Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: Thys op 27-05-2011 09:18:27
Denk dat ik de rest van de auto ook maar matzwart maak, dan hoeft de bumper iig niet meer gespoten te worden :D

Goed idee; erger je jezelf tenminste ook niet aan de steenslag die er vrij snel weer op ontstaat  ;D

Maarruh... mooi bumpertje hoor!

MVeldhuis

Jij bent ook niet echt van het halve werk ofniet Thijs.

Lekker bezig hoor!

Peter360

Mooie veerpootbrug, zeker strak. Auto volledig matzwart maken? Dat zou ik zonde vinden, Het glanzende 019 black stone wat je nu hebt is prachtig, dat zou ik persoonlijk niet dof maken.

gr. Peter

Thys

Gisteravond, half 9, overbuurman aan de deur; "Je auto maakt een raar geluid". En dat was raar, want de sleutel lag op de schoorsteenmantel.  :eusa_think:

Eerste gedachte was "verdomme, de gaspomp". En jawel, de gaspomp bleek al zo'n 3 uur op maximaal toerental te draaien, intussen vrolijk de accu leegtrekkend. Zekering getrokken, en de pomp viel stil. Starten lukte echter ook niet meer, dus met hulp van de buurman de auto gestart, en eerst maar eens een rondje gereden om de accu wat bij te laden. Intussen even een hulplijn gebeld, die de bedrading bij het pomprelais verdacht.

Na wat frotten met draadjes en tikken tegen het relais, kreeg ik de indruk dat het relais zelf weleens de oorzaak kon zijn.

Even opengemaakt, en daar lag de bron van al het Kwaad:



Zojuist voor 6 euro een nieuw relais gehaald, en we rijden weer vrolijk op gas. Valt alweer mee met de kosten 8)

Verder had ik gisteren nog even een gvd-momentje, bij het omruilen van oa. de bestuurdersstoel.



Een poos geleden was de kriksteun omgeklapt bij het opkrikken, maar nu meende ik dat hierbij alleen de kriksteun zelf iets verbogen was. Niets bleek echter minder waar, het hele plaatwerk is naar binnen gedrukt :eusa_sick:

En zo blijven we bezig :eusa_whistle:

daytonawim

Damn, das nu weer zonde !!, das dan best een tik geweest van je krik.

Ik gebruik eigenlijk altijd de garagekrik (voor de deur dan)

elianmars

Gelukkig dat je buurman het in de gaten had!

Had het fout kunnen gaan, als niemand het had opgemerkt?  :eusa_shifty:

Teddy81

Zo, goed dat iemand het opgemerkt heeft idd!!

Ik werd een keer door mijn ouders gebeld, "er zit een houthakker in je auto, waar zijn de reservesleutels?" mijn reactie was natuurlijk "wat bedoel je??!" Dus mijn vader legde even uit dat de electrische antenne bleef haken! Hahaha, ja houthakker idd, taktaktaktaktaktaktak ;D

Thys

Echt rampzalig zou het niet afgelopen zijn, ervan afgezien dat de gaspomp onnodig belast wordt, en ik de volgende ochtend met een lege accu gestaan had.

Krikpunt is wel even flink balen, maar dat gaat ook wel weer in orde komen.

)()()sT

Thijs,

bedankt voor het ophalen van de bumper :D


Thys

ah, ik ben gespot :D

het gaat goed met de zaken, en zo'n wagen leek me handig voor forumtransporten.

Thys

Vanavond de bougies maar eens vervangen. De oude zaten er intussen 50.000 km in, en wekten nog niet echt de indruk dat ze versleten waren. Om te verkomen dat ze over datum zouden raken toch maar vervangen :D Ik ben benieuwd of het nog wat uitmaakt.

Verder de motorkapbekleding vervangen voor een stuk zónder knaagdiergaten.

Voor de rest is er weinig te melden, de auto draait trouw z'n rondjes, en heeft intussen alweer ruim 295.000 kilometer achter de rug.

Thys

Niet bijzonder veel te melden, maar toch een paar dingetjes:

Laatst een lekker knutseldagje op de brug gehad, en hierbij de auto ontdaan van een paar vervelende rammels. Daarnaast een afschermplaat onder het subframe geplaatst.



Vorige week zijn er twee nieuwe voorbanden onder gegaan, Michelin Pilot Sport 3 in de maat 205/45-17. Het setjes Kumho's wat hierdoor vervangen werd heeft zo'n 50.000 km dienst gedaan, en was er hard aan toe. Met 215/45-17 had ik af en toe last van aanlopen bij maximaal sturen, dat is nu gelukkig verleden tijd.

Gisteren is de olie van de LPI-pomp aangevuld, want van vervangen was eigenlijk geen sprake. Er kwam geen druppel meer uit, en dat al na 35.000km. Toch bijzonder dat het dan verkocht wordt met de wervende tekst "...dat er geen extra onderhoud of afstelling noodzakelijk is" ::)

Al met al rijdt de auto intussen bijzonder prettig, en met de nieuwe banden, bijgeplakte dempingsmatten en die bodemplaat bij elkaar lijkt het ook een stukje stiller geworden in de auto. Of ik ben doof aan het worden.

Deze week komen er nog siliconen turboslangen binnen, bestel ik de laatste onderdelen voor 'de grote ingreep' en vervang ik de ruitenwissermotor, want de intervalstand is stuk.

razorx

Citaat van: Thys op 26-07-2011 23:11:50
.. en vervang ik de ruitenwissermotor, want de intervalstand is stuk.
Niet eerder de schakelaar of het relais?

Mooi die plaat onder je subframe.
Wat dat onderhoudsvrije van de LPi, hier is Vialle en zijn een aantal dealers ronduit oneerlijk in.

Het is goed dat Jij, Marco en Ludo hier op hameren.
Eigenlijk zit ik na zo'n wat is het 60/70dkm ook op leeg te rijden vermoed ik.

Toch maar een lang weekend Limburg en haar mooie LPG technieken plannen. ;)

daytonawim

heb je al een motor voor je ruitenwisser ?

ulkeman

lekker bezig thijs.

wanneer gaat de ingreep plaats vinden?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen