Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

of nog meer blauwe zooi.

Is een intercooler eigenlijk makkelijk van binnen te reinigen. mogelijk dat daar nog de nodige olie in zit

maruska

mja, dan moet je een goedje gebruiken wat de olie afbreekt.. met bijv waterspoeling lijkt mij dat er teveel olie verspreid wordt.. what goes in, must come out.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 19-12-2011 11:42:53
mja, dan moet je een goedje gebruiken wat de olie afbreekt..

Zeep? 't Is maar een idee... alleen wel goed spoelen dan na afloop.

MVeldhuis

Citroenzuur, pas wel op voor je handen en ogen.

V70geRwin


Sbv

Het is maar een idee, maar als deze schoon is, dan weet je dat er geen ophoping meer in de IC zit. Heet(Kokend) water kan op zich wel en anders garage zeep  ;D
Het was zo even wat hardop denkende. Leidingen schoonmaken kan wel, maar als de IC vol zit heeft het ook weinig zin

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 19-12-2011 12:28:37
Het is maar een idee, maar als deze schoon is, dan weet je dat er geen ophoping meer in de IC zit. Heet(Kokend) water kan op zich wel en anders garage zeep  ;D
Het was zo even wat hardop denkende. Leidingen schoonmaken kan wel, maar als de IC vol zit heeft het ook weinig zin

geen slecht idee, denk dat binnenin de IC ook de meeste winst v.w.b. doorstroming is te halen.
anders gelijk een mooie alu erin  ;D

mehn

Blauwe rook hoeft niet aan de turbo te liggen hoor. Ik heb een nieuwe turbo maar hij rookt nog steeds ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: mehn op 19-12-2011 12:38:50
Blauwe rook hoeft niet aan de turbo te liggen hoor. Ik heb een nieuwe turbo maar hij rookt nog steeds ;)
De roken is prima(liever niet natuurlijk), maar die olie die dan in de garage ligt stoort me

MVeldhuis

En gelijk heb je, dat hoort niet. Maar is toch vrij eenvouding om te vinden waar dat weg komt?

Sbv

Citaat van: MVeldhuis op 19-12-2011 13:56:15
En gelijk heb je, dat hoort niet. Maar is toch vrij eenvouding om te vinden waar dat weg komt?

Het lekt wat vanaf de auto en dan wel op de slang van de turbo naar de intercooler. Daar zit onderin een klein gaatje(wat hoort). Daarvandaan kan het in een bakje vallen en dan drukt het op de grond.
Het ging mij er om waar de olie vandaan komt ? Gooit de turbo redelijk wat het intercooler circuit in ?

daytonawim

Ik zie regelmatig tamelijk vette intercooler buizen, zou dus zo maar kunnen.

Ook verdenk ik de carterventilatie als veroorzaker van olie in de intercooler slangen.
ik heb dat bij zowel BBS als HVDJ gezien.

Ga me nu niet vragen hoe dat kan, het is ook maar een gevoel wat ik heb, wat versterkt
wordt door olie in de aanzuigbuis die naar de turbo inlaat gaat, mi kan daar alleen olie komen
via de carterventilatie.

MVeldhuis

Geen idee joh, lijkt mij dat de turbo de enige plek is waar olie het intercoolercircuit in kan komen. Klepseals lekken de verbrandingsruimte in.

Edit: Wim heeft me op voorhand al terecht gewezen :D

Sbv

carterventilatie is eerder dit jaar gedaan daar deze redelijk dicht zat. Hierbij is alles vervangen door nieuwe onderdelen