Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 16:28:13
Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2009 16:14:09
Citaat van: thuur op 06-03-2009 16:11:00
Omdat er heel groot SAMSUNG in de SO-DIMM chips staat geetst?


Gr ;)

Het gaat mij niet om het woord samsung. Het gaat mij om het missen van het woord Toshiba (certified)

Er staat Designed for Toshiba op ja. Vandaar dat ik zei het 'originele geheugen'.

Komen we al in de buurt van het probleem of gaan we zo verder over de gebruikte productiemethode?


Gr ???

Wacht even - IMHO zeg ik "probeer het eens met officieel geheugen" en zeg jij "dit is even goed"
Volgens mij ben jij degene die de discussie aanzwengelt ..

:eusa_think:

thuur

You lost me.

Eerst ging de Kingston module stuk (die is netjes onder garantie vervangen) en nu is de "Toshiba" module stuk.

Ligt dat aan het mobo of is dit gewoon heel erg toevallig?


Gr :D

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 14:54:36
De originele geheugenmodule eruit gegooid en weer zo strak als een trein draaien (en ook zo snel)

:eusa_doh: -> je schreef "erUIT gegooid" -> ik heb gelezen "erIN gegooid" -> MAW, het ging alleen fout met de Kingston modules.


Ga maar weer ff n stukkie moddereten :eusa_shifty:

pooh

Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2009 16:45:43
Citaat van: thuur op 06-03-2009 14:54:36
De originele geheugenmodule eruit gegooid en weer zo strak als een trein draaien (en ook zo snel)

:eusa_doh: -> je schreef "erUIT gegooid" -> ik heb gelezen "erIN gegooid" -> MAW, het ging alleen fout met de Kingston modules.


Ga maar weer ff n stukkie moddereten :eusa_shifty:

nee v.v. Op de Kingston module draait de laptop (anders kon ik nu hier niet posten) en de originele module is defect. De Tostibah fabriek module is van het merk Samsung

nu kunnen jullie verder ;D


Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

viking_in_shorts

Ok - verhaaltje over andere boeg dan:

- battery eruitgehaald bij alle acties?
- Wat gebeurt er als je de twee modules onderling verwisseld?

Even de officiele tosh guide erbij gehaald en daar wordt alleen gewaarschuwd over het niet aanraken van de "connectors" = neem aan dat je dat niet gedaan hebt...

FrankvdAa

Citaat van: Johann op 05-03-2009 23:22:17
Citaat van: Marc O. op 05-03-2009 14:52:51
Of Virtualbox proberen.

Bedankt voor de tips.

Heb nu VMware server 1.0.7 op Ubuntu 8.10 aan 't draaien. Installatie verliep vlekkeloos mag ik wel zeggen.
Daarna virtualisatie gedaan van een oudere Windows 2000 rommel server met VMware converter. Server moest alleen een service pack update hebben anders wou ie niet converteren. vervolgens als gast in de VMware server starten en hij deed 't ook nog..  :eusa_doh:  :o

Leuk spul wel  ;D

Waarom niet meteen VMware Server 2.0.0 geinstalleerd?

Zeker wanneer je je guest OS twee CPU's wil toekennen is dit een aanrader (zorg wel dat je minimaal een dual-core CPU hebt, anders heeft het uiteraard geen zin). Met Server v1 geeft dit nogal eens problemen.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Johann

Citaat van: FrankvdAa op 06-03-2009 19:35:00
Citaat van: Johann op 05-03-2009 23:22:17
Citaat van: Marc O. op 05-03-2009 14:52:51
Of Virtualbox proberen.

Bedankt voor de tips.

Heb nu VMware server 1.0.7 op Ubuntu 8.10 aan 't draaien. Installatie verliep vlekkeloos mag ik wel zeggen.
Daarna virtualisatie gedaan van een oudere Windows 2000 rommel server met VMware converter. Server moest alleen een service pack update hebben anders wou ie niet converteren. vervolgens als gast in de VMware server starten en hij deed 't ook nog..  :eusa_doh:  :o

Leuk spul wel  ;D

Waarom niet meteen VMware Server 2.0.0 geinstalleerd?

Omdat die volgens sommigen nogal trager is in combinatie met ubuntu 8.10 ..

elmarconi

Citaat van: Johann op 06-03-2009 19:36:21
Citaat van: FrankvdAa op 06-03-2009 19:35:00
Waarom niet meteen VMware Server 2.0.0 geinstalleerd?

Omdat die volgens sommigen nogal trager is in combinatie met ubuntu 8.10 ..

Pcies. 'k heb het sowieso niet zo op x.0.0 versies, ik ben meer onder de indruk van x.0.y: y > 5  ;)
--
Autogas Inside . . .

FrankvdAa

Heb verschillende RHEL4 servers met VMware Server 2 draaien, maar moet zeggen 't performance technisch een stap voorwaarts is t.o.v. v1.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

elmarconi

Citaat van: FrankvdAa op 06-03-2009 19:56:52
Heb verschillende RHEL4 servers met VMware Server 2 draaien, maar moet zeggen 't performance technisch een stap voorwaarts is t.o.v. v1.

Ik wacht denk ik ook niet op 2.0.6, maar waag de gok met de aanstaande 2.0.1  ;D
--
Autogas Inside . . .

FrankvdAa

Citaat van: elmarconi op 06-03-2009 20:25:10
Ik wacht denk ik ook niet op 2.0.6, maar waag de gok met de aanstaande 2.0.1  ;D

:D
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

razorx

Citaat van: thuur op 06-03-2009 16:41:45
You lost me.

Eerst ging de Kingston module stuk (die is netjes onder garantie vervangen) en nu is de "Toshiba" module stuk.

Ligt dat aan het mobo of is dit gewoon heel erg toevallig?


Gr :D
Het kan ook zijn dat het slot ik kwestie wat minder is, slecht kontakt en zo.
Even omwisselen voor de test.

Even off topic: We hebben een ooit reeks borden gehad waar je de module ook in het midden moest aandrukken.
En met mobo uit de kast, anders boog het bord alleen maar mee.

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2009 17:16:33
Ok - verhaaltje over andere boeg dan:

- battery eruitgehaald bij alle acties?
- Wat gebeurt er als je de twee modules onderling verwisseld?

Even de officiele tosh guide erbij gehaald en daar wordt alleen gewaarschuwd over het niet aanraken van de "connectors" = neem aan dat je dat niet gedaan hebt...

- Uiteraard
- Werkt evengoed niet, de fout zit echt in de SO-DIMM
- Contacten heb ik zelfs gereinigd met alcohol

Citaat van: razorx op 06-03-2009 22:29:12
Het kan ook zijn dat het slot ik kwestie wat minder is, slecht kontakt en zo.
Even omwisselen voor de test.

Even off topic: We hebben een ooit reeks borden gehad waar je de module ook in het midden moest aandrukken.
En met mobo uit de kast, anders boog het bord alleen maar mee.

Dus een slechte soldering. Maar kan dat een geheugenmodule definitief vernielen?

Ik heb nog zo'n Tosti liggen, daarin werkt de module ook niet (meer).


Gr :eusa_think:

razorx

Ik heb het nog nooit gezien, maar dat is geen argument.
Als massa of power geen goed kontakt maakt kan dat zeker.

Jammer.
Gr.
Yits.

pwassink

#614
Moest zowaar nog even graven, was wat weggezakt dit topic ..  ;)



Iemand ooit meegemaakt dat een asrock 4core 1333-e-sataII gewoon bij een herstart de pijp aan maarten geeft ?

Baal hiervan, is mijn hoofd web/file/print/mailservertje die nu morsdood is  :eusa_wall:

Het moederbordgeval geeft bij een startup nog wel de drives een slinger, negeert USB volkomen
en vindt soms dat ik nog mag kiezen voor setup / bootmenu maar dan houdt het helemaal op.

t is net of hij de bios niet goed doorkomt, of er een check failt ofzo. wel ascii-info biosnummers enzo, verder nada

Staat nu met de spanning eraf en een clr-cmos jumper erop voor straf een uurtje in de hoek,
mochten er nog ergens "oh was wat mee, wacht even "  of andere briljante ideeen opkomen houd ik me aanbevolen ..


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂