Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haasje

Ik heb hier een Medion AMDx64 pc staan met een raar verschijnsel.
Als de pc opgestart is gaat hij korte tijd later in slaapstand (en is daar niet meer uit te krijgen) dit gebeurt zowel in normale als in veilige modus.
Via een usb-stick ubunto-live gestart; en behalve dat ik geen hd toegang heb ivm geblokkeerd filesysteem door verkeerd afsluiten windows; verder geen problemen.
Vervolgens via ultimate boot disk zowel een geheugen als een processor stress test aangehad; geen fouten gevonden.
Harde schijf via usb aan andere pc gehangen, laten scannen op virussen; niets gevonden.
Dan maar herinstalleren van windows xp home NL; gaat hij na een aantal minuten ook weer in slaapstand.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Marc O.

Citaat van: haasje op 04-02-2009 20:14:12
Ik heb hier een Medion AMDx64 pc staan met een raar verschijnsel.
Als de pc opgestart is gaat hij korte tijd later in slaapstand (en is daar niet meer uit te krijgen) dit gebeurt zowel in normale als in veilige modus.
Via een usb-stick ubunto-live gestart; en behalve dat ik geen hd toegang heb ivm geblokkeerd filesysteem door verkeerd afsluiten windows; verder geen problemen.
Vervolgens via ultimate boot disk zowel een geheugen als een processor stress test aangehad; geen fouten gevonden.
Harde schijf via usb aan andere pc gehangen, laten scannen op virussen; niets gevonden.
Dan maar herinstalleren van windows xp home NL; gaat hij na een aantal minuten ook weer in slaapstand.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Heeft ie dat sinds kort? Misschien net vantevoren bepaalde software geïnstalleerd?

Heb je je BIOS al eens gecontroleerd op eventuele vreemde instellingen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 20:13:20
Klopt inderdaad. In dat verband kan ik zeggen dat mijn Linksys (WRT54G) redelijk goed in staat is om twee draadloze verbindingen te handhaven, waarbij de ene met 700KB/s aan het downloaden is en de andere normaal aan het internetten is. Crashen heeft dat ding sowieso nooit gedaan (draait trouwens custom firmware - HyperWRT - op).

Yep:
Firmware: DD-WRT v24-sp1 (07/27/08) std
Time: 20:23:59 up 31 days, 22:28, load average: 0.11, 0.05, 0.01

Oh ja, stroomstoring maand geleden  >:(
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Citaat van: elmarconi op 04-02-2009 20:24:21
Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 20:13:20
Klopt inderdaad. In dat verband kan ik zeggen dat mijn Linksys (WRT54G) redelijk goed in staat is om twee draadloze verbindingen te handhaven, waarbij de ene met 700KB/s aan het downloaden is en de andere normaal aan het internetten is. Crashen heeft dat ding sowieso nooit gedaan (draait trouwens custom firmware - HyperWRT - op).

Yep:
Firmware: DD-WRT v24-sp1 (07/27/08) std
Time: 20:23:59 up 31 days, 22:28, load average: 0.11, 0.05, 0.01

Oh ja, stroomstoring maand geleden  >:(

Firmware Version :      v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c [May 12 2006]
Uptime :      81 days, 20:32:35

Idem: Aardlek eruit na een zware regenbui

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

haasje

Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 20:21:51
Citaat van: haasje op 04-02-2009 20:14:12
Ik heb hier een Medion AMDx64 pc staan met een raar verschijnsel.
Als de pc opgestart is gaat hij korte tijd later in slaapstand (en is daar niet meer uit te krijgen) dit gebeurt zowel in normale als in veilige modus.
Via een usb-stick ubunto-live gestart; en behalve dat ik geen hd toegang heb ivm geblokkeerd filesysteem door verkeerd afsluiten windows; verder geen problemen.
Vervolgens via ultimate boot disk zowel een geheugen als een processor stress test aangehad; geen fouten gevonden.
Harde schijf via usb aan andere pc gehangen, laten scannen op virussen; niets gevonden.
Dan maar herinstalleren van windows xp home NL; gaat hij na een aantal minuten ook weer in slaapstand.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Heeft ie dat sinds kort? Misschien net vantevoren bepaalde software geïnstalleerd?

Heb je je BIOS al eens gecontroleerd op eventuele vreemde instellingen?

Probleem heeft hij sinds aantal weken, zover ik weet is er geen nieuwe software geinstalleerd (althans niet bewust).
Bios doorlopen en geen rare instellingen zien staan. Ik zal straks nog eens kijken naar bepaalde interupts, maar kan zo zo 1,2,3 niets geks herinneren.

thuur

Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 20:13:20
Crashen heeft dat ding sowieso nooit gedaan (draait trouwens custom firmware - HyperWRT - op).

Met de kanttekening dat ie niet 100% Vista compliant is. Je ontkomt er niet aan om m soms te resetten omdat Vista geen verbinding kan opzetten.


Citaat van: haasje op 04-02-2009 20:14:12
Ik heb hier een Medion AMDx64 pc staan met een raar verschijnsel.

AMD weggooien, Intel kopen. Waarschijnlijk te warm gedraaid (veel stof in de fan?) waardoor ie nu premathuur de boel uitzet. Anders: mobo te warm geweest en beveiliging treedt nu in.

Waar een AMD kritiek begint te worden, draait een Intelletje pas lekker. Dat begint bij een graad of 70 Celcius.


Gr ;)

Marc O.

Citaat van: thuur op 04-02-2009 20:36:04
Citaat van: Marc O. op 04-02-2009 20:13:20
Crashen heeft dat ding sowieso nooit gedaan (draait trouwens custom firmware - HyperWRT - op).

Met de kanttekening dat ie niet 100% Vista compliant is. Je ontkomt er niet aan om m soms te resetten omdat Vista geen verbinding kan opzetten.


Dat zou zomaar kunnen. Heb hier geen Vista draaien (wel: 1x Ubuntu (sinds vandaag 8.10) en 1x XP)
...The Nile isn't just a river in Africa...

gewoon peter

Citaat van: MJH op 04-02-2009 12:13:39
Citaat van: Daf46 op 04-02-2009 09:30:28
Citaat van: MJH op 04-02-2009 00:35:48
OK, ik word inmiddels gillend gek.
Ik probeer om op een laptop met Vista Home sql server management studio 2008 te installeren.
downloaden, install!  :)
eerst .net 3.5 meneertje
ok, doen we (restart)  :-\
done, install!
ho ho, eerst windows installer 4.5 meneertje  :(
ok, zucht, doen we (restart)
done, install? pretty please?
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  ???

ik restarten
install!
check this and that system ok, version ok, etc etc...
restart? fail! U moet eerst restarten, meneer!  :eusa_wall:

Iemand een idee?  :eusa_pray: Heb ik het juiste gedownload (sql server 2008 met tools,enige serieuze optie van ms) of zal ik die laptop maar het raam uitsmijten?
Heb er ook op zitten zwoegen, toevallig ook eerst de 2005 versie geïnstalleerd ?
Nope, niet van te voren, maar dat heb ik nu van ellende maar gedaan. 2008 wil gewoon niet geïnstalleerd worden, lijkt het wel

Citaat van: gewoon peter op 04-02-2009 06:30:24
Buy a Mac, groet peter
Goed plan! En dan ook meteen jaren ervaring als .NET programmeur maar in de prullenbak slepen? ::)


Was meer als grapje bedoeld. Op het nivo waar jullie op zitten zat ik in de verste verte niet. Maar wel de problemen met spam en antivirus, ik lees toch ook dat zelfs jullie als ervaren mensen daar toch wel moeite mee hebben. Kun je nagaan wat ik had (en met mij vele andere). Daarom windows er uit, mac g5 om te proberen. Daarna apple extreme en 2x express. M'n duizenden muzieknummers draadloos naar de hifi in de huiskamer (waar nu ook de macbook staat) en draadloos printen. Geen spamfighter, firewall, virusbestrijders enz.
Heerlijk al m'n foto's (ook duizenden) bewerken na scannen, grammofoonplaten digitaliseren en alle videobanden gedigitaliseerd.
Hoewel ik er niet veel mee kan lees ik toch dit topic mee. Succes allen.

razorx

Misschien een nuttige aanvulling:

De Boxed AMD processors (dus die geleverd worden met amd koeler en fan) hebben ons al een paar keer narigheid bezoergd.
Niets mis met de CPU de fan of de koeler, maar wel met de heat pad.

Al meerdere exemplaren gehad waar de CPU door een te slecht kontakt van de heat pad, te warm werd.
Dit zie je in de BIOS onder PCHEALTH, als de CPU in ruste tussen de 50 en 60 graden zit, heb je zo'n xxx-pad.

Gewoon vervangen door warmtegeleidende pasta.
30 à 40 graden in ruste met een omgevingstemperatuur van 20 graden is normaal.

Wij komen dit gemiddeld 1 op de 20 exemplaren tegen.

-D©©©L-

Precies de reden dat ik overweeg om voor de "nieuwe" werkplekken in huis te kiezen voor exemplaren met de intel atom Z530 cpu. Dat voldoet gewoon, en als het niet voldoet kan het betreffende linux proces gewoon lopen op de server van de zaak. Wel even wennen, een cpu met een TDP van 2 watt.  ;D

razorx

#490
Citaat van: -D©©©L- op 04-02-2009 21:26:45
Precies de reden dat ik overweeg om voor de "nieuwe" werkplekken in huis te kiezen voor exemplaren met de intel atom Z530 cpu. Dat voldoet gewoon, en als het niet voldoet kan het betreffende linux proces gewoon lopen op de server van de zaak. Wel even wennen, een cpu met een TDP van 2 watt.  ;D
PC op de plee project?  ;)

Voor normaal gebruik voldoen die dingen inderdaad meer dan goed.
Werkt nog eens wat stiller voor de afwisseling. Mooi spul.

haasje

Citaat van: razorx op 04-02-2009 21:22:32
Misschien een nuttige aanvulling:

De Boxed AMD processors (dus die geleverd worden met amd koeler en fan) hebben ons al een paar keer narigheid bezoergd.
Niets mis met de CPU de fan of de koeler, maar wel met de heat pad.

Al meerdere exemplaren gehad waar de CPU door een te slecht kontakt van de heat pad, te warm werd.
Dit zie je in de BIOS onder PCHEALTH, als de CPU in ruste tussen de 50 en 60 graden zit, heb je zo'n xxx-pad.

Gewoon vervangen door warmtegeleidende pasta.
30 à 40 graden in ruste met een omgevingstemperatuur van 20 graden is normaal.

Wij komen dit gemiddeld 1 op de 20 exemplaren tegen.

de ellende met dit bord is dat er geen pchealth in de bios zit, zal in ieder geval de pasta gaan vervangenen anders maar een begravenisondernemer bellen  :eusa_wall:

gewoon peter

Toch weer windows.

Heb gisteren toch weer een windows laptop gekocht (medion akoya 10") voor vakantie etc (garmin etrex software) Moest toch weer even wennen (al 3 jaar probleemloos apple).
Probleem is dat ik m'n mooiste volvo foto er niet opkrijg (buroblad). Deel je het scherm denkbeeldig in 4 parten, dan staat een deel van de foto rechtsonder en de andere kwarten (3) hebben de basiskleur. Krijga het zelf niet goed. Wie kan mij helpen? gr. peter

thuur

Citaat van: gewoon peter op 12-02-2009 13:21:14
Toch weer windows.

Heb gisteren toch weer een windows laptop gekocht (medion akoya 10") voor vakantie etc (garmin etrex software) Moest toch weer even wennen (al 3 jaar probleemloos apple).
Probleem is dat ik m'n mooiste volvo foto er niet opkrijg (buroblad). Deel je het scherm denkbeeldig in 4 parten, dan staat een deel van de foto rechtsonder en de andere kwarten (3) hebben de basiskleur. Krijga het zelf niet goed. Wie kan mij helpen? gr. peter

Foto opslaan in dezelfde resolutie als je bureaublad of scherm (1024x533 oid voor een 10").


Gr ;)

pwassink

Citaat van: thuur op 12-02-2009 13:57:55
Citaat van: gewoon peter op 12-02-2009 13:21:14
Toch weer windows.

Heb gisteren toch weer een windows laptop gekocht (medion akoya 10") voor vakantie etc (garmin etrex software) Moest toch weer even wennen (al 3 jaar probleemloos apple).
Probleem is dat ik m'n mooiste volvo foto er niet opkrijg (buroblad). Deel je het scherm denkbeeldig in 4 parten, dan staat een deel van de foto rechtsonder en de andere kwarten (3) hebben de basiskleur. Krijga het zelf niet goed. Wie kan mij helpen? gr. peter

Foto opslaan in dezelfde resolutie als je bureaublad of scherm (1024x533 oid voor een 10").


Gr ;)

1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂