Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Das een mooi torretje Thijs :eusa_clap: Als ik die in de schuur had liggen, zou ik nog geen dag meer kunnen wachten met de ombouw ;D

Thys

Kan ik ook niet, maar er moet ook gewoon geld verdiend worden, kinderen verschoond, etc. :)

Gisteren wel een begin gemaakt; samen met dhr. Ulkeman de subframebussen erin geperst.
Eerst geprobeerd door ze er gewoon in te kloppen, maar daarvoor bleek de passing te krap.

Daarom de volgende tactiek toegepast, en met succes:





En klaar!


Het spul zit er mooi strak in, en ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat rijden.

Daarna ben ik begonnen met het vervangen van de montagebeugels op het nieuwe blok, door de vers gecoate delen die ik had liggen. Alle beugels rond de stuurpomp en consorten zijn nu mooi zijdeglans zwart. Waarom? Omdat het kan 8)

Ludo

Citaat van: Thys op 01-12-2011 20:37:22
Waarom? Omdat het kan 8)

Én omdat het mooi is natuurlijk.  :D

Goed bezig Thys.
Wanneer is de ombouw gepland, of gaat dat tussen soep en aardappelen gedaan worden?.  ;D  ;)

)()()sT

Nou, tussen luier 1 en luier 2 ;D

Vast sneller als bij mij ;D
Succes alvast!!

pwassink

Bekende houtklosjes ..  :eusa_shhh:

Nice work thijs ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ulkeman

raad de vinger :eusa_think:


nog bedankt voor de wissers :eusa_dance:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Netjes heren, de 'rubbers' er zo ingedrukt of toch eerst nog en schuin kantje er aan gemaakt ?

Thys

Nee, uiteindelijk ging het mooi op bovenstaande manier. Bussen zitten er bomvast in; als ze toch te hard zijn, moet ik een ander subframe :D

Gisteravond nog eem aan de knutsel geweest; nieuwe looprol op de multiriemspanner gezet, beugeltje in model gebogen, en het spul weer terug in elkaar gezet. Morgen even nieuwe multiriem en moeren voor het uitlaatspruitstuk bestellen, dan kan dat er volgende week vast aan.

Oja, datom voor de blokwissel staat ook vast:
in het weekend van 6-8 januari gaat de boel over! :eusa_dance:

Thys

Note to self:
rechter draagarm vervangen op 20-12-12 bij 313k.

Verder weinig te melden.

elianmars

En de linker? Moet die nog, of is die al een keer vervangen?

Thys

Ze zijn beiden vorig jaar augustus vervangen, maar de hoes van de rechter fuseekogel was losgeraakt.

Voordeel is wel dat sturen nu weer zin heeft: tot gisteren leek het of de auto bij sturen gewoon rechtdoor bleef gaan :D

arjenT5R

zijn dat de nylon bussen? kinky! Ben benieuwd naar je bevindingens
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Zoo, tijd om even bij te praten. Woensdag was er weer tijd om het 'nieuwe' blok swapklaar te maken, er moest nog wel wat gebeuren.

Allereerst voor de tweede keer de nieuwe multiriem geplaatst. Eerste riem was te kort, bleek voor een auto zonder airco.

Vervolgens aangevangen met monteren van het uitlaatspruitstuk; dit had nog wat voeten in de aarde, aangezien de draad voor één van de tapeinden in de kop naar z'n moer was. Samen met MVeldhuis op zoek gegaan naar een verlooptapeind M8*1,25 naar M10, maar dat bleek lastiger dan gedacht. Derhalve maar een helicoil-setje meegenomen, en toen was het onder toeziend oog van twee wijze heren tijd voor 'My First Helicoil'.

Mooi compleet setje:


Helicoil op z'n plek:


Toen een andere waterpijp gemonteerd; de pijp die ik bij het blok kreeg had een aansluiting teveel. Gelijk een nieuwe pakking en rubber ring ertussen gestoken


En de superstrak gespoten (Bedankt Stephan :-* :D) buis geplaatst


...en toen kon het nieuwe type spruitstuk eraan


Blokje is klaar voor de swap, over een week meer nieuws 8)

razorx

Zó jij bent pittig bezig.
Ziet er mooi en serieus uit dat helicoil setje.

Succes met de swap!

Thys

Nou we zijn begonnen!

Oude blokje stilgezet heeft het 315dkm mooi gedaan



De eindstand van vandaag, na 6 uur knutselen:





Tot zover is alles zeer voorspoedig gegaan, morgen meer!