Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Helaas Ben, dit is nog oude systeem met dopje 36

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-02-2011 22:51:33
Helaas Ben, dit is nog oude systeem met dopje 36

En dan nog, je hebt er niks aan om de as met fusee en al er uit te halen. De buitenste ashoes moet worden vervangen  :eusa_shifty:

Edit: Beter lezen, Marcel. Dit was voor Dirk bedoeld  :eusa_doh: ;D

Sbv

denk dat met alles nog op de auto dat ik dan makkelijker wat kracht kan zetten dan alles los in de bankschroef

BenC70ES

#588
Citaat van: elianmars op 28-02-2011 22:53:12Edit: Beter lezen, Marcel. Dit was voor Dirk bedoeld  :eusa_doh: ;D

;)  ;D


Citaat van: Sbv op 28-02-2011 22:51:33
Helaas Ben, dit is nog oude systeem met dopje 36

De bout is er gelukkig toch al af, en met die omgekeerde polie trekker zal die as ook wel wijken  :eusa_pray:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sven850

#589
Citaat van: elianmars op 27-02-2011 00:15:33
Citaat van: Sven850 op 26-02-2011 22:29:36
Mooie hal met mooie auto's erin! Waarom wil je trouwens die centrale moer los halen voor de ashoes te vervangen?

Het is de buitenste ashoes. Hoe moet je die anders vervangen?

Beetje late reactie, maar door de asstomp te laten zitten. In de homokineet zit een borgpennetje die je open kan drukken en dan de homokineet uit elkaar trekken. Als je de remklauw en veerpoot los maakt kan je het fussee weg klappen en je bent klaar. Hoesje over de dunne kant as kant zeg maar, homokineet in elkaar klikken, vet ertussen hoes dicht en dat was het ;D. Scheelt een hoop gek*t met die moer.


zo dus.
XC40 T4 Recharge

Sbv


UserID6342

Citaat van: BenC70ES op 28-02-2011 22:42:56
Citaat van: Dirk342 op 28-02-2011 20:22:19
Misschien, maar zal Sander ook wel weten.... ik haal de assen hier altijd los alleen met een goede hamer... draai de moer op de as zodat deze helemaal gelijk zit met de draad (zodat je de draad niet beschadigd) en geef met een goed grote voorhamer een flinke droge klap op de as richting versnellingsbak.  Komt eigenlijk altijd los.  Moet de eerste nog meemaken die niet los wilt op deze manier.  Heb in al die jaren nog nooit gestookt, whatever, bij geen enkel merk.


Had even mijn eigen topic opgezocht waar ik die as er ook niet heb uitgekregen:

;D

(die bout is bij een '99 model dan wel weer een makkie, die draai je met een gewoon sleuteltje los zonder hefboom)

Citaat van: Dirk342 op 23-11-2009 19:24:48
Links zit wel vaker muur en muurvast, een aantal weken geleden ook gehad met de auto van Erwin, as gewoon samen met fuseestuk laten zitten en met de bak eruit getrokken. Is iets zwaarder met tillen maar goed te doen.
Klopt helemaal Ben, dit was met een koppelingswissel.  En de as zat hier muurvast aan bakzijde !!  Dus de andere kant en heeft hier absoluut niets mee van doen !!  Links is ook bijna altijd de lastigste kant om de as uit de bak te krijgen.  Rechts trek je er meestal zo wel uit en links kan het af en toe een heel gedoe zijn...  We hebben toe dus ook de bak, incl as en fuseestuk weg gekanteld om de koppelingset te vervangen.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars


elianmars

Citaat van: Sven850 op 28-02-2011 23:40:19
Citaat van: elianmars op 27-02-2011 00:15:33
Citaat van: Sven850 op 26-02-2011 22:29:36
Mooie hal met mooie auto's erin! Waarom wil je trouwens die centrale moer los halen voor de ashoes te vervangen?

Het is de buitenste ashoes. Hoe moet je die anders vervangen?

Beetje late reactie, maar door de asstomp te laten zitten. In de homokineet zit een borgpennetje die je open kan drukken en dan de homokineet uit elkaar trekken. Als je de remklauw en veerpoot los maakt kan je het fussee weg klappen en je bent klaar. Hoesje over de dunne kant as kant zeg maar, homokineet in elkaar klikken, vet ertussen hoes dicht en dat was het ;D. Scheelt een hoop gek*t met die moer.

http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/a5.jpg
zo dus.


Hmmmm............. Waarom zijn we daar zaterdag niet opgekomen, San?  :eusa_think:

Nou ja, daar hadden we toch geen tijd meer voor. Of we hadden de trekhaak moeten laten zitten.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv


Sbv

Citaat van: elianmars op 01-03-2011 09:34:47
Citaat van: Sven850 op 28-02-2011 23:40:19
Citaat van: elianmars op 27-02-2011 00:15:33
Citaat van: Sven850 op 26-02-2011 22:29:36
Mooie hal met mooie auto's erin! Waarom wil je trouwens die centrale moer los halen voor de ashoes te vervangen?

Het is de buitenste ashoes. Hoe moet je die anders vervangen?

Beetje late reactie, maar door de asstomp te laten zitten. In de homokineet zit een borgpennetje die je open kan drukken en dan de homokineet uit elkaar trekken. Als je de remklauw en veerpoot los maakt kan je het fussee weg klappen en je bent klaar. Hoesje over de dunne kant as kant zeg maar, homokineet in elkaar klikken, vet ertussen hoes dicht en dat was het ;D. Scheelt een hoop gek*t met die moer.

http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/a5.jpg
zo dus.


Hmmmm............. Waarom zijn we daar zaterdag niet opgekomen, San?  :eusa_think:

Nou ja, daar hadden we toch geen tijd meer voor. Of we hadden de trekhaak moeten laten zitten.
Mocht je je vervelen, dan mag je het wel op die manier proberen. Ik zal het andere stuk gereedschap zo alvast even achterin leggen

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-03-2011 09:46:11
Citaat van: elianmars op 01-03-2011 09:34:47
Citaat van: Sven850 op 28-02-2011 23:40:19
Citaat van: elianmars op 27-02-2011 00:15:33
Citaat van: Sven850 op 26-02-2011 22:29:36
Mooie hal met mooie auto's erin! Waarom wil je trouwens die centrale moer los halen voor de ashoes te vervangen?

Het is de buitenste ashoes. Hoe moet je die anders vervangen?

Beetje late reactie, maar door de asstomp te laten zitten. In de homokineet zit een borgpennetje die je open kan drukken en dan de homokineet uit elkaar trekken. Als je de remklauw en veerpoot los maakt kan je het fussee weg klappen en je bent klaar. Hoesje over de dunne kant as kant zeg maar, homokineet in elkaar klikken, vet ertussen hoes dicht en dat was het ;D. Scheelt een hoop gek*t met die moer.

http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/a5.jpg
zo dus.


Hmmmm............. Waarom zijn we daar zaterdag niet opgekomen, San?  :eusa_think:

Nou ja, daar hadden we toch geen tijd meer voor. Of we hadden de trekhaak moeten laten zitten.
Mocht je je vervelen, dan mag je het wel op die manier proberen. Ik zal het andere stuk gereedschap zo alvast even achterin leggen

Ik zou je graag komen helpen vanavond, maar ik denk niet dat de visite dat op prijs zal stellen  :eusa_shifty:

Sbv

Komt wel goed. Ik ga lekker even rommelen en als het niet lukt heb ik nog wel wat andere zaken te doen.
C70 versterker inbouwen
Carkit aanpassen als volgende.
Voorbereiding parkassist treffen
...