Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Project S70

Zoals de meeste mensen hier wel weten is onze S70 een S65 geworden doordat de auto van de weg is geraakt en in een droge sloot is geëindigd. Gelukkig heeft mijn wederhelft er niets aan overgehouden.
De auto zelf is een ander verhaal.



Een eerste inspectie gaf mij nog wel hoop, maar helaas.
Ik dacht dat het enkel het vervangen van de neus was en mogelijk iets rechttrekken en dan weer rijden.



Helaas, nadere inspectie leverde op dat beide langsdragers aan de voorkant krom zijn en dat men het risico te groot acht ivm mogelijk verborgen zaken die tijdens de reparatie nog tevoorschijn komen.

Wat nu...Een paar telefoontjes met de verzekeringsexpert leverde op dat men het niet aan durfde om alles te maken en dat de kosten van reparatie dusdanig hoog zouden worden dat de auto toch afgeschreven werd. Men had al wel snel door dat het niet zo simpel was om nu tot een goede dagwaarde te komen. Er staat geen tweede S70R aut. Met net 152000 km op de teller te koop.
Slik...dat was niet de bedoeling. Ze was juist zo blij met de auto.
Uiteindelijk zo goed als het aankoop bedrag terug gekregen en tevens na wat onderhandelen de "oude" S70 voor een schappelijke prijs kunnen overnemen. Voorwaarde voor overname was wel dat men de auto bij RDW aanmeld met totaal schade en dat ik het enkel voor onderdelen mag gebruiken. De ST-XV-06 is niet meer. Snik

Wat nu, wederhelft wou graag weer een S70 en dan bij voorkeur toch wel een R automaat.
Zelfs met een aantal V70's en een 850 T-5R gereden en gekeken.
Na veel zoeken op internet in binnen en buitenland uiteindelijk gaan kijken naar een vergelijkbare auto welke op marktplaats werd aangeboden, echter met een licht interieur en 100000 km meer op de teller.
De "nieuwe" goed bekeken en mee gereden en na onderhandeling besloten de auto te kopen.

Veranderingen
De oude S70 staat bij ons thuis in de garage alwaar we deze stukje bij beetje aan het ontmantelen zijn. Het is wel de ideale gelegenheid om een aantal zaken dan maar grondig schoon te maken. Wat zijn we toch blij met een riante garage bij huis.


Interieur:
- Overbouwen gehele donkere interieur, incl stuurwiel etc
- Overbouwen dashboard
- Carkit plaatsen(overbouwen)
- VDO Navigatie weer inbouwen
- Ipod adapter plaatsen en wisselaar uitbouwen

Exterieur:
- Overbouwen achterbumper ivm parkeersensoren die net in de andere S70  
 zaten
- Veerpootbrug overzetten
- Alle afwateringskanalen doorprikken


Techniek
- Remschijven, blokken en klauwen overzetten. Deze waren zo goed als
 nieuw, nieuw bij aflevering juli 2008 evt gelijk wiellagers meenemen
- Motorblok schoonmaken
- Brandend Lambda lampje onderzoeken
- Cartervertilatie nakijken en eventueel schoonmaken/vernieuwen
- Ruitenwissermechaniek overzetten

Vervangen
- Rubber open dak
- Mistlamp linksvoor
- Bovenste motorsteun, rest nalopen

Aanschaffen
- Koplampen vervangen voor heldere met 6000k Xenon, die op de oude zaten
 er net 3 dagen op.
- Winterbanden op de bestaande Comet velgen
- Alarm certificeren
- Auto. Dimmende binnenspiegel

Optioneel:

- Schokbrekers en veren overzetten
- Motor en bak overzetten
- Lichte Comet velgen vervangen voor donkere exemplaren of Titan's

Alles wat verder over is bied ik te koop aan. Mocht iemand ergens interesse in hebben laat het me weten.


elianmars

Arme, arme ST-XV-06  :'(

Succes met het project! Als ik je kan helpen laat je het maar weten.

mevita

 :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: jammer jammer,
zonde van zo,n mooie wagen en dat terwijl er ook nog pas verschillende delen nieuw waren.
Heel veel sterkte en succes met het ombouwen,

gr mevita

GeertG

Balen dat het uiteindelijk zo moet eindigen voor de R  :-\
Heb het gevoel dat vooral dat van de net nieuwe koplampen op de een of andere manier pijn doet.

Maar goed, een nieuwe is er alweer en het goede komt van de oude over  :D
Succes !!!
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Black Magic

Wat zonde zeg van die mooie R  :'( , succes met de ombouw

850 Ra$ing

Het eerste wat ik dacht toen ik de foto nr 1 zag was: wat ligt ie mooi laag achter, maar het is idd erg zonde van deze mooie S70 R.
Tip voor je nieuwe project wat betreft lambda lampje: Kijk eens naar je vacuum slangetje rechts van het inlaatspruitstuk bij je stuurbekrachtigingspomp, deze gaan vaak stuk waardoor dat lampje aan gaat.

MarcoV

Toen ik de foto's zag kreeg ik gelijk een deja vu!
Gelukkig heeft de vrouw er niets aan over gehouden en ik hoop dat je nieuwe aanwinst weer net zo mooi wordt.
Succes,

MarcoV ;)

Sbv

Vanavond de andere S70 gehaald en deze rijdt lekker, alleen je merkt dat het allemaal wat minder strak is. Toch 100000 km meer gelopen uiteindelijk.

Ik zal morgen eens kijken of ik het lambda lampje uit kan krijgen. Verder had ik na getankt te hebben even lanst van niet willen starten. De auto sloeg wel aan, maar draaide te weinig toeren en sloeg weer af. Na de 4e keer starten was het wel goed.
Tanken was ca 45 min na thuiskomst. De afstand tot benzine pomp ca 3 km. Thuis nog maals gestart en weer niets aan de hand ??


thuur

Citaat van: Sbv op 04-11-2008 22:06:59
Vanavond de andere S70 gehaald en deze rijdt lekker, alleen je merkt dat het allemaal wat minder strak is. Toch 100000 km meer gelopen uiteindelijk.

Ik zal morgen eens kijken of ik het lambda lampje uit kan krijgen. Verder had ik na getankt te hebben even lanst van niet willen starten. De auto sloeg wel aan, maar draaide te weinig toeren en sloeg weer af. Na de 4e keer starten was het wel goed.
Tanken was ca 45 min na thuiskomst. De afstand tot benzine pomp ca 3 km. Thuis nog maals gestart en weer niets aan de hand ??



Ik gok op de antennering 8)


Gr ;)

J a a p

Wannabe C70 rijder.

Sbv

Vanavond en anders het weekend eens lekker gaan kijken wat en hoe en hier eerst eens op antennering zoeken

hvdmountain

Citaat van: Sbv op 05-11-2008 06:59:18
Vanavond en anders het weekend eens lekker gaan kijken wat en hoe en hier eerst eens op antennering zoeken
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=5438.15

Sbv

Klinkt logisch. Vandaag geen enkel probleem ondervonden begreep ik.

rovelra

#13
Auw dit doet pijn !!!!!

Krijg er tranen van in mijn ogen !!!

Sterkte met het verlies van die vette bak


MvG Rogé

V70geRwin

Gelukkig beperkt tot emotionele schade.
Maar wel jammer van de erg mooie s70r.

Airbags niet geploft zo te zien?

Succes met het verfraaien van je nieuwe!