Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: thuur op 20-12-2008 13:55:34
Citaat van: confruo op 20-12-2008 13:49:29
hmm, ik vind de Java rommel de laatste tijd juist wat beter geworden allemaal.
Misschien omdat non-programmeurs het links laten liggen, maar dat is slechts speculeren

Ik ben ex-programmeur en ik vind Java helemaal niets. Ze maken "de belofte" gewoon niet waar, al vanaf de geboorte niet. Mijn collega's waren dat grotendeels met me eens. Het is nog steeds veel te groot en veel te traag en het werkt soms gewoon niet.

Een doorsnee gebruiker weet niet wat Java is, en hoeft dat ook niet te weten m.i. Ze installeren alles wat "nodig is" (=de pc geeft dit aan, dus eoa gebruikersonvriendelijke programmeur heeft dat erin getypt). Dus ze werken er wel mee.


Kortom, ik denk dus dat het juist andersom is.


Gr :eusa_think:
Ik sluit me hier volledig bij aan!

coyote1980

Ik ben juist erg blij met Java, het programmeert lekker, de code is duidelijk, je hebt gratis IDE's tot je beschikking, en als je er met Java écht niet meer uitkomt kun je altijd nog in je applicatie via een JNI een koppeling maken met een DLL :)

Java heeft onlangs een en ander verbeterd. Java wordt inmiddels bij het starten van de VM niet meer volledig geladen, slechts de essentiele kern wordt geladen. De randzaken worden geladen wanneer deze nodig zijn.
Verder biedt Java inmiddels de mogelijkheid om in plaats van het irriterende 'Java' splashscreen in je browser een eigen (desnoods animated) splash screen aan te bieden terwijl je app in de achtergrond laad.

Het gaat de goede kant op met Java.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

FGG

Citaat van: coyote1980 op 22-12-2008 08:51:53
Ik ben juist erg blij met Java, het programmeert lekker

:eusa_eh:
Where have you been?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

coyote1980

Citaat van: FGG op 22-12-2008 08:57:49
:eusa_eh:
Where have you been?

Hoezo? Ik ben prima te spreken over Java als taal.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

FGG

Citaat van: coyote1980 op 22-12-2008 09:21:11
Citaat van: FGG op 22-12-2008 08:57:49
:eusa_eh:
Where have you been?

Hoezo? Ik ben prima te spreken over Java als taal.

Maar lekker programmeren? Kweenie.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

coyote1980

Ligt misschien aan je IDE? Ik gebruik Eclipse. Weinig gedoe mee en gratis 8)

Het zal wel net zoiets zijn als met de 850: ja, hij heeft zijn rammeltjes, de blower maakt wat herrie soms, het plastic kraakt soms wat, maar uiteindelijk ben ik dik tevreden en geniet ik elke kilometer weer :)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

confruo

Citaat van: coyote1980 op 22-12-2008 09:21:11
Citaat van: FGG op 22-12-2008 08:57:49
:eusa_eh:
Where have you been?

Hoezo? Ik ben prima te spreken over Java als taal.

Dat idee heb ik dus ook, ik ben zelf geen programmeur, en als er in het verleden een applicatie (vaak systeembeheerders tooltjes) in java was, dan waren er 2 mogelijkheden, of je kreeg het niet aan de praat, of het was zooo traag dat je dacht dat het niet werkte.  en sluiten en nogmaals starten zonder de PC te herstarten hoefde je ook niet te proberen. 

Traag, niet werken, zeer afhankelijk van versie, waren wel de sluitelwoorden.  Toch als je nu kijkt waar java niet meer weg te denken is, bijvoorbeeld de embedded wereld, (industrieel maar ook blueray spelers, telefoons en zo) openoffice (niet dat dat nou zo snel is, maar het werkt best goed), heb ik wel het idee dat het in ieder geval beter wordt.




confruo


FelixB

Windows 98 op een USB-stick?!

Heb ergens het artikel gelezen dat je Windows 98 of DOS 6.22 kunt opstarten vanaf een USB-stick.
Wie weet hoe dat moet, heb wat applicaties (lees: spellletjes zoals Red Alert & Colonization  :P ) die steeds op mijn XP-PC vastlopen
855R & C70 T5 cabrio automaat

killerbee

#354
Kan je ze niet in combiliteits modus op win 98 laten lopen  ??? ??? ??? ???

Mooie handleiding
Ja das makkelijk zelfs met plaatsjes.
Even iets naar beneden scrollen voor usb stick  :eusa_clap: :eusa_clap:
Succes

FelixB

#355
Citaat van: killerbee op 29-12-2008 12:09:49
Kan je ze niet in combiliteits modus op win 98 laten lopen  ??? ??? ??? ???

Mooie handleiding
Ja das makkelijk zelfs met plaatsjes.
Even iets naar beneden scrollen voor usb stick  :eusa_clap: :eusa_clap:
Succes

1) nee, dan slaat alles na een onbepaalde tijd vast; soms heel snel; soms 'nooit'

2) dank je wel, daar ga ik eens mee stoeien!

Oh nee, toch niet; dit is XP en ik heb Windows 98 nodig...
855R & C70 T5 cabrio automaat

killerbee

Voor win98 is de volgorde gelijk.
Dus lees voor xp gewoon 98

FelixB

Citaat van: killerbee op 29-12-2008 13:47:52
Voor win98 is de volgorde gelijk.
Dus lees voor xp gewoon 98

Zal het eens proberen; trouwens hiermee:

http://www.raxco.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=245

werkt de DOS van Windows 98 wel, alleen geen geluid en muis. Pff na al die jaren weer klooien met autoexec.bat & config.sys ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

EVV

Even nog een aanvulling op een wat ouder topic:
Citaat van: MJH op 16-12-2008 22:43:54
Citaat van: EVV op 16-12-2008 11:31:22
Is dat niet mogelijk met een (oude) xbox met media centrum software?
Ook draadloos? xbox 1 of xbox 360?
Met tversity kan het ook met een xbox 360, en die kan wel draadloos. Plus dat je een orginele xbox360 kunt gebruiken, zonder dat je er iets aan hoeft te wijzigen.
Een (windows) pc dient dan als media streamer, je xbox haalt daar de data vanaf. Het lijkt allemaal goed te werken, je kunt zelfs (wel een beetje onhandig) youtube filmpjes bekijken via de xbox. DVD's streamen heb ik niet geprobeerd, maar dat kan vast wel.

Methode

Beste ICTérs, bijgaand een vraag van een gebruiker. Ik neem aan dat ik deze draad kan gebruiken voor de volgende vraag±

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik in een andere pc kan kijken en op afstand kan besturen.

Volgende wensen zou ik graag willen:
- Geen toestemming nodig van de pc waarin ik wil kijken, maar het intoetsen van een vast wachtwoord en gebruikersnaam.
- Gratis programma of eenmalige fee.
- Mogelijkheid om op afstand te besturen, programma's te delen etc

Ik heb gekeken bij Logmein, maar dit programma heeft een trial van 30 dagen.

Wie kan mij (verder) helpen.

Groet, Mthd
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala