Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronbroek

Staat hier op zolder:



854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

razorx

Citaat van: Ronbroek op 13-01-2009 22:08:35
Staat hier op zolder:


http://www.crappyphonepic.com/images/my%20home%20setup.jpg
Doet me ergens aan denken Ron.

Ooit lang geleden liep ik stage bij het Nikhef en FOM. Het was de bedoeling dat ik hard en software ontwikkelaar zou worden.

Stel je mijn ergernis voor dat mijn stage opdracht het desolderen van printen was.
Grrr, ik kon toch wat meer.

Goed er is een heel nette manier om printen te desolderen zonder schade voor de componenten (maar jammer voor de print):
Gasbrander op de soldeerzijde en de print hard kloppen op de rand van een tafel. Erg effectief.

Afdeling werktuigbouw was snel gevonden, en ja leuke lui, aanpappen was niet te moeilijk.

Hoppatee een lekkere brander ter beschikking.
Ja nu mijn ergernis nog botvieren.

De Epoxy printplaten niet normaal verwarmd maar even wat verder  :evil: .
Zonder brand was er toch een stevige rookontwikkeling boven de diverse ruimtes.

Het resultaat was indrukwekkend. Wat er toen allemaal aan kwam rennen aan beveiliging, de alarmen die afgingen.
Ik was toen een vriendelijke maar obstinate puber. Had al vele malen aangegeven dat ik wat zinnigs met mijn stagetijd wilde doen. Ineens was er wel wat mogelijk, maar de lust was me bij dit verstofte zooitje echt vergaan.
De sfeer was voor mij wat aangebrand.  ;)

Andere leuke: Had vroeger een letterlijk geniale baas met te dikke billen.
En met te dik bedoel ik ook echt te dik.
Bij een klus voor de belastingdienst kwam zijn zitvlees in aanraking met een rode knop.

Allemaal mannetjes zijn onmiddelijk ter plekke.
De brave baas was stomverbaasd (goed acteur).

De betekenis van die knop was onmiddelijke uitschakeling van alles. Subtiel uitschakelen met die knop was er in die tijd nog niet bij. Tja dan lees je wat in het nieuws. Op het moment zelf is zo iets echt niet leuk, maar zo'n dikke 20 jaar later na je leergeld te hebben betaald is het wel grappig.

Maar op het moment zelf, het gaat wel om de belastingdienst en de gegevens van ik weet niet hoe veel mensen. Brrr.

Bij naborrels op kantoor, ja je leest het goed, had hij de gewoonte met zijn +100kg en gebek aan sleutels te lachen, een aanloopje te maken met zijn enorme lichaam. Pech voor de deur en die drie sloten.

Bij ons gaat het er allemaal wat normaler aan toe, maar heerlijk om dit soort dingen mee te hebben gemaakt.

Thys

Citaat van: razorx op 14-01-2009 00:49:12

Gasbrander op de soldeerzijde en de print hard kloppen op de rand van een tafel. Erg effectief.

En dat stinkt :o

elmarconi

Problem: Wie weet er een tooltje /regkey oid dat allerlei automatische updates (Windows / Virusscanner / Applicatie foobar) tegenhoudt als je niet via je ADSL lijn, maar via je GSM of via je Dongle bent verbonden. Heb nu een hele flinke rekening gehad toen McAfee automagisch een forse hoeveelheid aan DAT-files in Zwitserland ging updaten...

Alles uitzetten en expliciet één keer een zwengel geven dmv een cmdline-optie oid mag ook...
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Zijn er hier mensen met verstand van php en mysql? Ik probeer binnen mijn website een bestand aan te passen om wat gegevens te tonen (die al in de database zitten), maar kom daar niet uit. Ik weet welk bestand er moet worden ge-edit en min of meer welke opdrachten er voor nodig zijn, maar kom er net niet helemaal uit.

Graag per pb.

Alvast bedankt,
Marc

...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: elmarconi op 19-01-2009 14:17:23
Problem: Wie weet er een tooltje /regkey oid dat allerlei automatische updates (Windows / Virusscanner / Applicatie foobar) tegenhoudt als je niet via je ADSL lijn, maar via je GSM of via je Dongle bent verbonden. Heb nu een hele flinke rekening gehad toen McAfee automagisch een forse hoeveelheid aan DAT-files in Zwitserland ging updaten...

Alles uitzetten en expliciet één keer een zwengel geven dmv een cmdline-optie oid mag ook...


De botte manier is de tcpip service uit te zetten:
net stop tcpip
en als je weer internet wilt weer aan te zetten
net start tcpip

De computer zal dan vragen of de onderliggende services ook gekilled mogen worden.

viking_in_shorts

#381
Citaat van: razorx op 19-01-2009 22:00:12
Citaat van: elmarconi op 19-01-2009 14:17:23
Problem: Wie weet er een tooltje /regkey oid dat allerlei automatische updates (Windows / Virusscanner / Applicatie foobar) tegenhoudt als je niet via je ADSL lijn, maar via je GSM of via je Dongle bent verbonden. Heb nu een hele flinke rekening gehad toen McAfee automagisch een forse hoeveelheid aan DAT-files in Zwitserland ging updaten...

Alles uitzetten en expliciet één keer een zwengel geven dmv een cmdline-optie oid mag ook...


De botte manier is de tcpip service uit te zetten:
net stop tcpip
en als je weer internet wilt weer aan te zetten
net start tcpip

De computer zal dan vragen of de onderliggende services ook gekilled mogen worden.

Ik heb het idee dat dan het "internet" ook uitgezet word - terwijl dat niet het doel van de vraagsteller is :angel:

Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Moet wel zeggen dat ik er nog geen ben tegengekomen waar je "Profielen" kan instellen (=on the road, home, etc) met als gevolg dat je hem niet thuis kan gebruiken behalve voor configuratie...

Ben

Ik vermoed dat ik een heleboel bestandjes dubbel op m'n computer heb.
Is er een tooltje dat kan 'ontdubbelen'?

Vertigo

Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:03:06
Citaat van: razorx op 19-01-2009 22:00:12
Citaat van: elmarconi op 19-01-2009 14:17:23
Problem: Wie weet er een tooltje /regkey oid dat allerlei automatische updates (Windows / Virusscanner / Applicatie foobar) tegenhoudt als je niet via je ADSL lijn, maar via je GSM of via je Dongle bent verbonden. Heb nu een hele flinke rekening gehad toen McAfee automagisch een forse hoeveelheid aan DAT-files in Zwitserland ging updaten...

Alles uitzetten en expliciet één keer een zwengel geven dmv een cmdline-optie oid mag ook...


De botte manier is de tcpip service uit te zetten:
net stop tcpip
en als je weer internet wilt weer aan te zetten
net start tcpip

De computer zal dan vragen of de onderliggende services ook gekilled mogen worden.

Ik heb het idee dat dan het "internet" ook uitgezet word - terwijl dat niet het doel van de vraagsteller is :angel:

Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Moet wel zeggen dat ik er nog geen ben tegengekomen waar je "Profielen" kan instellen (=on the road, home, etc) met als gevolg dat je hem niet thuis kan gebruiken behalve voor configuratie...

2 Simpele batch bestandjes aanmaken (ik meen me te herinneren dat de automatische update service van mcafee mcupdate heet, wuauserv is de service van de windows update)
bestandje 1 (om de services te stoppen):
Net stop wuauserv
Net stop mcupdate

bestandje 2 (om de services te starten):
Net start wuauserv
Net start mcupdate

Werkt, en eenvoudig uit te voeren voor iemand die minder bekend is met computers
;)

Vertigo

Citaat van: Ben op 19-01-2009 22:04:38
Ik vermoed dat ik een heleboel bestandjes dubbel op m'n computer heb.
Is er een tooltje dat kan 'ontdubbelen'?

Die zijn er zat...
bijvoorbeeld
http://www.tucows.com/preview/373411

of
http://www.duplicate-finder.net/downloads/dfsetup-r1.exe

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:03:06
Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Volgens mij kun je de ingebouwde, gratis, Windows Firewall ook instellen per verbinding.


Citaat van: Ben op 19-01-2009 22:04:38
Ik vermoed dat ik een heleboel bestandjes dubbel op m'n computer heb.
Is er een tooltje dat kan 'ontdubbelen'?

Die zijn er zat. Even zoeken op downloads.com of tucows (zoals gemeld). Ga voor een freeware pakket, geen shareware. De laatste zoekt wel de bestanden maar doet hier pas iets mee als je betaalt. En er zit een hele boel troep onder dit soort pakketten, lees dus de reviews voordat je download. Eerst naar de prullenbak verplaatsen, nooit direct verwijderen trouwens. Een hoop bestanden zijn wel degelijk dubbel 'by design' en sommige tools verwarren bestanden die wel dubbel lijken, maar dat zeker niet zijn.


Gr 8)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 19-01-2009 22:50:04
Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:03:06
Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Volgens mij kun je de ingebouwde, gratis, Windows Firewall ook instellen per verbinding.

Maar ook per locatie?
Het probleem is: nu ben ik met mijn 3G modem thuis, en morgen ben ik met hetzelfde 3G modem in het buitenland ...

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:53:44
Citaat van: thuur op 19-01-2009 22:50:04
Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:03:06
Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Volgens mij kun je de ingebouwde, gratis, Windows Firewall ook instellen per verbinding.

Maar ook per locatie?
Het probleem is: nu ben ik met mijn 3G modem thuis, en morgen ben ik met hetzelfde 3G modem in het buitenland ...

Iedere verbinding die je ooit opzet in Windows wordt als aparte verbinding aangemaakt (Verbinding 1, Verbinding 2, etc.), zelfs als je je bestaande verbinding verwijdert en exact dezelfde aanmaakt. Via je foon is wel degelijk anders dan over je ethernetpoortje (IR, USB, Blauwtand).


Gr ;)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 19-01-2009 22:56:25
Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:53:44
Citaat van: thuur op 19-01-2009 22:50:04
Citaat van: viking_in_shorts op 19-01-2009 22:03:06
Wat je zou kunnen proberen is een firewall installeren waarmee je per programma kan / moet toestaan dat hij/zij het internet op gaat. Is vooral in het begin een crime om te doen, maar na verloop van tijd valt dat wel mee.

Volgens mij kun je de ingebouwde, gratis, Windows Firewall ook instellen per verbinding.

Maar ook per locatie?
Het probleem is: nu ben ik met mijn 3G modem thuis, en morgen ben ik met hetzelfde 3G modem in het buitenland ...

Iedere verbinding die je ooit opzet in Windows wordt als aparte verbinding aangemaakt (Verbinding 1, Verbinding 2, etc.), zelfs als je je bestaande verbinding verwijdert en exact dezelfde aanmaakt. Via je foon is wel degelijk anders dan over je ethernetpoortje (IR, USB, Blauwtand).


Gr ;)
Had ik overheen gelezen. Ik (nam aan) dacht dat er altijd gebruik gemaakt werd van de dongle, terwijl alleen in 't buitenland bepaalde downloaders uitgezet moesten worden ivm de kosten.

Soulfly

Iemand tips hoe een USB-stick bootable te maken? Vele zoektochten en probeersels verder zie ik waarschijnlijk iets gigantisch over het hoofd. (het betreft overigens een 8gb Dane-Elec stick)

Doel: Any Windows (of linux wat mijn part) er op zetten. Dit om o.a. op diverse locaties m'n eigen zaken bij me te hebben.
1994 855 2.5i 10v
2000 320D