Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Je zou Norton kunnen zien als een vaste airco unit op een aanhanger achter je Volvo maar die met 220 draad verbonden is met een stopcontact. Stekekr kun je er dan uit trekken maar met de airco uit moet de Volvo nog steeds een bult shait meeslepen..

Norton is denk ik zo'n beetje de grootste bagger die je maar op een computer kunt zetten.

daytonawim

Norton geheel deinstalleren en bijvoorbeeld AVG downloaden en installeren ( is gratis)

Norton vreet procesor tijd en geheugen !!, ook als ie (zogenaamd uit staat)

Kijk eens hoeveel geheugen er in zit, eventueek uitbreiden, laptop geheugen is heel betaalbaar geworden. ( als het een standaard laptop is gok ik op 512 mb geheugen, waar de het video geheugen ook al wat van gebruikt)

Verder zijn er vaak instellingen dat ie direct als je de pc/laptop opstart lekker de schijf op virusen gaan controleren, mijn laptop heeft dan zelfs last van traagheid.
( voordat er wat komt ik heb een Dell XPS M2010 met 2 gb ram :-)



Claudia

Thx voor de tips!

Morgen eerst Norton maar eens eraf gooien.
Waarom zetten ze zoiets er dan toch ongevraagd op  ???
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

reneetje

Citaat van: Claudia op 10-09-2008 22:21:21
Thx voor de tips!

Morgen eerst Norton maar eens eraf gooien.
Waarom zetten ze zoiets er dan toch ongevraagd op  ???

Norton ?

Da' s net als  kauwgom onder je schoenen................... :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

Geheel eens met Wim.
Norton heeft territoriumdrang. Het piest in alle hoekjes van je systeem.

Wat routers beftreft: ga ik als niet uit van recenties.
De reden: Hoe testen ze, met wat testen ze. Wat zijn hun instellingen, Hoeveel exemplaren testen ze (er kan altijd bij ieder merk een brak exemplaar zijn).

En helaas, soms brengt een goed mert ook wel eens wat slechts uit.

Herminator

#80
Ik heb veel linksys router ingesteld bij mensen. Grootste probleem. Wegvallende verbinding. Doe zowiezo een firmware update. 9 van de 10 keer verhelpt dat alle problemen.
Sweex en sitecom zijn niet echt mijn merken.
Ik heb zelf een draytek vigor 2200V met VPN optie. Die gebruik ik voor mijn werk. Deze zijn nog beter maar wel duurder.
Voor WIFI. Gebruik het lieft wpa2 beveiliging. WEP en wpa zijn makkelijk te hacken.

FGG

Citaat van: daytonawim op 10-09-2008 22:17:57
Norton geheel deinstalleren en bijvoorbeeld AVG downloaden en installeren ( is gratis)

Norton vreet procesor tijd en geheugen !!, ook als ie (zogenaamd uit staat)

AVG is overigens ook een performance-killer. Op m'n laptop gezet en heel snel weer verwijderd. Draait nu Avasta op.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daytonawim

Citaat van: FGG op 10-09-2008 22:45:51
AVG is overigens ook een performance-killer. Op m'n laptop gezet en heel snel weer verwijderd. Draait nu Avasta op.

Dat gaf ik al aan, alleen merkbaar als ie de schijf gaat controleren, maar ik denk dat dat opgaat voor elke scanner.
meestal doe ik dat als ik een uurtje of wat niets te doen heb, kan ie lekker zijn gang gaan.

Tijdens het normale internetten merk ik heel weinig van AVG

thuur

Heb je echt een virusscanner nodig? Beter is een lekker werkend systeem en eenmaal in de week (maand, wat je wilt) een goed anti-spyware programma draaien.

Sleutel voor Claudia is een gemakkelijke installatie. Linksys is niet alleen technisch een goed product (ok, ze hebben 1 misser gemaakt) maar ook eenvoudig te installeren.

In mijn ogen hoef je dat extra tientje echt niet te investeren in functionaliteit die je nooit gaat gebruiken.


Gr 8)

Reitse

Norton = bagger
AVG was goed, is nu ook bagger (te log...)

zoals Thuur al zegt, zo nu en dan even anti-spyware progje er overheen trekken helpt ook prima. Verder beetje opletten waar je heen surft en welke mail je opent. Dan kan er al niet zo gek veel meer gebeuren.

Draadloos internet vind ik eigenlijk per definitie een drama, voor je het weet ben je je verbinding kwijt, doe mij maar lekker een draadje! (als daar de verbinding wegvalt hoor je vlak ervoor vaak een plasticig "knakje" ;D)

FGG

Citaat van: thuur op 11-09-2008 00:51:00
Heb je echt een virusscanner nodig? Beter is een lekker werkend systeem en eenmaal in de week (maand, wat je wilt) een goed anti-spyware programma draaien.

Mijn laptop heeft 3 jaar gedraaid zonder virusscanner en zonder problemen. Eigenlijk niet dus. Gewoon uitkijken wat je doet, zoals Reitse al aangaf.





Citaat van: Reitse op 11-09-2008 07:40:05
Draadloos internet vind ik eigenlijk per definitie een drama, voor je het weet ben je je verbinding kwijt, doe mij maar lekker een draadje! (als daar de verbinding wegvalt hoor je vlak ervoor vaak een plasticig "knakje" ;D)

Zowel op m'n werk als thuis alles draadloos en nooit problemen. Alleen toen ik met de PC's werkte met zo'n Netgear USB-ding. Dat is dus wel waardeloos. SInds ik gewone netwerkkaarten met zo'n antennetje erin heb zitten heb ik gewoon 100% verbinding.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: FGG op 10-09-2008 22:45:51
AVG is overigens ook een performance-killer. Op m'n laptop gezet en heel snel weer verwijderd. Draait nu Avasta op.

google: Avasta  ???

Aaha, AVAST !

Vast iets te veel Vista nootjes gegeten.... ;)

--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Wat is er mis met ClamAV ?  ;)

FGG

Citaat van: elmarconi op 11-09-2008 08:58:47
Citaat van: FGG op 10-09-2008 22:45:51
AVG is overigens ook een performance-killer. Op m'n laptop gezet en heel snel weer verwijderd. Draait nu Avasta op.

google: Avasta  ???

Aaha, AVAST !

Vast iets te veel Vista nootjes gegeten.... ;)



Yep. Sorry.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Of zoals Thuur zegt, geen virusscan draaien en beetje opletten wat je doet.
Af en toe eens een online scan en geen probs. :)