ff voor gezien te houden en de juiste te kopen als de grotere turbo erop gaat.
Voorlopig nog ff uitzingen met de fabrieks dp  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Rick.

  • Maverick
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 814
  • Geslacht: Man
  • V70 classic 2.3 T5
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #86 Gepost op: 01-11-2007 19:52:28 »
Dat is het vervelende van die Volvo turbo's ... Je zal dus of moeten gaan lassen bij een latere upgrade of hem zien te verkopen en een andere kopen.
Zit met hetzelfde probleem en heb besloten de DP nu ff voor gezien te houden en de juiste te kopen als de grotere turbo erop gaat.
Voorlopig nog ff uitzingen met de fabrieks dp  :eusa_whistle:

Dit had ik ook al met mezelf afgesproken. M'n turbo heeft er nu  235.000km op zitten, dus zal z'n langste tijd wel hebben gehad, ga maar sparen voor een andere turbo met bijpassende DP.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Turbo-Geek

  • If in doubt, Flat out !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5102
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R BS aut/19T/MTE/Big FMIC/3"DP/BBK/KWII/18"
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #87 Gepost op: 01-11-2007 23:33:30 »
Ik weet niet wat de ruimte is tussen een Angled 3" DP  (18T/19T) en de 15G conisch.
Kan me voorstellen dat als er genoeg ruimte zou zijn men een verloop kon lassen waarbij je dus een Flens zou hebben die op de conische 15G past en netjes verloopt (onder een hoek) naar een flens die je op de schuine 18T/19T vind.

Zou ideaal zijn maar ik betwijfel of daar ruimte voor is, kan het me nauwelijks voorstellen.


Wellicht een idee om te kijken hoeveel 3" DP (met kat) liefhebbers er zijn die plannen hebben voor iets dergelijks binnen 'pak em beet' 6 maanden. Mischien leuk voor een GB ?
« Laatst bewerkt op: 01-11-2007 23:35:05 door Turbo-Geek »
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

  • Going fast on a budget
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10058
  • Geslacht: Man
  • S60 T5
Re: 15 G rechte / losse flens??
« Reactie #88 Gepost op: 02-11-2007 11:16:43 »
Ik weet niet wat de ruimte is tussen een Angled 3" DP  (18T/19T) en de 15G conisch.
Kan me voorstellen dat als er genoeg ruimte zou zijn men een verloop kon lassen waarbij je dus een Flens zou hebben die op de conische 15G past en netjes verloopt (onder een hoek) naar een flens die je op de schuine 18T/19T vind.

Rechte flens en schuine flens DP hebben een compleet andere 1e bocht.

If it's not blown, it sucks...

Hylco

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 320
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T AWD met Rica chipje en nog een beetje.
Re: Welke flens?
« Reactie #89 Gepost op: 09-02-2008 18:31:09 »
de 13G is al een paar keer opgerakeld, maar wat zit er nou precies? Ik heb een MY '98 2.5t, volgens mij met 13G met een rechte flens (voor zover ik kan voelen onder het hitteschild) gaat hier nou de zelfde DP op als iedere andere rechte flens?