Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

#1395
Wat rondrijden in Zweden geeft een vieze auto



Voor het bezoek aan de Volvo fabriek in Torslanda(Blue train)



Tim aan het klussen


Wat Oslo winter aanblikken(bij 16 graden boven nul !)




Na wat aan het klimmen en wandelen bij Ewout zie je dit


Sbv

Zo wat eten en dan morgen Kopenhagen verkennen en dan zaterdagochtend door naar huis toe en helaas maandag weer aan het werk

UserID6342

Hoe was het bezoek aan de Volvofabriek Sander ?  Zijn jullie nog binnen geweest ?  Zo'n fabriekbezoek in Zweden samen met het Volvomuseum staat bij mij nog heel hoog op het verlanglijstje.

Taranis

Ondanks dat ik geen Sander heet, geef ik toch even antwoord :P Ik vond het bezoek zeer de moeite waard, ondanks dat de rondleiding vrij kort is. Je ziet een aantal dingen heel duidelijk (het lassen van de carrosserie), andere minder duidelijk of niet, waaronder de paintshop.

Het monteren van de auto is gewoon handwerk en erg leuk om te zien dat er verschillende modellen door elkaar van de band rollen. Wel worden zoveel onderdelen aangeleverd dat je bepaalde handelingen mist. De fabricage van de motoren had ik bijvoorbeeld graag gezien maar dat gebeurt in een andere fabriek.

Wat me wel opviel was de gigantische hoeveelheid heftrucks die er rond scheurde. Ik had een veel hogere graad van automatisering/robotisering verwacht.

knoopie

16 graden boven nul..... echt vakantie voor jullie allemaal.
Geniet er verder van!

Goede reis alvast terug naar dat apenland.....

;)

KIM

Citaat van: Dirk342 op 15-03-2012 19:25:03
Hoe was het bezoek aan de Volvofabriek Sander ?  Zijn jullie nog binnen geweest ?  Zo'n fabriekbezoek in Zweden samen met het Volvomuseum staat bij mij nog heel hoog op het verlanglijstje.

Dat Volvo museum moet je je niet teveel van voorstellen Dirk. Ik denk dat het fabrieksbezoek vele malen intressanter is.

Ewout Schalkwijk

#1401
@Sbv:

Hier eentje om te zien hoe het er 's-zomers bij ons uitziet: http://www.ronaldtichelaar.nl/panos/_DSF0852-_DSF0861/

Hier nog een paar met een kleine Niek en Claire http://www.ronaldtichelaar.nl/index.php?aid=25

Op Ronald Tichelaar z'n site (www.ronaldtichelaar.nl) vind je veel panorama's van bij ons en op andere plaatsen in Noorwegen. Hij heeft ook die Pano aan onze muur gemaakt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: KIM op 15-03-2012 19:56:05
Citaat van: Dirk342 op 15-03-2012 19:25:03
Hoe was het bezoek aan de Volvofabriek Sander ?  Zijn jullie nog binnen geweest ?  Zo'n fabriekbezoek in Zweden samen met het Volvomuseum staat bij mij nog heel hoog op het verlanglijstje.

Dat Volvo museum moet je je niet teveel van voorstellen Dirk. Ik denk dat het fabrieksbezoek vele malen intressanter is.

Hmmm dat vind ik persoonlijk wat denigrerend over het Volvo museum. Vorig jaar met viking_in_shorts het Saab-museum bezocht (ja, vreemd gegaan ;D ) en sorry, maar dan is het Volvo museum echt vele malen beter.

KIM

Ik ben het niet met je eens; het Volvo museum is mij veel te rommelig met auto's die veel te dicht op elkaar staan. In het SAAB museum staan de auto's ruimer opgesteld. Bovendien is het historisch goed bij SAAB beter vertegenwoordigd dan bij Volvo. Het enige wat wel goed is bij Volvo is de echte oude zooi.

Taranis

Wat mis je dan in het Volvo museum aan historisch goed wat ze bij Saab wel hebben?

Ik vind zelf dat je het wat negatief ziet. Volvo heeft zooo veel modellen gehad, dat het logisch is dat er erg veel auto's binnen staan waardoor ze kort op elkaar staan. Bij Saab moeten ze wel verder uit elkaar staan om de ruimte te vullen ;D

KIM

Qua aantal staat er bij SAAB meer.

t_w

Geniale foto trouwens met dat klussen in de voetenruimte!
Blijft een 'rotplek' om te werken, maar zo ziet het er nog enigszins 'relaxed' uit ;)

viking_in_shorts

Citaat van: t_w op 16-03-2012 20:33:40
Geniale foto trouwens met dat klussen in de voetenruimte!
Blijft een 'rotplek' om te werken, maar zo ziet het er nog enigszins 'relaxed' uit ;)

En datgene wat een ander mét krachttermen niet is gelukt, is mij wel gelukt  ;)  Met mijn 100++ kilo ;)

Sbv

Helaas alweer de laatste avond.
Net met Taranis en Irikro ons laatste avondmaal genoten in Kopenhagen.

Zweden,
Tim en Laura dank voor jullie gastvrijheid. Wij hebben een paar hele leuke dagen gehad

Noorwegen,
Ewout en Marije ook hartelijk dank voor jullie gastvrijheid en ook hier een paar hele leuke dagen gehad

Al met al een hele leuke week waarbij het weer erg meegezeten heeft.

Morgenochtend na het ontbijt op het gemak weer naar huis toe.
De V70n D5 AWD heeft zich tot op heden erg goed gehouden.


Taranis

Citaat van: KIM op 16-03-2012 20:00:11
Qua aantal staat er bij SAAB meer.

Hier kom ik op terug ;D

Citaat van: viking_in_shorts op 16-03-2012 20:53:08
Citaat van: t_w op 16-03-2012 20:33:40
Geniale foto trouwens met dat klussen in de voetenruimte!
Blijft een 'rotplek' om te werken, maar zo ziet het er nog enigszins 'relaxed' uit ;)

En datgene wat een ander mét krachttermen niet is gelukt, is mij wel gelukt  ;)  Met mijn 100++ kilo ;)

Je bedoelt dat je zelf ook nog iets gedaan hebt, nadat een ander het meeste al gedaan had? :eusa_whistle:

En ja, het laatste avondje.... de week is omgevlogen. Morgen nog even 1053 kilometer wegtrappen naar huis en dan is het weer voorbij tot september/oktober.....
Het weer was super en onze gastheren/vrouwen nog meer :) Dank jullie wel!

Vanzelfsprekend kwam de XC gisteren met een foutmelding op de proppen, maar dat komt binnenkort wel.