Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.

:eusa_naughty:


Citaat van: elmarconi op 26-02-2009 14:47:05
Aptana Studio: gratis
Gimp: gratis
WinSCP:gratis

Zijn die pakketten ook allemaal multi-user? Hoe zit 't met support? Ik zag bij Aptana "stand-alone" staan. Hoe te handelen in een netwerkomgeving?

We hebben 't nu wel over bedrijven die websites maken en niet over jantje die met z'n laptop op een slaapkamertje een website in elkaar flanst.

Een garagebedrijf zal ook geen gereedschap van de Gamma kopen en i.p.v. een brug een krik gebruiken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.


Want ???


Gr :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: thuur op 26-02-2009 17:18:53
Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.


Want ???


Gr :eusa_think:

Mag ik?

Het is meuk, veel te "zwaar", vol bugs en crasht regelmatig, zowel onder WinXP als Ubuntu.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Alleen dat achterlijke PDF gebeuren, voor de rest herken ik niets in je 'omschrijving'.


Gr ???

Marc O.

Idem voor flashplayer en, in mindere mate, Dreamweaver.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 26-02-2009 17:27:07
Citaat van: thuur op 26-02-2009 17:18:53
Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.


Want ???


Gr :eusa_think:

Mag ik?

Het is meuk, veel te "zwaar", vol bugs en crasht regelmatig, zowel onder WinXP als Ubuntu.
Had het niet beter kunnen zeggen.

Adobe, het nieuwe Computer Associates !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: FGG op 26-02-2009 16:37:09
Citaat van: elmarconi op 26-02-2009 14:47:05
Aptana Studio: gratis
Gimp: gratis
WinSCP:gratis

Zijn die pakketten ook allemaal multi-user? Hoe zit 't met support? Ik zag bij Aptana "stand-alone" staan. Hoe te handelen in een netwerkomgeving?

We hebben 't nu wel over bedrijven die websites maken en niet over jantje die met z'n laptop op een slaapkamertje een website in elkaar flanst.

Een garagebedrijf zal ook geen gereedschap van de Gamma kopen en i.p.v. een brug een krik gebruiken.

Multi-user: Settings opslaan in een \\username\Application Data\ dir? vast wel..

Support: Welke garantie heb jij dan van Adobe dat ze je evt. problemen oplossen?
Je mag een 0900-nummer bellen en een of andere sub-topper probeert je dmv vraag/antwoord te helpen.
Support is imho een verzekering voor mensen met een gebrek aan zelfvertrouwen die software hebben gekocht waarvan online te weinig info staat en een overdaad aan "cover-my-a$$" gedrag.

Ach, straks komen we weer bij de linux-windows discussie, of de ISS versus Apache, .asp versus .php, terwijl ik slechts wou aangeven dat iets wat duur is niet perse beter hoeft te zijn.

Diezelfde garagehouder, die mag zijn poetsdoeken en doorspoelolie ook niet bij de Action halen?

Ik zou bijv. de schilders in dit land niet de kost willen geven die daar hun verbruiksartikelen halen...
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 26-02-2009 17:42:16
Diezelfde garagehouder, die mag zijn poetsdoeken en doorspoelolie ook niet bij de Action halen?

Ik zou bijv. de schilders in dit land niet de kost willen geven die daar hun verbruiksartikelen halen...

Ik sprak laatst nog een schilder aldaar: die wast zijn kwasten niet meer :D


Gr ;)

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.


Dreamweaver en Photoshop b.v. zijn cker prulprogramma's?  :eusa_think:

razorx

Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2009 19:43:37
Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.

Dreamweaver en Photoshop b.v. zijn cker prulprogramma's?  :eusa_think:
Dreamweaver komt van oorsprong van Macromedia.
Helaas overgenomen.
Photoshop is een verplichting in de professionele wereld, maar zeker niet de stabielste.

razorx

Gisteren en vannacht big fun.

Nou ehh nee. Een server 2003 had een verpestte metabase.
Dat merk je niet meteen, pas na een reboot.

Als de Metabase defect is vertrouwt de server een aantal processen niet meer, soort van domino:
IISAdmin gebruikt de metabase, SMPT en Exchange routing engine afhankelijk van IISAdmin.
De metabase bevat mooie RSA sleuteltjes. Niet even te kraken.
Er was geen tape met een bruikbare metabase meer. Te lang terug. Al die tijd draaide de server zij het met vage klachten.
Er zijn wat handmatige benaderingen mogelijk, maar dat bleek meer richting trol and error te gaan.

Enige optie IISAdmin verwijderen, met de daaraan klevende zaken.
Omdat de server ook tijdens de deinstallatie blijft zoeken naar een geldige metabase valt de deinstalatie in vele timeouts.
Een paar uur later was IISAdmin verwijderd (normaal een paar minuten).
Toen IISAdmin er weer op. Je zou dan elle exchange gerelateerde zaken via de registry en wat scripts kunnen toevoegen maar dat is geen feest.

ASP.net weer geïnstalleerd, exchange in de gepair mode geinstalleerd, de service packs en hotfixes opnieuw en de server was weer gezond. Wat een ... werk.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 26-02-2009 20:36:55
Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2009 19:43:37
Citaat van: Misha op 26-02-2009 16:29:46
Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.

Dreamweaver en Photoshop b.v. zijn cker prulprogramma's?  :eusa_think:
Dreamweaver komt van oorsprong van Macromedia.
Helaas overgenomen.
Photoshop is een verplichting in de professionele wereld, maar zeker niet de stabielste.

Yup, ik weet dat dat van Marcomedia komt, net zoals Fireworks etc.

Heb je een voorstel voor een stabielere tegenhanger van Photoshop?

Hans

elmarconi

Citaat van: razorx op 26-02-2009 20:44:33
Gisteren en vannacht big fun.

Nou ehh nee. Een server 2003 had een verpestte metabase.
Dat merk je niet meteen, pas na een reboot.

Als de Metabase defect is vertrouwt de server een aantal processen niet meer, soort van domino:
IISAdmin gebruikt de metabase, SMPT en Exchange routing engine afhankelijk van IISAdmin.
De metabase bevat mooie RSA sleuteltjes. Niet even te kraken.
Er was geen tape met een bruikbare metabase meer. Te lang terug. Al die tijd draaide de server zij het met vage klachten.
Er zijn wat handmatige benaderingen mogelijk, maar dat bleek meer richting trol and error te gaan.

Enige optie IISAdmin verwijderen, met de daaraan klevende zaken.
Omdat de server ook tijdens de deinstallatie blijft zoeken naar een geldige metabase valt de deinstalatie in vele timeouts.
Een paar uur later was IISAdmin verwijderd (normaal een paar minuten).
Toen IISAdmin er weer op. Je zou dan elle exchange gerelateerde zaken via de registry en wat scripts kunnen toevoegen maar dat is geen feest.

ASP.net weer geïnstalleerd, exchange in de gepair mode geinstalleerd, de service packs en hotfixes opnieuw en de server was weer gezond. Wat een ... werk.

Ik zou m'n geheugen even testen...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#568
Grmph,  >:( de dagelijkse snapshot backup heeft de migratie van NAS1 naar NAS3 afgebroken doordat 'ie de backup dir's ging rotaten. Even niet aan gedacht. Morgen maar eens met de hand wat repareren. Dat is gelukkig geen trial & error   ;)

--edit--

Backup klaar. wat dirretjes renamed. Migratie weer opgestart.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 26-02-2009 22:53:57
Citaat van: razorx op 26-02-2009 20:44:33
Gisteren en vannacht big fun.

Nou ehh nee. Een server 2003 had een verpestte metabase.
Dat merk je niet meteen, pas na een reboot.

Als de Metabase defect is vertrouwt de server een aantal processen niet meer, soort van domino:
IISAdmin gebruikt de metabase, SMPT en Exchange routing engine afhankelijk van IISAdmin.
De metabase bevat mooie RSA sleuteltjes. Niet even te kraken.
Er was geen tape met een bruikbare metabase meer. Te lang terug. Al die tijd draaide de server zij het met vage klachten.
Er zijn wat handmatige benaderingen mogelijk, maar dat bleek meer richting trol and error te gaan.

Enige optie IISAdmin verwijderen, met de daaraan klevende zaken.
Omdat de server ook tijdens de deinstallatie blijft zoeken naar een geldige metabase valt de deinstalatie in vele timeouts.
Een paar uur later was IISAdmin verwijderd (normaal een paar minuten).
Toen IISAdmin er weer op. Je zou dan elle exchange gerelateerde zaken via de registry en wat scripts kunnen toevoegen maar dat is geen feest.

ASP.net weer geïnstalleerd, exchange in de gepair mode geinstalleerd, de service packs en hotfixes opnieuw en de server was weer gezond. Wat een ... werk.

Ik zou m'n geheugen even testen...
Ik vermoed achteraf, er gebeurt bij de klant wat eigen beheer, dat de steker er op een ongelukkig moment is uitgetrokken bij het niet lukken van een update.