Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

#30
Eugene, dat is idd de auto waar we gister hebben gekeken.
Zag er heel netjes uit....op de velgen na, maar dat zou geen reden zijn om hem te laten staan.

Alleen......op Marktplaats staat een V70 200pk die meer optie's heeft....een schuifkanteldak (erg belangrijk!)....zilverkleurig....minder km's op de teller, en ook nog goedkoper.

Waar ik nu wél zeker uit ben, is dat ik de zilvermeeuw er níert op in zou ruilen!
Dan maar schorsen, en 9 jaar stallen.....weg gaat ie niet....al stond er al iemand te popelen hem over te nemen (die weet wat er allemaal al vervangen is ;D).

Enige minpunt van zo'n 'nieuwe' classic (toch ook al wel inmiddels), is dat je er nauwelijks zelf meer iets aan kan doen...toch?

Dit weekend toch maar even het zilveren exemplaar bekijken.
Volledige onderhoudshistorie is ervan aanwezig....ben benieuwd.


Oh ja...dit is eigenlijk toch ook al een classic?
Geen classis-classic...maar zeker geen N.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Turbo-Geek

CiteerEnige minpunt van zo'n 'nieuwe' classic (toch ook al wel inmiddels), is dat je er nauwelijks zelf meer iets aan kan doen...toch?

Meer dan de meesten denken of willen geloven ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Vulk

Ga je daar geen spijt van krijgen? Eventueel een recente V70 classic zoeken? :)

Misha

Inruilprijzen hebben niets met de waarde van de in te ruilen auto te maken.
Vooral met hoe graag iemand een auto uit de showroom wil verkopen.
Als men 10.000 voor auto A heeft betaald, en hem voor 15.000 in de showroom zet, en daar 2.500 op wil verdienen, krijg je dus voor een willekeurige inruiler waar men 1.500 euro voor kan vangen dus zo 3.000 euro terug.

Elke auto die stilstaat op een terrein verliest snel aan waarde (na 12 maanden is dat maar zo 2.000 tot 2.500 euro). Dus als hij al een paar maanden staat: kom inruilen !

Simple as that.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: Claudia op 27-06-2008 19:36:39
*clip

Waar ik nu wél zeker uit ben, is dat ik de zilvermeeuw er níert op in zou ruilen!
Dan maar schorsen, en 9 jaar stallen.....weg gaat ie niet....al stond er al iemand te popelen hem over te nemen (die weet wat er allemaal al vervangen is ;D).

*clip

Op deze bewuste opmerking kan ik de persoon die hem uitsprak geen ongelijk geven,
kan wel naar eer en geweten zeggen dat ik onschuldig ben in deze ..   ;D

Anderzijds, Als hij staat waar ik denk dat je hem zag weet je iig 100% zeker dat t deugt, en dat je
geen gedonder krijgt mocht er onverhoopt toch iets een week na die 6 maand toch de geest geven oid ..

Maargoed .. hij is niet grijs .. dus ach .. foute kleur enzo ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Doe je nou Clau  :o ??? Geen clubwagen meer dan? Hoe moet dat nou met de toertochten enzo, dan krijgen we die picknickmand nooit leeg  ;)  ::)

Er zijn ook LPT's van 2000 waarmee je wel clublid mag blijven hoor, ok iets minder PK's (7 stuks) en voor minder geld. Arendsen staat goed bekend en het zal met de service en garantie echt wel goed zitten.

Ik heb ook wel eens gehoord dat er zaken zijn met die V70N's waarmee je zelf niets meer kan. Dingen zoals je radio loshalen en terug inbouwen, bedrading voor een trekhaak monteren etc. Je moet dan naar de dealer om de auto met de VIDA computer te laten inregelen met bijkomende kosten etc. Ik gooi er ff wat negatiefs tegenaan omdat ik je niet wil missen tijdens de clubmeetings......  ::)  ;D

Wat je keuze ook mag worden, veel succes met de onderhandelingen! ;D

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Claudia

Tssssss...zou ik met een V70 uit 2000 niet meer lid mogen zijn?  :eusa_snooty:

Die zilveren staat helaas niet bij Harrie Arendsen, maar staat te koop bij een handelaar....dus garantie tot aan de afrit (althans, er staat niets van garantie in de avertentie).
En ja....ik heb er liever eentje van Arendsen....omdat ik weet dat het daar wel goed zit met service, etc.
En uiteraard betaal je dat stukje er extra bij...maar een beetje 'zekerheid' en een vertrouwd gevoel is me dat wel waard. Maar ja....dat zonnedak!

Ik krijg de link van Marktplaats alleen maar overdreven lang hier in beeld, maar hij komt bovenaan te staan bij: v70 200pk.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

ief

Ja idd, luister naar Ramon en koop dan toch maar liever een echte classic. :azn:
en anders mag je de mijne wel kopen hoor
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

razorx

Hoi Clau!

Ik zou so-wie-so voor een wagen met lpg gaan, mits nog verkrijgbaar.
De meerprijs zal zich binnenkort nog sneller terugverdienen.

Eenmalige kosten zijn vervelend, terugkerende nog erger.

Groeten van Yits en succes met je beslissing!

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Claudia

Da's ook een mooierd, Ief!
En een leuke kilometerstand ook....
Maar als ie dan nog ingevoerd moet...kost dat nou?
Wel weer leuk dat je er dan een nummerbord nieuwste versie bij krijgt.

Yits, gas is om op te koken he!  ;) onze eerste Volvo, de 940 reed op gas.....en vond dat de auto niet echt goed doen toen...dus nee, geen gas.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

#41
Dat was in 1418, toen de romeinen Batavia stad stichtten. Echt een roffel draait zelfs mooier op Vialle LPi!

Ik weet dat je slechte ervaringen had, maar:

Geloof me nou het rijdt geweldig!

ief

Citaat van: Claudia op 27-06-2008 22:29:36
Maar als ie dan nog ingevoerd moet...kost dat nou?
Kun je ff checken op de site van het RDW of je tikt ff BPM berekenen in op Google. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

#43
Ben ik nou de enige die het behoorlijk veel geld vindt, voor een relatief kale wagen?  :eusa_think:

Geen idee wat de km.stand van deze wagen is, maar die kost de helft (om maar eens een voorbeeld te geven)........

Enno

Citaat van: elianmars op 28-06-2008 00:36:13
Ben ik nou de enige die het behoorlijk veel geld vindt, voor een relatief kale wagen?  :eusa_think:


Ik kocht in 2002 een 1997 V70 full options voor 17000 EUR.  Die had 205.000 KM gereden. Incl. 1 jaar garantie van de volvo dealer.

Voor auto's van 8 jaar en 2 ton zou ik niet meer dan 10000 EUR willen betalen. Ik deel je mening.