Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronbroek

Citaat:


Vraag
  Waarom heb ik een actieve smartcard nodig om Nederland 1, 2 en 3 te kunnen bekijken ?


  Antwoord
  Voor het uitzenden van programma's moeten omroepen auteursrechten betalen aan de auteursrechthebbenden. Voor de landelijke publieke omroep wordt dit alleen voor het gebied Nederland betaald.
CanalDigitaal verspreidt Nederland 1, 2 en 3 via de Astra 1 satelliet. De signalen van deze satelliet reiken tot ver buiten Nederland. De auteursrechthebbenden hebben echter geen toestemming gegeven om de programma's buiten Nederland te bekijken. Hierdoor is het noodzakelijk dat de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 gecodeerd worden doorgegeven, waardoor een actieve -bij CanalDigitaal-geregistreerde smartcard- nodig is.

Voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 heeft u geen abonnement nodig. U betaalt echter wel eenmalige registratiekosten per smartcard. Wilt u echter ook de beschikking hebben over de Nederlandse commerciele omroepen (RTL 4, 5, 7, SBS 6, Net5 en Veronica), kies dan voor het Set Top Box-pakket. Voor een relatief laag bedrag per jaar ontvangt u ook deze zenders extra.


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

confruo

Dus .... niet meer twijfelen :P

Marc O.

OK. Voor FTA dus géén smartcard, specifiek voor NL1-2-3 wél. Duidelijk, en bedankt allen! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Dus wel een smartcard nodig. ;D ;D

Met de juiste ontvanger heb je helemaal geen smartcard nodig. (dus even navragen bij aankoop)!!!  :eusa_whistle: :eusa_whistle:



Marc O.

Citaat van: daytonawim op 17-05-2009 17:42:55
Met de juiste ontvanger heb je helemaal geen smartcard nodig. (dus even navragen bij aankoop)!!!  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Leg eens uit (per pb indien niet geheel legaal) ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Er zijn een aantal modellen ontvangers op de markt.

1. de (meeste) canal digital onvangers werken alleen als er een smart card in wordt gedaan., ook voor FTA ontvangst.
2. free to air ontvangers die werken zonder dat er een smard card in zit ( ontvang je alleen FTA zenders)
3. Ontvangers met een netwerklaansluiting, bruikbaar voor FTA ontvangst en er zijn mogelijkheden om   
    daar card sharing  mee te doen indien aangelsoten het internet ( niet legaal gebruik) bijvoorbeeld de dreamboxen.


razorx

Citaat van: daytonawim op 17-05-2009 18:03:14
Er zijn een aantal modellen ontvangers op de markt.

1. de (meeste) canal digital onvangers werken alleen als er een smart card in wordt gedaan., ook voor FTA ontvangst.
2. free to air ontvangers die werken zonder dat er een smard card in zit ( ontvang je alleen FTA zenders)
3. Ontvangers met een netwerklaansluiting, bruikbaar voor FTA ontvangst en er zijn mogelijkheden om  
    daar card sharing  mee te doen indien aangelsoten het internet ( niet legaal gebruik) bijvoorbeeld de dreamboxen.


Het is zoals Wim zegt,
eigenlijk zijn Ned 1, 2 en 3 via de schotel, lees Canal Digitaal semi FTA, wel een kaart geen abonnement.
Via DVB-T zijn ze wel volledig FTA. Maar een schotel is veel leuker, en veeel beter beeld.

De dreamboxen zijn voor een leek niet echt een aanrader. Maar voor de hobbyist erg leuk.

thuur

Iemand interesse in een tapestreamer van 250 Mb?


Gr :eusa_shifty:

Misha

Citaat van: thuur op 18-05-2009 01:35:31
Iemand interesse in een tapestreamer van 250 Mb?

Nee, ik maak mijn backups op kleitabletten, da's sneller... :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts


elmarconi

Citaat van: thuur op 18-05-2009 01:35:31
Iemand interesse in een tapestreamer van 250 Mb?

Gr :eusa_shifty:

Ik struikel ook net over een 40Mb harddisk, een Seagate ST351A/X...
--
Autogas Inside . . .

Jur

Citaat van: thuur op 18-05-2009 01:35:31
Iemand interesse in een tapestreamer van 250 Mb?


Gr :eusa_shifty:

Misschien wel... is dat nog op krachtstroom?   ;D

MJH

Ik heb al weken geen flash meer in m'n firefox. Als ik het probeer te installeren krijg ik:
a. een spaanse download pagina bij adobe
b. een download die iets probeert te uninstallen

het lukt me gewoon niet.
Iemand hier ervaring mee? Of een linkje naar een wel werkende versie?
Ik heb FF 3.0.10 en alles draait verder probleemloos.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

MJH

Citaat van: elmarconi op 25-05-2009 23:43:43
Hier al gekeken: http://support.mozilla.com/nl/kb/Using+the+Flash+plugin+with+Firefox
Mijn dank is groot. Wat er stond kwam niet overeen met mijn situatie, maar het gaf me wel een paar pointers.
Ik heb betreffende dll (die er niet stond) handmatig in de directory gezet. Restart ff en hoppa.
Merci...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]