Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: BenC70ES op 29-11-2009 16:41:11
Citaat van: Sbv op 29-11-2009 16:39:17
Citaat van: BenC70ES op 29-11-2009 16:37:33
Citaat van: elianmars op 29-11-2009 16:32:17
We hebben de bouten hergebruikt, toch?

Zijn het misschien ook rekbouten en dus niet geschikt voor hergebruik?

Staat in Vadis niet vermeld dat je daar nieuwe bouten moet gebruiken...
Dat dacht ik dus net ook te zien dat het niet exliciet vermeld staat dat ze vervangen dienen te worden

Inderdaad, terwijl ze het bij een vrij ongevaarlijke bovenste motorsteun wel aanraden...  ???

Ik ben net aan het herlezen, maar nu zie ik het toch staan:

Citaat van: VADISBevestig de schroef en een nieuwe moer

Bout/schroef kan je dus herbruiken, maar best een nieuwe moer opzetten dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rutger B

Zo dit is wel heel toevallig een vriend van mij belde me 2 weken geleden ook
Was precies het zelfde gebeurt s middags lekker aan het blazen geweest met  zijn S niks gehoort of gezien.
Zal hem achter uit het erf op rijden knalde de fussee er ook uit waarschijnlijk verkeerde bout er in of niet goed vastgezet was een heel stuk uit de bout weg gesleten.
Balen dat je zoveel schade hebt 
Zal van de week mijn draagarmpjes ook maar even natrekken die zitten er ook maar net onder  :eusa_think:

Laserblue

zooo  :o

je hebt heel veel geluk gehad  :eusa_pray:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: BenC70ES op 29-11-2009 16:26:54
maar ik heb ze toch rotsvastgezet...    

De fuseebout/moer moet volgens VADIS met 50Nm vastgezet worden. Dat is niet veel ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Citaat van: mehn op 29-11-2009 17:20:32
Citaat van: BenC70ES op 29-11-2009 16:26:54
maar ik heb ze toch rotsvastgezet...    

De fuseebout/moer moet volgens VADIS met 50Nm vastgezet worden. Dat is niet veel ;)

I know, was meer bij wijze van spreken...  ik heb ze zeker vaster gezet, want inderdaad vind ik 50Nm aan de lage kant.

In Haynes voor S70/V70/C70 spreekt men  wel van nieuwe moeren in chapter 10 (ophanging), maar niet in 8 (aandrijfassen).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

Kan iemand me zeggen of de aandrijfas zo weer terug erin gestoken kan worden. Uiteraard wel nieuw vet erin en de hoes wederom vastzetten met dikke ty-rap maar verder ?

Rutger B

Citaat van: Sbv op 29-11-2009 17:30:32
Kan iemand me zeggen of de aandrijfas zo weer terug erin gestoken kan worden. Uiteraard wel nieuw vet erin en de hoes wederom vastzetten met dikke ty-rap maar verder ?

Hebben we bij die vriend van me wel gedaan  niks aan het handje maar die zat er nog wel half in  :eusa_think:
Daar stond alleen het wiel er scheef onder

Sbv

Morgen maar eens kijken wat en hoe. Eerst even vet op mijn werk meenemen en een dikke ty-rap

)()()sT

Pffffff, dat is zwaar **** Sander!
Succes met repareren...

UserID6342

K*t Sander, maar je hebt ondanks dit toch weer alle mazzel van de wereld gehad dat het bij je thuis gebeurde en niet bij 120 of hoger op de snelweg. Brrr, advies, bouten van de wielophanging etc. gewoon echt goed aanperen en niet naar moment ofzo kijken.  Heb ik zelf ook nog nooit gedaan en is nog nooit iets los gelopen of stuk gegaan.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 29-11-2009 18:47:19
K*t Sander, maar je hebt ondanks dit toch weer alle mazzel van de wereld gehad dat het bij je thuis gebeurde en niet bij 120 of hoger op de snelweg. Brrr, advies, bouten van de wielophanging etc. gewoon echt goed aanperen en niet naar moment ofzo kijken.  Heb ik zelf ook nog nooit gedaan en is nog nooit iets los gelopen of stuk gegaan.

Ik heb bij meerdere wagens draagarmen vervangen, boel gewoon goed aangetrokken en nooit is er iets los gekomen.

Ook bij Sander's wagen heb ik geholpen met de draagarmen en daar komt 't ineens wel los.


Aangezien je geen bout en moer kunt vinden, zou het mogelijk zijn dat het té hard is aangetrokken en de bout is afgebroken?

Sbv

Dat is het enige wat ik me kan bedenken eigenlijk. Volgende gewoon op moment vast zetten dan maar.

850 T5 Freak

Zo dan  :o inderdaad veel geluk dat het thuis voor de deur gebeurde! maar welke bout en moer ben je kwijt? De gene die het fuseelichaam en veerpoot vasthouden of draagarm aan subframe? Ik gebruik eigenlijk nooit nieuwe bouten in dit gebied, alleen bij nieuwe remschijven zitten 2 nieuwe bouten voor de remzadel  :eusa_think: succes met herstel!!! en inderdaad wel het spul op moment vast zetten!!! zit je altijd goed!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Ludo

Citaat van: elianmars op 29-11-2009 21:20:51
zou het mogelijk zijn dat het té hard is aangetrokken en de bout is afgebroken?

Dat lijkt me straf, zó sterk ben je nu ook weer niet.  ;D

;)

Sbv

Citaat van: 850 T5 Freak op 29-11-2009 23:02:07
Zo dan  :o inderdaad veel geluk dat het thuis voor de deur gebeurde! maar welke bout en moer ben je kwijt? De gene die het fuseelichaam en veerpoot vasthouden of draagarm aan subframe? Ik gebruik eigenlijk nooit nieuwe bouten in dit gebied, alleen bij nieuwe remschijven zitten 2 nieuwe bouten voor de remzadel  :eusa_think: succes met herstel!!! en inderdaad wel het spul op moment vast zetten!!! zit je altijd goed!
De bout en moer welke fusee aan de draagarm vastzet. Morgen even nieuwe bestellen en ook een kleine momentsleutel.