Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: thuur op 03-02-2009 21:00:52
Heeft er iemand een CF kaart van 16Gb of meer wat ik een paar dagen kan lenen?

Je krijgt m geformateerd terug (bij beschadiging uiteraard een gloednieuwe) en er gebeuren geen gekke dingen mee.


Gr :eusa_pray:

wel een SD kaartje.
als dat hetzelfde is?...  :eusa_think:


MJH

OK, ik word inmiddels gillend gek.
Ik probeer om op een laptop met Vista Home sql server management studio 2008 te installeren.
downloaden, install!  :)
eerst .net 3.5 meneertje
ok, doen we (restart)  :-\
done, install!
ho ho, eerst windows installer 4.5 meneertje  :(
ok, zucht, doen we (restart)
done, install? pretty please?
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  ???

ik restarten
install!
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  :eusa_wall:

Iemand een idee?  :eusa_pray: Heb ik het juiste gedownload (sql server 2008 met tools,enige serieuze optie van ms) of zal ik die laptop maar het raam uitsmijten?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

gewoon peter

Citaat van: MJH op 04-02-2009 00:35:48
OK, ik word inmiddels gillend gek.
Ik probeer om op een laptop met Vista Home sql server management studio 2008 te installeren.
downloaden, install!  :)
eerst .net 3.5 meneertje
ok, doen we (restart)  :-\
done, install!
ho ho, eerst windows installer 4.5 meneertje  :(
ok, zucht, doen we (restart)
done, install? pretty please?
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  ???

ik restarten
install!
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  :eusa_wall:

Iemand een idee?  :eusa_pray: Heb ik het juiste gedownload (sql server 2008 met tools,enige serieuze optie van ms) of zal ik die laptop maar het raam uitsmijten?


Buy a Mac, groet peter

viking_in_shorts

#468
Uit dit forum: http://www.phwinfo.com/forum/ms-sqlserver-setup/124522-how-do-i-clear-pending-reboot-required.html

Citeer
I'm not sure what happened either on my system but I just started killing
programs that were running until I could do the install.

Viper640 wrote:

> That's what I don't understand ... the MS SQL Server 2005 install went
> fine,
> and the MS SQL Server 2005 SP1 install went fine. And the software seems
> to be working OK too.
>
> The only trouble is the Add / Remove Programs on MS SQL Server when trying
> to change Workstation Components gets the "Pending Reboot" error.
>
> The other software on the PC is Microsoft stuff ... Visual Studios, XP
> Professional, MDAC, etc.
>
> Thanks

En ook deze jongens lijken te weten wat ze doen:
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/sqlexpress/thread/eeb2fff9-cc87-40c4-879e-f4f9ebd180a8/
(onder andere iets over power shells en log files waar je moet zoeken)

Oh - en nog 1_tje dan:

https://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=3762623&SiteID=17

Daf46

Citaat van: MJH op 04-02-2009 00:35:48
OK, ik word inmiddels gillend gek.
Ik probeer om op een laptop met Vista Home sql server management studio 2008 te installeren.
downloaden, install!  :)
eerst .net 3.5 meneertje
ok, doen we (restart)  :-\
done, install!
ho ho, eerst windows installer 4.5 meneertje  :(
ok, zucht, doen we (restart)
done, install? pretty please?
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  ???

ik restarten
install!
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  :eusa_wall:

Iemand een idee?  :eusa_pray: Heb ik het juiste gedownload (sql server 2008 met tools,enige serieuze optie van ms) of zal ik die laptop maar het raam uitsmijten?
Heb er ook op zitten zwoegen, toevallig ook eerst de 2005 versie geïnstalleerd ?

MJH

Citaat van: Daf46 op 04-02-2009 09:30:28
Citaat van: MJH op 04-02-2009 00:35:48
OK, ik word inmiddels gillend gek.
Ik probeer om op een laptop met Vista Home sql server management studio 2008 te installeren.
downloaden, install!  :)
eerst .net 3.5 meneertje
ok, doen we (restart)  :-\
done, install!
ho ho, eerst windows installer 4.5 meneertje  :(
ok, zucht, doen we (restart)
done, install? pretty please?
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  ???

ik restarten
install!
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  :eusa_wall:

Iemand een idee?  :eusa_pray: Heb ik het juiste gedownload (sql server 2008 met tools,enige serieuze optie van ms) of zal ik die laptop maar het raam uitsmijten?
Heb er ook op zitten zwoegen, toevallig ook eerst de 2005 versie geïnstalleerd ?
Nope, niet van te voren, maar dat heb ik nu van ellende maar gedaan. 2008 wil gewoon niet geïnstalleerd worden, lijkt het wel

Citaat van: gewoon peter op 04-02-2009 06:30:24
Buy a Mac, groet peter
Goed plan! En dan ook meteen jaren ervaring als .NET programmeur maar in de prullenbak slepen? ::)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

heutink

#471
 ???
wie kan mij adviseren m.b.t. een draadloze router.....ik zie door de bomen het bos niet meer, en mijn 3 dochters hebben allemaal zo'n laptop met een wireless toestand erin. Daarnaast wil ik die andere 3 desktops wel via een kabeltje hebben  ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

killerbee

Accesspoint aan je router hangen en klaar ben  ;D ;D ;D ;D

viking_in_shorts

Citaat van: heutink op 04-02-2009 18:20:38
???
wie kan mij adviseren m.b.t. een draadloze router.....ik zie door de bomen het bos niet meer, en mijn 3 dochters hebben allemaal zo'n laptop met een wireless toestand erin. Daarnaast wil ik die andere 3 desktops wel via een kabeltje hebben  ???

Heb vandaag de DLink 615 gekocht, doet 't prima. Helemaal voor die 40 euro.

elmarconi

Citaat van: heutink op 04-02-2009 18:20:38
???
wie kan mij adviseren m.b.t. een draadloze router.....ik zie door de bomen het bos niet meer, en mijn 3 dochters hebben allemaal zo'n laptop met een wireless toestand erin. Daarnaast wil ik die andere 3 desktops wel via een kabeltje hebben  ???

Heb je ADSL of @home?

Oftewel modem/router of alleen router?

Netgear, Linksys, D-Link, maakt allemaal niks uit.
--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

Al ervaringen met Windows 7?

Ik heb het hier draaien op een oude P4 2.4 met 1 gig werkgeheugen, werkt prima, geen gezeik met drivers, maar ik kan er eerlijk gezegd niet helemaal warm voor lopen.

Ik kan het 'Is dit het nou?'gevoel maar niet kwijt raken. Het lijkt mijn huwelijk wel  ;D



Hans

heutink

Ik heb @home met een netgear FVS 318 erachter, en  toen ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Marc O.

De Netgear vervangen voor iets draadloos. Zoals elmarconi al schreef maakt het niet zo gek veel uit of je nou een Netgear, Linksys of ander bekend merk koopt. Laat je niet leiden door de hoogste wireless snelheid (tenzij je een druk gebruikt intern netwerk hebt); uiteindelijk kun je niet sneller internetten dan de langzaamste schakel en dat is in de meeste gevallen je verbinding met de buitenwereld.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 19:58:53
De Netgear vervangen voor iets draadloos. Zoals elmarconi al schreef maakt het niet zo gek veel uit of je nou een Netgear, Linksys of ander bekend merk koopt. Laat je niet leiden door de hoogste wireless snelheid (tenzij je een druk gebruikt intern netwerk hebt); uiteindelijk kun je niet sneller internetten dan de langzaamste schakel en dat is in de meeste gevallen je verbinding met de buitenwereld.

Normaal ben ik het met je eens, maar er is nog 1 factor wat hierbij komt - niet alle apparatuur kan een beetje "volume" aan. Daarmee bedoel ik de 3 desktops en laptops waar Heutink het zelf over heeft. Niet per sé de doorvoersnelheid, alswel het aantal PC's.

Mijn oude netgear bleef maar crashen als het een beetje druk werdt. Hopelijk gaat dat met deze DLink beter :eusa_shifty:

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 04-02-2009 20:05:36
Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 19:58:53
De Netgear vervangen voor iets draadloos. Zoals elmarconi al schreef maakt het niet zo gek veel uit of je nou een Netgear, Linksys of ander bekend merk koopt. Laat je niet leiden door de hoogste wireless snelheid (tenzij je een druk gebruikt intern netwerk hebt); uiteindelijk kun je niet sneller internetten dan de langzaamste schakel en dat is in de meeste gevallen je verbinding met de buitenwereld.

Normaal ben ik het met je eens, maar er is nog 1 factor wat hierbij komt - niet alle apparatuur kan een beetje "volume" aan. Daarmee bedoel ik de 3 desktops en laptops waar Heutink het zelf over heeft. Niet per sé de doorvoersnelheid, alswel het aantal PC's.

Mijn oude netgear bleef maar crashen als het een beetje druk werdt. Hopelijk gaat dat met deze DLink beter :eusa_shifty:

Klopt inderdaad. In dat verband kan ik zeggen dat mijn Linksys (WRT54G) redelijk goed in staat is om twee draadloze verbindingen te handhaven, waarbij de ene met 700KB/s aan het downloaden is en de andere normaal aan het internetten is. Crashen heeft dat ding sowieso nooit gedaan (draait trouwens custom firmware - HyperWRT - op).
...The Nile isn't just a river in Africa...