Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Sbv op 31-05-2011 08:01:39
Totdat ik weer tijdje in mijn eigen auto rij, dan vindt ik die weer zwaar

Als je Four-C op sport zet wel ja :)

Sbv

Die staat bijna altijd op sport anders is het zo een zwabberbak.

Chris

Citaat van: Sbv op 31-05-2011 08:01:39
best wel een groot verschil. Totdat ik weer tijdje in mijn eigen auto rij, dan vindt ik die weer zwaar

Luxepoppetjes :eusa_snooty:....





;D

Sbv

Vandaag samen met Jesse druk in de weer geweest met zijn V70 en later met de Saffron R om te kijken of het sturen wat lichter zou kunnen.

De vloeistof die uit het reservoir kwam en ook uit de rest van het systeem was erg donkerbruin en stonk behoorlijk verbrand.

Jesse had nog een goede stuurpomp liggen, dus deze gelijk maar gemonteerd en daarna de rest van de vloeistof eruit gehaald en nadien alles met nieuwe ververst.
Gevoelsmatig stuurt het nu wat lichter, nog even tot vanavond wachten dan gaat IriKro er een stuk(je) mee rijden. Zij rijdt er dagelijks mee en ik af en toe.

Jesse dank voor je hulp, Het is altijd makkelijk o er iemand bij te hebben die dit klusje al eens gedaan heeft

Sbv

Net met IriKro een rondje gereden het stuurt wel iets lichter, maar nog niet zo licht als de zwarte dat doet.
Dan maar verder zoeken wat het dan nog kan zijn

Taranis

Tip: kijk even naar de kruiskoppeling en de veerpootlagers. Die (icm de stuurpomp) waren het bij m'n GLT.

elianmars

#816
Veerpootlagers komen van de zwarte af. Die lijken me het niet te zijn.

Taranis

Dan durf ik wel een kratje Erdinger op de kruiskoppeling in te zetten...

Sbv

Dan gaan we als volgende stap de kruiskoppeling vervangen.

leuk die oude hokken, je blijft ermee bezig

Taranis

Stuurkogels had je al gedaan toch? :eusa_think: Heb je de stuurkolom al eens gesmeerd? Klinkt misschien gek, maar bij de V40 piepte dat ding iedere paar duizend kilometer. Gesmeerd en dan ging 't weer even goed maar liep 't ook weer veel lichter :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-06-2011 12:06:11
Stuurkogels had je al gedaan toch? :eusa_think: Heb je de stuurkolom al eens gesmeerd? Klinkt misschien gek, maar bij de V40 piepte dat ding iedere paar duizend kilometer. Gesmeerd en dan ging 't weer even goed maar liep 't ook weer veel lichter :eusa_think:
Al gedaan. Stuurkogels etc zijn goed, geen enkele speling of iets.

Net even gekeken om de kruiskoppeling te vervagen, das nog wel redelijk wat werk. Kosten zijn ca 50-60 euro ongeveer, tenminste die prijzen kom ik tegen

Taranis

In de GLT was ie inderdaad iets van 50-55 euro en ja, na het vervangen heb je een hernia.

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-06-2011 12:38:46
In de GLT was ie inderdaad iets van 50-55 euro en ja, na het vervangen heb je een hernia.
Ik hoor een ervaringsdeskundige.
Mag je het doen voor een kratje Erdinger  ;D

Taranis