Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CarolineB

Rene rijdt altijd liever zelf, dus al gewend aan de plek ernaast.
En als jezelf een keer niet fit bent, is het ook heel handig.

Vanochtend door Eline laten rijden naar het centrum van Zutphen en daarna supermarkt.
Als parkeren lastig is, stapt ze uit en doe ik het is de afspraak, nog niet nodig geweest.
Vanaf 5 november hoef ik niet meer mee als 'coach'.

Ja, ik vind het heerlijk in Zutphen, mis Soest niet behalve dat mijn vrienden nu niet meer zo dichtbij zijn.
En ik begin de routes een beetje te leren nu.
Voor de kinderen is de omschakeling van Soest naar Zutphen groter.
Tijd om op kamers te gaan  ;)

Claudia

Ik ben helemaal weg van de bloemenwinkel bij Talamini om de hoek, zo mooi daar!

Kan me voorstellen dat het voor de kinderen lastiger is, vrienden zijn dan belangrijk(er).
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

CarolineB

Citaat van: Claudia op 07-10-2017 19:16:38
Ik ben helemaal weg van de bloemenwinkel bij Talamini om de hoek, zo mooi daar!

Kan me voorstellen dat het voor de kinderen lastiger is, vrienden zijn dan belangrijk(er).

Ok, die bloemenwinkel ga ik van de week dam eens opzoeken.


Claudia

#1278
Zoooo, na lange tijd van vrij zorgeloos sturen in de D5 heb ik weer iets te melden.
Voor mij komt binnenkort (voorlopig) een eind aan het Volvo-tijdperk (de Amazons blijven wel, maar daar stuur ik zelf niet in).

Ik mag zakelijk een auto leasen, en dan gaat er een wereld voor je open.
Volvo is voor mij alleen bespreekbaar vanaf de XC60, maar dat heb ik mijn werkgever maar niet voorgelegd ;D
De V40 of V60 -waar je nu over struikelt op de snelwegen- vind ik wel zo ontzettend lelijk, dus Volvo gaat 'm qua prijsklasse niet worden.

Omdat ik de auto privé ga rijden ben ik op zoek gegaan naar een exemplaar waar we met 3 volwassenen ruim kunnen zitten. Bij de V70 is dat echt een drama. Ik rijd altijd, ben 1.83m, heb de stoel altijd in de achterste stand. Geen probleem als er niemand achter je zit. Bart met zijn 1.94m zit op de bijrijderstoel zo ver mogelijk naar voren, want achter hem zit Pien met haar lengte van 1.87m. Niet te doen, en elke gezamenlijke rit begint met toestanden.

Voorwaarde van de nieuwe was dan ook een comfortabele zitruimte, en een SUV (tje) stond hoog op mijn lijstje.
De zitruimte in de Peugeot 5008 heeft voor ons de doorslag gegeven.
De achterbank kan een stuk naar achter, waardoor er ineens beenruimte óver blijft achterin, terwijl Bart voorin ook ruim zit.
Helemaal achterin zitten nog 2 stoelen die je eenvoudig opklapt, maar volgens mij is dat meer iets voor kids. Wij hebben ze in ieder geval niet nodig, dus zullen gaan voor de grote bagageruimte.

Zoeen gaat het worden, in deze kleur;
https://myalbum.com/album/NhsWzDp2MoXy

Oké, het is een Fransoos, maar dit is voor mij een mooie gelegenheid ze een kans te geven :)
Het zal even wennen zijn, van een automaat naar 6-baks versnelling, en waarschijnlijk ga ik nog veel meer missen van die heerlijke D5. Vind het nog steeds een prachtige verschijning.
Raar idee om dus nu een nieuw baasje voor 'm te zoeken, maar ik verheug me ook op mijn eerste nieuwe auto!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

knoertS70

Ik heb hier de vorige generatie, juist vanwege die ruimte. Alleen wordt die bij ons ingenomen door een stel duitse doggen.  ;D

Helemaal geen verkeerde auto. Ik vind die nieuwe ook gewoon mooi!
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

razorx

#1280
Shoquerend nieuws. ;)
Maar gefeliciteerd met een ronduit mooie auto. Niet zo een eenheidsworst bovendien.

PSA maakt goede auto's.
Nu komt een wellicht voor jou wat pijnlijke vraag:
Zit er een parkeerhulp in je auto?

Claudia

Citaat van: knoertS70 op 08-06-2019 12:44:24
Ik heb hier de vorige generatie, juist vanwege die ruimte. Alleen wordt die bij ons ingenomen door een stel duitse doggen.  ;D

Helemaal geen verkeerde auto. Ik vind die nieuwe ook gewoon mooi!

;D Zal er grappig uitzien!
Ik vind de nieuwe ook gewoon mooi. Het is geen Landrover of XC90, maar ook niet zo'n 300 in een dozijn ronde potvis.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Citaat van: razorx op 08-06-2019 13:30:05
Shoquerend nieuws. ;)
Maar gefeliciteerd met een ronduit mooie auto. Niet zo een eenheidsworst bovendien.

PSA maakt goede auto's.
Nu komt een wellicht voor jou wat pijnlijke vraag:
Zit er een parkeerhulp in je auto?

Nou, in de blue-lease wel, maar niet in de instapversie.
Lijkt me idd een uitdaging, maar na de draaicirkel en belachelijke A-stijl bij de V70n waarachter complete wielerpeletons verdwijnen, vertrouw ik erop dat ik dit ook kan. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

V70geRwin

Altijd lekker een lease bak, was de saaie maar super ruime Superb nog een optie?
Nu nl ook met gratis dsg automaat.

knoertS70

Citaat van: Claudia op 08-06-2019 13:58:42
;D Zal er grappig uitzien!
Ik vind de nieuwe ook gewoon mooi. Het is geen Landrover of XC90, maar ook niet zo'n 300 in een dozijn ronde potvis.

Ik vind hem wel wat lijken op een landrover.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Claudia

Citaat van: V70geRwin op 08-06-2019 14:16:24
Altijd lekker een lease bak, was de saaie maar super ruime Superb nog een optie?
Nu nl ook met gratis dsg automaat.

Nee, SUV stond hoog op mijn wenslijstje.
Kodiaq nog wel even overwogen, maar dat was maar even.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Citaat van: knoertS70 op 08-06-2019 14:20:09
Ik vind hem wel wat lijken op een landrover.

Als je heeeel snel kijkt wel! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Citaat van: Claudia op 08-06-2019 14:01:47
Nou, in de blue-lease wel, maar niet in de instapversie.
Lijkt me idd een uitdaging, maar na de draaicirkel en belachelijke A-stijl bij de V70n waarachter complete wielerpeletons verdwijnen, vertrouw ik erop dat ik dit ook kan. ;D
Gelukkig. Ik was even bang dat je van je geloof was gevallen. ;)

Taranis

Citaat van: Claudia op 08-06-2019 14:01:47
Nou, in de blue-lease wel, maar niet in de instapversie.
Lijkt me idd een uitdaging, maar na de draaicirkel en belachelijke A-stijl bij de V70n waarachter complete wielerpeletons verdwijnen, vertrouw ik erop dat ik dit ook kan. ;D

Binnenkort op schadeautos.nl, Peugeot 5008 Blue Bourrasque, weinig kilometers, met onverklaarbare parkeerschades ;D

Gefeliciteerd met de potvis ;D Wanneer krijg je 'm?
Wordt nog raar voor je, dat de totaalteller amper meer aangeeft dan de dagteller :D

Wil dat nog een beetje vooruit met 3 volwassenen erin met 1.2 driecilinder in zo'n grote auto? Volgens de cijfers wel (9,9 naar de 100) :eusa_think:
Een collega rijdt het oude model nadat ie er 3,5 jaar geleden z'n S60 2.4 op inruilde. Totaal geen problemen mee al blijft ie volhouden dat alles onder de 2.4 liter motorinhoud voor grasmaaiers is: na 90.000 km wil het wel wat olie verbruiken.

Claudia

Citaat van: Taranis op 08-06-2019 15:15:00
Binnenkort op schadeautos.nl, Peugeot 5008 Blue Bourrasque, weinig kilometers, met onverklaarbare parkeerschades ;D

Gefeliciteerd met de potvis ;D Wanneer krijg je 'm?
Wordt nog raar voor je, dat de totaalteller amper meer aangeeft dan de dagteller :D

Wil dat nog een beetje vooruit met 3 volwassenen erin met 1.2 driecilinder in zo'n grote auto? Volgens de cijfers wel (9,9 naar de 100) :eusa_think:
Een collega rijdt het oude model nadat ie er 3,5 jaar geleden z'n S60 2.4 op inruilde. Totaal geen problemen mee al blijft ie volhouden dat alles onder de 2.4 liter motorinhoud voor grasmaaiers is: na 90.000 km wil het wel wat olie verbruiken.


;D ;D ;D

Nou, ik ga zodra ik 'm heb uiteraard met heel andere verwachtingen op weg.
Nou hoef ik met de D5 ook niet te proberen verkeerslichtraces te winnen, dus gewoon braaf met de stroom mee.
Na 4 jaar lekker weer iets anders uitproberen.

Hoor komende week wel wanneer hij geleverd wordt.
Maar eind juni mag je nog gewoon tegen de banden van de D5 schoppen, gok ik. :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"