Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

maruska

het is maar goed dat we vorige week zo rustig hebben gereden ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Een dikkere stabi stang sloopt ze ook wel :P

Citaat van: maruska op 24-12-2011 21:10:01
het is maar goed dat we vorige week zo rustig hebben gereden ;D

Ik zou niet anders durven in andermans auto :angel:

Sbv

#1082
Het is wederom al een tijdje rustig met de S70. Olie lekkage is denk ik toch echt eenmalig geweest, mogelijk omdat de auto weer eens een lang stuk gereden heeft en goed warm geworden is.
Irikro heeft er inmiddels bijna 10000 km mee gereden sinds eind februari 2011, echt hard gaat het dan ook niet met de km. Binnenkort de 160000 km erop, dan wordt het tijd voor nieuwe sapjes.

Vorige week zijn er wat klachten binnengekomen over gerammel op klinker wegen en om een halt toe te roepen aan de klachten maar 2 nieuwe stabi stangen besteld en zojuist eronder gezet. 1 kant had ik recentelijk al vervangen door een minder gaar exemplaar en deze wou dan ook makkelijk los. De andere kant had wat overredingskracht nodig maar heeft zich ook gewonnen gegeven.

Op naar het volgende dan maar. Binnenkort tijd voor het jaarlijkse beurtje, dit keer geen zin om te prullen thuis in de garage, maar zet de auto op het werk wel op de brug op zaterdag, dan kan ook gelijk de remvloeistof vervangen worden en de koelvloeistof.

Kleine edit. gedaan

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-01-2012 20:48:02
Irikro heeft er inmiddels bijna 10000 km mee gereden sinds eind heb 2011, echt hard gaat het dan ook niet met de km.

Nou volgens mij heeft ze dan juist aardig d'r best gedaan, 10.000 km sinds eind 2011. Ze is niet vaak thuis zeker? ;D

Citaat van: Sbv op 11-01-2012 20:48:02
Vorige week zijn er wat klachten binnengekomen over gerammel op klinker wegen en om een halt toe te roepen aan de klachten maar 2 nieuwe stabi stangen besteld en zojuist eronder gezet. 1 kant had ik recentelijk al vervangen door een minder gaar exemplaar en deze wou dan ook makkelijk los. De andere kant had wat overredingskracht nodig maar heeft zich ook gewonnen gegeven.

Hihi, sinds de nachtrit heb je eindelijk wat te sleutelen aan dat hok :P
Serieus: het gerammel wat we tijdens de nachtrit hoorden is nu weg?

Sbv

Het was inderdaad het gerammel wat we tijdens de nachtrit gehoord hebben. Ik heb daarna even een redelijk gare stabi stang erop gezet om het gerammel tijdelijk te verhelpen.
Nu dan beide maar vervangen door nieuwe

knoopie

CiteerHet is wederom al een tijdje rustig met de S70. Olie lekkage is denk ik toch echt eenmalig geweest, mogelijk omdat de auto weer eens een lang stuk gereden heeft en goed warm geworden is.

wat snelheid weer niet kan doen.......
je werd natuurlijk meegezogen door de ontsnappende luchtstroom uit de turbo van mark

maruska

Het is maar goed dat we ons ingehouden hebben richard ;)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Tssssk.... rij ik eindelijk weer eens in een snelle auto, kan ik nog niet doorrijden omdat er zo'n krijsende hoop babykots voor me zit :eusa_wall:

Sbv

Vrouwlief kwam net thuis met de melding, ik heb een mooi brandend lampje op dashbord. Je weet wel dat Lamdba lampje, die hebben we toch eens eerder gehad ?

ja, toen was het een dopje op vacuum torentje. Helaas nu niet.
Laptop maar aangezet en codes uitgelezen met VOL-FCR
Kwam enkel tegen
EFI-436 Rear Heated oxygen sensor(HO2S) compensation

was da ?
is dat die sensor die na de Lambda sensor zit op de downpipe ?

Ik heb in ieder geval de codes gereset en een keer gestart. Melding bleef weg

elianmars


Sbv


Sbv

Even wat zoeken


Twin heated oxygen sensor (HO2S) control starts and remains active when:

The front heated oxygen sensor (HO2S) has started control
The rear heated oxygen sensor (HO2S) has reached operating temperature
Catalytic converter temperature exceeds +300°C (calculated by the engine control module (ECM))
Engine speed is between 1,200-3,400 rpm
Engine load is 1.3-5.0 ms (at 1,000 rpm), 1.3-4.0 ms (at 2000 rpm), 1.3-3.0 ms (at 3000 rpm).
Twin heated oxygen sensor (HO2S) control is suspended during fuel shut-off, if the engine control module (ECM) detects misfiring (diagnostic trouble codes (DTCs) EFI-45X, 543, 545, 55X) or if the engine control module (ECM) detects a fault in:

Two Heated Oxygen Sensors (HO2S ) are used in the Motronic 4.3 and 4.4. The heated oxygen sensors (HO2S) are checked for open and short-circuits as usual. If either of these faults occurs Diagnostic Trouble Code (DTC ) EFI-212 (front heated oxygen sensor (HO2S)) or EFI-153 (rear heated oxygen sensor (HO2S)) are stored. In addition, the signal from the front heated oxygen sensor (HO2S) is checked. This check is carried out as follows.

The Engine Control Module (ECM ) receives exhaust content data from the front heated oxygen sensor (HO2S) Using this information the engine control module (ECM) calculates injection period. Because the front sensor is located upstream of the Three-Way Catalytic Converter (TWC ) it is subject to attack by the uncleaned exhaust gases. This leads to the sensor ageing and its signal changing

These changes are monitored by checking:

Front heated oxygen sensor (HO2S) mean signal voltage rear heated oxygen sensor (HO2S) control front heated oxygen sensor (HO2S) period.
To determine front heated oxygen sensor (HO2S) mean voltage the engine control module (ECM) uses the rear heated oxygen sensor (HO2S) signal. This signal provides information about the exhaust gas oxygen content downstream of the catalytic converter. The engine control module (ECM) can use this information to take account of front sensor ageing in its injection period computations.
The mean rear sensor signal voltage should be approx. 0.6 V when twin heated oxygen sensor (HO2S) control is active. First the injection period is calculated on the basis of the front sensor signal. Then the mean rear sensor signal is calculated. If it is not 0.6 V the injection period calculations are adjusted so that the correct mean rear sensor signal will be achieved. When this adjustment exceeds a certain limit for a number of diagnostic checks, diagnostic trouble code (DTC) EFI-436 rear heated oxygen sensor (HO2S) compensation is stored.


SirRutte

EFI-436; the ECM monitors the compensation being made by the rear sensor and sets this code when excessive compensation is being called for. Note: the front sensor can cause this code to be set in the rear.

Eén van de lambdasondes is dus aan het verslechteren. Dat verklaart ook waarom de foutcode niet direct terugkomt.

Sbv

ik heb nog 2 sensoren liggen, maar die hebben ongeveer net zoveel gelopen. desnoods beide maar vervangen na 160000 km