Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Vandaag met Sander de carterventilatie van de S70R vervangen.

Ondanks regelmatig bezoek, dat ons van het werk afhield  :P  ;), ging het voorspoedig. De vervanging was wel nodig, de boel was flink dichtgeslibt.

Nadat we klaar waren, ging Sander richting Gorkem. Omdat hij nog iets was vergeten mee te nemen, belde ik hem om te vragen waar hij op dat moment was.
Net de A12 op gereden, maar de wagen trok voor geen meter meer.

Ik vermoedde dat er een turboslang was losgesprongen. Sander kwam weer terug en na een blik onder de kap, bleek al gauw dat er inderdaad een slang was losgeraakt.
Slangklem aangedraaid en Sander wilde weer wegrijden. Wagen liep niet lekker, dus kap weer open en slangklem opnieuw losgedraaid en weer aangedraaid.
Toen samen een proefritje gemaakt. Ik trapte het gaspedaal even diep in en "klap", het was weer mis......

Terug gereden naar de werkplaats en een nieuwe slangklem er op gezet. De oude slangklem was niet goed meer, bleek achteraf.
Daarna heb ik nog even alleen een proefritje gemaakt. Slang is blijven zitten, terwijl ik de wagen toch echt wel druk heb laten opbouwen  :angel: :eusa_whistle:

Daarna is Sander toch weer richting Gorkem gereden. Ik heb 'm later nog gebeld om te vragen of alles goed ging en dat was gelukkig zo.


Het enige dat ons opviel, is dat er bij het intrappen van het gaspedaal de wagen wel versnelt, maar dat-ie pas écht gaat vanaf ca. 3000 toeren.  Is dat normaal voor een ongechipte R?

Taranis

Citaat van: elianmars op 14-02-2009 17:56:23
Het enige dat ons opviel, is dat er bij het intrappen van het gaspedaal de wagen wel versnelt, maar dat-ie pas écht gaat vanaf ca. 3000 toeren.  Is dat normaal voor een ongechipte R?

Ja.

8)

Wibren

Citaat van: elianmars op 14-02-2009 17:56:23
Vandaag met Sander de carterventilatie van de S70R vervangen.

Ondanks regelmatig bezoek, dat ons van het werk afhield  :P  ;), ging het voorspoedig. De vervanging was wel nodig, de boel was flink dichtgeslibt.

Nadat we klaar waren, ging Sander richting Gorkem. Omdat hij nog iets was vergeten mee te nemen, belde ik hem om te vragen waar hij op dat moment was.
Net de A12 op gereden, maar de wagen trok voor geen meter meer.

Ik vermoedde dat er een turboslang was losgesprongen. Sander kwam weer terug en na een blik onder de kap, bleek al gauw dat er inderdaad een slang was losgeraakt.
Slangklem aangedraaid en Sander wilde weer wegrijden. Wagen liep niet lekker, dus kap weer open en slangklem opnieuw losgedraaid en weer aangedraaid.
Toen samen een proefritje gemaakt. Ik trapte het gaspedaal even diep in en "klap", het was weer mis......

Terug gereden naar de werkplaats en een nieuwe slangklem er op gezet. De oude slangklem was niet goed meer, bleek achteraf.
Daarna heb ik nog even alleen een proefritje gemaakt. Slang is blijven zitten, terwijl ik de wagen toch echt wel druk heb laten opbouwen  :angel: :eusa_whistle:

Daarna is Sander toch weer richting Gorkem gereden. Ik heb 'm later nog gebeld om te vragen of alles goed ging en dat was gelukkig zo.


Het enige dat ons opviel, is dat er bij het intrappen van het gaspedaal de wagen wel versnelt, maar dat-ie pas écht gaat vanaf ca. 3000 toeren.  Is dat normaal voor een ongechipte R?
Ja, dat heb ik voordat de RICA chip erin ging ook gemerkt op m'n R. Zal wel komen door de 18T dat ie pas vanaf 3000 toeren echt op druk is  :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

elianmars

Citaat van: Wibren V70RAWD op 14-02-2009 18:20:43
Citaat van: elianmars op 14-02-2009 17:56:23
Vandaag met Sander de carterventilatie van de S70R vervangen.

Ondanks regelmatig bezoek, dat ons van het werk afhield  :P  ;), ging het voorspoedig. De vervanging was wel nodig, de boel was flink dichtgeslibt.

Nadat we klaar waren, ging Sander richting Gorkem. Omdat hij nog iets was vergeten mee te nemen, belde ik hem om te vragen waar hij op dat moment was.
Net de A12 op gereden, maar de wagen trok voor geen meter meer.

Ik vermoedde dat er een turboslang was losgesprongen. Sander kwam weer terug en na een blik onder de kap, bleek al gauw dat er inderdaad een slang was losgeraakt.
Slangklem aangedraaid en Sander wilde weer wegrijden. Wagen liep niet lekker, dus kap weer open en slangklem opnieuw losgedraaid en weer aangedraaid.
Toen samen een proefritje gemaakt. Ik trapte het gaspedaal even diep in en "klap", het was weer mis......

Terug gereden naar de werkplaats en een nieuwe slangklem er op gezet. De oude slangklem was niet goed meer, bleek achteraf.
Daarna heb ik nog even alleen een proefritje gemaakt. Slang is blijven zitten, terwijl ik de wagen toch echt wel druk heb laten opbouwen  :angel: :eusa_whistle:

Daarna is Sander toch weer richting Gorkem gereden. Ik heb 'm later nog gebeld om te vragen of alles goed ging en dat was gelukkig zo.


Het enige dat ons opviel, is dat er bij het intrappen van het gaspedaal de wagen wel versnelt, maar dat-ie pas écht gaat vanaf ca. 3000 toeren.  Is dat normaal voor een ongechipte R?
Ja, dat heb ik voordat de RICA chip erin ging ook gemerkt op m'n R. Zal wel komen door de 18T dat ie pas vanaf 3000 toeren echt op druk is  :eusa_think:


Sander heeft een automaat. Die heeft een 16T.

Wibren

Oeps, verkeerd gelezen  :eusa_shifty: :eusa_shifty:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

)()()sT

Tis inderdaad zo...
Onder de 3000 toeren is het inderdaad niet echt heel bijzonder, maar erna begint ie lekker door te trekken.
Met mijn 3" DP merk ik wel dat het turbogat wat minder is, maar nog steeds begint ie echt boven de 3500 toeren lekker te lopen. Tijd voor een chippie lijkt me zo  :eusa_whistle:(same here).

Was wel gezellig vanmiddag, hele mooie wagen die S70R en die V70 2.5DR  ;D

Ik ben weer een mooie achterklep van de Engelse V70R rijker, net als een bumper in kleur  :)

V70geRwin

Ook met chippie begint het echte spektakel boven 3000 hoor....

Daaronder geen stakker maar erboven  ;D

Sbv

Zo vandaag samen met Marcel de carterventillatie vervangen en het kon inderdaad geen kwaad.

Het kniestukje wat aan inlaat spruitstuk zat was volledig afgebroken en tevens zat er in de pot wel wat prut.

Tussendoor gelijk nog even de bougies vervangen, die lagen al een tijdje klaar, echter vanwege geen passend gereedschap is dit blijven liggen

Het vervangen is een kwestie van kalm aan doen dan komt het goed. Tussendoor wat bezoek gehad van diverse forum leden zodat de tijd redelijk snel gaat.

Helas bij het wegrijden de snelweg op was ik vermoegen kwijt. Grrr. Weer terug, heel losse slangklem, zullen we wel vergeten zijn. Na het nodige zoek werk entestritjes bleek een slangklem gaar te zijn. Deze vervangen en sinds dien 100 km zonder problemen gereden. Gevoelsmatig met meer power, alleen kwam het wat later in leek wel.

Inlaat spruitstuk ligt er netjes naast



Marcel druk voorover gebogen


Spruitstil ligt ernaast


Alle oude carterventilatie is weg.


Het afgebroken aansluitstuk op inlaat spruitstuk


Marcel bedankt voor je hulp.

Joost en vader dank voor de vlaai, jullie mogen vaker komen.

Jesse, hopelijk lukt het met de andere LMM, anders gaan we verder zoeken wat er dan mis kan zijn.

Binnenkort het rubber van dakraam nog vervangen, koelsysteem reinigen en de vacuumslangen vervangen



elianmars

#128
En vandaag weer een tijdje onder/naast de S70R gezeten/gelegen.

Achterklauwen vernieuwd, evenals de handremschoenen en remslangen.

We begrijpen nog steeds niet waarom er 5 stalen slangen in de set zitten. We kunnen echt maar 4 slangen vinden onder de wagen  :eusa_think:

3 hebben we er vernieuwd, eentje kregen we met geen mogelijkheid los. Brander, moordenaar, niks wilde helpen.


Omdat de voorwielen er toch af lagen, heeft Sander de reactiestangetjes vervangen door de stangetjes die onder de schade S vandaan kwamen.
Eén bout daarvan wilde niet los gaan. Ik ging half onder de wagen liggen, zette mijn voet op de sleutel en zelfs met al mijn kracht kreeg ik 'm niet los. Er zat wel iets beweging in.

Toen kwam ik er achter dat ik de verkeerde kant op zat te draaien  :eusa_shhh: ;D


Hopelijk is Sander weer veilig thuis. We hebben tenslotte het hele remmengebeuren los gehad. Op de achteras liggen nu de leidingen die onder de schade S vandaan kwamen. De nippel van de rechter klauw wilde niet los  ::)


't Is trouwens niet eerlijk dat mijn wagen wel wordt afgekeurd op een gebroken silent blok en die van Sander niet  :eusa_snooty:

Heeft-ie wéér wat te doen  :P

elianmars

Oh ja, heel vreemd. Toen we klaar waren kreeg Sander de sleutel in het contact niet rondgedraaid  :eusa_think:
























Zou 't ermee te maken kunnen hebben, dat ik stiekem de sleutel van zijn wagen had omgeruild voor een sleutel van de Engelse R?  :angel: :evil: ;D

Sbv

De terug reis is goed verlopen. Alles werkte zoals het hoorde. Net druk doende geweest de auto te wassen.

Marcel dank voor je hulp van vandaag. Binnenkort de roetmobiel onder handen nemen met de remslangen

Todo de komende tijd;
- Op korte termijn de silent blokken vervangen, dat was aan 1 kant toch wel hard nodig. Verklaard denk ik wel het rare geluid als ik redelijk hard over een rotonde rij of een stevige bacht naar links maak.

- Koelwaterslangen en dan ook gelijk het koelsysteem maar eens reinigen

- Remschijven voor vervangen

- 3" downpipe plaatsen





elianmars

Ik heb net nog even in Vadis gezocht. Het klopt dat jij maar 4 remslangen hebt onder de wagen.

Bij mijn wagen liggen er wel 5 onder. Er liggen van voren af al twee leidingen naar achteren. Bij jouw wagen wordt de ene leiding pas op de achteras gesplitst.

Heb je dus een slangetje over. Ik heb er ook nog twee liggen van de 850  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-06-2009 19:33:40
Ik heb net nog even in Vadis gezocht. Het klopt dat jij maar 4 remslangen hebt onder de wagen.

Bij mijn wagen liggen er wel 5 onder. Er liggen van voren af al twee leidingen naar achteren. Bij jouw wagen wordt de ene leiding pas op de achteras gesplitst.

Heb je dus een slangetje over. Ik heb er ook nog twee liggen van de 850  ;D
Thnx,

Ik zou al even kijken hoe het zat.. Nu nog dat andere leidingkje eens los zien te krijgen

Sbv

Zo weer een punt van de lijst af.

Hedenavond de schijven en blokken voor vervangen. Is dat weer op orde

Todo de komende tijd;
- Op korte termijn de silent blokken vervangen, dat was aan 1 kant toch wel hard nodig. Verklaard denk ik wel het rare geluid als ik redelijk hard over een rotonde rij of een stevige bacht naar links maak.

- Koelwaterslangen en dan ook gelijk het koelsysteem maar eens reinigen

- Remschijven voor vervangen

- 3" downpipe plaatsen

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-06-2009 22:22:08
het koelsysteem maar eens reinigen



Heb je dat nou nog steeds niet gedaan?  ;D

Silentblocks volgende week een keer 's avonds vervangen?  ;)