Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Zojuist weer aan het knutselen geslagen om een mooie passende kabel te maken voor de C70 versterker.
Momenteel heb ik met dank aan het schema van Wim een andere kabel. Helaas nu rechtsvoor geen geluid.

Kabel nog maar eens nalopen dan of er ergens wat niet goed zit of de versterker heeft een defect kanaal.
Speaker is wel goed daar deze met de origine versterker wel geluid geeft.


daytonawim

Mm, das kruk :-(

Zitten wel de juiste zekeringen in de versterker ?

Sbv

Citaat van: daytonawim op 08-08-2010 14:17:17
Mm, das kruk :-(

Zitten wel de juiste zekeringen in de versterker ?
2x 20Amp beide eruit gehaald en zagen er goed uit. Dan zou je eerder verwachten dat je aan 1 kant helemaal geen geluid meer hebt.

Spanning voor versterker heb ik via originele kabel afgetapt, massa nieuwe kabel gemaakt en tijdelijk even aan de stoel gemonteerd. Overigens bleef ik wel geluid houden toen de massa kabel per ongeluk losschoot

daytonawim

Dat kan via de massa van de DIN  kabel, maar das met een beetje volume niet zo best !

daytonawim

En lukt het wat ?

Sbv

Citaat van: daytonawim op 08-08-2010 17:47:52
En lukt het wat ?
Ben weer even gestopt. Draadbreuk kan ik zo niet vinden, zal preventief even de beide draden voor rechtsvoor vervangen
Morgen weer verder zo eens bedenken wat op tafel te zetten

elianmars

Lekker bezig geweest, San  8)


Schiet maar weer eens een paar foto's van de R. De wagen ziet er veel te mooi uit om geen foto's te plaatsen.

Ik ben weer terug van vakantie, dus binnenkort maar weer ff meeten  :)

hvdmountain

Toch achter op de achterbank gemonteerd?

Sbv

Citaat van: hvdmountain op 09-08-2010 00:31:08
Toch achter op de achterbank gemonteerd?
Nog niet, denk toch onder de passagiersstoel. Vanavond weer even aan de slag ermee

knoopie

CiteerSchiet maar weer eens een paar foto's van de R. De wagen ziet er veel te mooi uit om geen foto's te plaatsen.

Ik ben weer terug van vakantie, dus binnenkort maar weer ff meeten 

nou dan doe ik een voorzetje sander deze mag er ook zeer zeker zijn  :eusa_angel:
:eusa_hand: meeten met z'n drieeën......





;)

Sbv

Net weer terug uit mijn garage en toch nog eens naar de verloopkabel gekeken en jawel een kapot draadje. Na deze vervangen te hebben kwam er in ieder geval geluid uit alle speakers behalve de dash tweaters.

Ook hiervoor een aanpassing gedaandoor 2 draadjes van de versterker door te lussen.

Nu dan eindelijk uit alle speakers geluid  :eusa_dance:

elianmars

Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is, San!  :D

daytonawim

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En klinkt het goed  ;D

Overigens dat stomme tweeter draadje zou het soms zo zijn dat als je auto met een sc90x is afgeleverd
dat het anders zit in je draadboom dan als ie met een sc80x is afgeleverd.

Oja ene foto's zijn we gek op  :eusa_whistle:

Sbv

Foto's............vergeten te maken eigenlijk. De bekabeling zit nu al netjes in de isolatie tape, en daarnaast was het redelijk donker in de garage.

Ik heb uiteindelijk de originele kabel van de C70 versterker gebruikt dan dan de draadjes losgehaald van de stekker en deze draden in een andere stekker gezet die precies op de originele versterker kabel past.

Voor de tweater bekabeling heb ik 2 draden vanaf de verterker van de LF en RF afgetapt en deze met een klemmetje aan de bestaande kabel met groene stekker gezet.

Tenslotte rand van de versterker kennis laten maken met haakse slijper(versterker 0 - haakseslijper 1) en een stukje van de verwarmingsbuis afgesneden.

Voeding van de versterker heb ik afgetapt van de originele kabel. Massa heb ik nabij de handrem vastgezet.

Geluid nog niet echt getest eigenlijk, afgelopen weekend al even en dat was goed, nog wel wat fijninstellen etc

daytonawim

Ik heb er nog wat breed klitteband onder geplakt, zal morgen eens kijken of dat ook echt werkt,
anders kan ik je wel een stukkie toe sturen