Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

irikro

Update: de as wil niet los uit de fusee >:(. Sander is dus maar even wat anders gaan doen.

BenC70ES

Citaat van: irikro op 28-02-2011 19:40:58
Update: de as wil niet los uit de fusee >:(. Sander is dus maar even wat anders gaan doen.

Klinkt bekend...   was er bij mij onmogelijk uit te krijgen toen ik mijn koppeling vervangen heb.
Er zit een soort van metaallijm op  :-\

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Elsje

Bij mij lukte dat ook niet. Warm (zeg maar gerust heet) stoken was de enige oplossing.....

elianmars

Citaat van: irikro op 28-02-2011 19:40:58
Update: de as wil niet los uit de fusee >:(. Sander is dus maar even wat anders gaan doen.

Daar was ik dus al bang voor. Dat zei ik afgelopen zaterdag al.

Ik had hetzelfde bij Roetmobiel, toen ik de aandrijfas uit elkaar had getrokken. Kreeg met geen mogelijkheid de as er uit. Zat muurvast  :-\

UserID6342

Citaat van: Sbv op 28-02-2011 18:06:18
Net voor het eten even de garage in gelopen met mijn nieuwe stukje gereedschap

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/S70R/DSC00044.jpg

Hee.... Je bent bij dezelfde leverancier geweest als ik want dat gereedschap heb ik ook al een paar jaar in gebruik ;D  Werkt perfect !

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:19:21
Citaat van: Sbv op 28-02-2011 18:06:18
Net voor het eten even de garage in gelopen met mijn nieuwe stukje gereedschap

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/S70R/DSC00044.jpg

Hee.... Je bent bij dezelfde leverancier geweest als ik want dat gereedschap heb ik ook al een paar jaar in gebruik ;D  Werkt perfect !

Sander heeft 't van zijn werk geleend.

Jammer dat we het zaterdag niet hadden.....

UserID6342

Misschien, maar zal Sander ook wel weten.... ik haal de assen hier altijd los alleen met een goede hamer... draai de moer op de as zodat deze helemaal gelijk zit met de draad (zodat je de draad niet beschadigd) en geef met een goed grote voorhamer een flinke droge klap op de as richting versnellingsbak.  Komt eigenlijk altijd los.  Moet de eerste nog meemaken die niet los wilt op deze manier.  Heb in al die jaren nog nooit gestookt, whatever, bij geen enkel merk.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 28-02-2011 20:21:49
Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:19:21
Citaat van: Sbv op 28-02-2011 18:06:18
Net voor het eten even de garage in gelopen met mijn nieuwe stukje gereedschap

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/S70R/DSC00044.jpg

Hee.... Je bent bij dezelfde leverancier geweest als ik want dat gereedschap heb ik ook al een paar jaar in gebruik ;D  Werkt perfect !

Sander heeft 't van zijn werk geleend.

Jammer dat we het zaterdag niet hadden.....
Ik heb hier een tweetal pijpen liggen speciaal daarvoor.  Eentje van ruim 2.5 mtr en eentje van 1 mtr.  Werkt altijd !

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:23:16
Citaat van: elianmars op 28-02-2011 20:21:49
Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:19:21
Citaat van: Sbv op 28-02-2011 18:06:18
Net voor het eten even de garage in gelopen met mijn nieuwe stukje gereedschap

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/S70R/DSC00044.jpg

Hee.... Je bent bij dezelfde leverancier geweest als ik want dat gereedschap heb ik ook al een paar jaar in gebruik ;D  Werkt perfect !

Sander heeft 't van zijn werk geleend.

Jammer dat we het zaterdag niet hadden.....
Ik heb hier een tweetal pijpen liggen speciaal daarvoor.  Eentje van ruim 2.5 mtr en eentje van 1 mtr.  Werkt altijd !

Die pijpen hadden we wel liggen, alleen geen geschikt wringijzer.

Goede les voor de volgende keer  ;D

Elsje

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:22:19
Misschien, maar zal Sander ook wel weten.... ik haal de assen hier altijd los alleen met een goede hamer... draai de moer op de as zodat deze helemaal gelijk zit met de draad (zodat je de draad niet beschadigd) en geef met een goed grote voorhamer een flinke droge klap op de as richting versnellingsbak.  Komt eigenlijk altijd los.  Moet de eerste nog meemaken die niet los wilt op deze manier.  Heb in al die jaren nog nooit gestookt, whatever, bij geen enkel merk.

Bij mij hielp dat toen ook niet. Op gegeven moment was de moer zwaar ingedeukt dus toen toch heet stoken.....

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:22:19
Misschien, maar zal Sander ook wel weten.... ik haal de assen hier altijd los alleen met een goede hamer... draai de moer op de as zodat deze helemaal gelijk zit met de draad (zodat je de draad niet beschadigd) en geef met een goed grote voorhamer een flinke droge klap op de as richting versnellingsbak.  Komt eigenlijk altijd los.  Moet de eerste nog meemaken die niet los wilt op deze manier.  Heb in al die jaren nog nooit gestookt, whatever, bij geen enkel merk.
Gelukkig kan ik op mijn werk het meeste gereedschap wel lenen

Ik heb geen voorhamer zo liggen, kon deze even niet vinden helaas.

Op mijn werk hebben we nog een soort van omgekeerde polie trekker liggen die je vast kan zetten op de wielbouten en dan is er een pen die je kan verdraaien en zo de as naar binnen kan drukken. Zal deze morgenmiddag even meenemen en dan morgenavond nog een poging wagen.

Zodra de as eruit is de volgende uitdaging, borgpen en homokineet loshalen, maar deze is wel makkelijk mee te nemen naar elders indien noodzakelijk.

Bouke


Ludo

Citaat van: Sbv op 28-02-2011 22:05:32
Zodra de as eruit is de volgende uitdaging, borgpen en homokineet loshalen, maar deze is wel makkelijk mee te nemen naar elders indien noodzakelijk.

Tussen de bankschroef, en met een goeie segering tang, is dat een fluitje van een cent...

Sbv

Citaat van: Ludo op 28-02-2011 22:33:54
Citaat van: Sbv op 28-02-2011 22:05:32
Zodra de as eruit is de volgende uitdaging, borgpen en homokineet loshalen, maar deze is wel makkelijk mee te nemen naar elders indien noodzakelijk.

Tussen de bankschroef, en met een goeie segering tang, is dat een fluitje van een cent...
Ik hoop het, zou wel prettig zijn, mocht het niet lukken, mogen ze op mijn werk lekker gaan klussen dan trakteer ik wel op taart voor de monteurs  ;D

BenC70ES

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:22:19
Misschien, maar zal Sander ook wel weten.... ik haal de assen hier altijd los alleen met een goede hamer... draai de moer op de as zodat deze helemaal gelijk zit met de draad (zodat je de draad niet beschadigd) en geef met een goed grote voorhamer een flinke droge klap op de as richting versnellingsbak.  Komt eigenlijk altijd los.  Moet de eerste nog meemaken die niet los wilt op deze manier.  Heb in al die jaren nog nooit gestookt, whatever, bij geen enkel merk.


Had even mijn eigen topic opgezocht waar ik die as er ook niet heb uitgekregen:

;D

(die bout is bij een '99 model dan wel weer een makkie, die draai je met een gewoon sleuteltje los zonder hefboom)

Citaat van: Dirk342 op 23-11-2009 19:24:48
Links zit wel vaker muur en muurvast, een aantal weken geleden ook gehad met de auto van Erwin, as gewoon samen met fuseestuk laten zitten en met de bak eruit getrokken. Is iets zwaarder met tillen maar goed te doen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!