Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCviggen

Sommige lui zetten wel een turbo(otje) op hun MX-5, dat doet ook wel wat  :eusa_doh:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Eugene op 15-12-2008 22:14:54
Ben er zaterdag nog uitgetrokken door een V70R op LPi ::)

tegen j()()st zitten racen?? ;D

was leuk trouwens zaterdag

axelvr

laatst met mijn oudere broer ff de snelweg opgedoken(a44 wassenaar)

lege snelweg  , als eerste bij het stoplicht voor bij het begin van de a44.
staat er naast ons zo'n brulaapje (honda crx vtec) , godverr ik dacht eenmaal boven de 80 zijn we hem kwijt , dat kleine ding ging gewoon door tot de 180 , en vlak op de bumper blijven zitten dat kr*ng.

toch maar eens gaan denken over die DP;D

bassie81

Citaat van: axelvr op 17-12-2008 12:35:34
laatst met mijn oudere broer ff de snelweg opgedoken(a44 wassenaar)

lege snelweg  , als eerste bij het stoplicht voor bij het begin van de a44.
staat er naast ons zo'n brulaapje (honda crx vtec) , godverr ik dacht eenmaal boven de 80 zijn we hem kwijt , dat kleine ding ging gewoon door tot de 180 , en vlak op de bumper blijven zitten dat kr*ng.

toch maar eens gaan denken over die DP;D

zeker op een vrijdagavond,.... petjesnacht

axelvr


nickk.

Citaat van: axelvr op 17-12-2008 12:35:34
laatst met mijn oudere broer ff de snelweg opgedoken(a44 wassenaar)

lege snelweg  , als eerste bij het stoplicht voor bij het begin van de a44.
staat er naast ons zo'n brulaapje (honda crx vtec) , godverr ik dacht eenmaal boven de 80 zijn we hem kwijt , dat kleine ding ging gewoon door tot de 180 , en vlak op de bumper blijven zitten dat kr*ng.

toch maar eens gaan denken over die DP;D

Ik verbaasde me ook over dat kreng, deze bleek dan wel een turbo te hebben, maar hij bleef tot de 130 echt stijf op mn bumpert, daarna liepk wel uit.

bassie81

Citaat van: nickk. op 17-12-2008 14:36:59
Citaat van: axelvr op 17-12-2008 12:35:34
laatst met mijn oudere broer ff de snelweg opgedoken(a44 wassenaar)

lege snelweg  , als eerste bij het stoplicht voor bij het begin van de a44.
staat er naast ons zo'n brulaapje (honda crx vtec) , godverr ik dacht eenmaal boven de 80 zijn we hem kwijt , dat kleine ding ging gewoon door tot de 180 , en vlak op de bumper blijven zitten dat kr*ng.

toch maar eens gaan denken over die DP;D

Ik verbaasde me ook over dat kreng, deze bleek dan wel een turbo te hebben, maar hij bleef tot de 130 echt stijf op mn bumpert, daarna liepk wel uit.

pas mr op, zitten dr bij mt 400 pk, nare dingen  :o

jan piet

Alweer een jaar of 10 geleden maar nog steeds leuk verhaal.
Omdat mijn toenmalige Braziliaanse vrouw wilde dat ik rustiger ging rijden het besluit genomen dan maar (weer) klassiek te gaan rijden. Daar heb ik tenminste respect voor qua behandelen ( in die tijd..nu ook voor modern :eusa_whistle:). De Rover 620 SDI van nog geen jaar oud dus omgeruild voor een Rover P5B 3.5 saloon, optisch volledig gerestaureerd en door mij zelf technisch in orde gemaakt. Reed ook toen al meer dan een ton per jaar. Ging inderdaad erg goed, de Rover liep netjes op gas, verbruik ongeveer 1:4. De zegeltjes waren niet bij te plakken  ::)
Na een dik jaar liep het blok in elkaar, was al ingeschat, en de V8 3,5 ltr vervangen voor een nieuw 3,9 ltr blok. Daarnaast de ouwe carburateurs losgekoppeld ( maar voor 't zicht laten zitten) en een inspuiting er op.
Vermogen ging van 136 pk aan de krukas naar een gemeten 185 pk aan de achterwielen. Eerste resultaat na 80 meter was een aandrijfas die er uit zag als een wokkel...  :o Kortom iets teveel koppel. Nieuwe aandrijfas van een Range Rover er onder ( ingekort en uitgebalanceerd) en rijden!
In die tijd woonde ik in Dordrecht, en zou met 4 kinderen op de achterbank even gaan pinnen in Sterrenburg. Bleek de geldautomaat er uit te liggen dus van Sterrenburg naar het centrum toe. Kom ik naast een Z3 te staan, toen nog redelijk apart. Het wordt groen, ik geef gas, en zonder het te beseffen rijden we die BMW compleet zoek. Volgende stoplicht opnieuw, en het viel op omdat er naast mij fors gas gegeven werd. Leuk spelletje, we gaan mee doen. Dus die klassieke bak, met nieuwe motor, rijdt die BMW hélemaal zoek op een stuk van 3-400 mtr. Volgende stoplicht opnieuw, maar nu met 4 kinderen op de achterbank die via het achterraam allemaal een lange neus naar de BMW maken. Zelden iemand zó zien balen! Geweldig  :eusa_dance:


Gr, JP

M a r c

Zal een Z3 1.8 geweest zijn  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 17-12-2008 21:23:51
Zal een Z3 1.8 geweest zijn  ;)

Haha, denk ik ook.
Een vriend van me heeft een 2.8, en zeker vanuit stilstand is die behoorlijk snel!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marc O.

Citaat van: jan piet op 17-12-2008 21:20:27
Alweer een jaar of 10 geleden maar nog steeds leuk verhaal.
Omdat mijn toenmalige Braziliaanse vrouw wilde dat ik rustiger ging rijden het besluit genomen dan maar (weer) klassiek te gaan rijden. Daar heb ik tenminste respect voor qua behandelen ( in die tijd..nu ook voor modern :eusa_whistle:). De Rover 620 SDI van nog geen jaar oud dus omgeruild voor een Rover P5B 3.5 saloon, optisch volledig gerestaureerd en door mij zelf technisch in orde gemaakt. Reed ook toen al meer dan een ton per jaar. Ging inderdaad erg goed, de Rover liep netjes op gas, verbruik ongeveer 1:4. De zegeltjes waren niet bij te plakken  ::)
Na een dik jaar liep het blok in elkaar, was al ingeschat, en de V8 3,5 ltr vervangen voor een nieuw 3,9 ltr blok. Daarnaast de ouwe carburateurs losgekoppeld ( maar voor 't zicht laten zitten) en een inspuiting er op.
Vermogen ging van 136 pk aan de krukas naar een gemeten 185 pk aan de achterwielen. Eerste resultaat na 80 meter was een aandrijfas die er uit zag als een wokkel...  :o Kortom iets teveel koppel. Nieuwe aandrijfas van een Range Rover er onder ( ingekort en uitgebalanceerd) en rijden!
In die tijd woonde ik in Dordrecht, en zou met 4 kinderen op de achterbank even gaan pinnen in Sterrenburg. Bleek de geldautomaat er uit te liggen dus van Sterrenburg naar het centrum toe. Kom ik naast een Z3 te staan, toen nog redelijk apart. Het wordt groen, ik geef gas, en zonder het te beseffen rijden we die BMW compleet zoek. Volgende stoplicht opnieuw, en het viel op omdat er naast mij fors gas gegeven werd. Leuk spelletje, we gaan mee doen. Dus die klassieke bak, met nieuwe motor, rijdt die BMW hélemaal zoek op een stuk van 3-400 mtr. Volgende stoplicht opnieuw, maar nu met 4 kinderen op de achterbank die via het achterraam allemaal een lange neus naar de BMW maken. Zelden iemand zó zien balen! Geweldig  :eusa_dance:


Gr, JP

Zo'n P5B is inderdaad een geweldig mooie auto. Paar jaar geleden nog overwogen om er eentje te kopen die in perfecte staat te koop stond. :eusa_drool:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Citaat van: M a r c op 17-12-2008 21:23:51
Zal een Z3 1.8 geweest zijn  ;)

Was dat niet die versie die een keer een hele Top-Gear aflevering lang er over gedaan heeft om de 100 km/u te halen??
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

johan283

Citaat van: Laserblue op 16-12-2008 13:22:00
RS6 avant met een volle auto vanaf de zomervakantie, reed rondjes om me heen  :eusa_doh:

911Turbo met een volle auto vanaf de zomervakantie, reed rondjes om me heen  :eusa_doh:



Ja die auto's zijn ook eine Nummer zo gross   :evil:  voor onze Volvo's

Freakybaby

Citaat van: M a r c op 17-12-2008 21:23:51
Zal een Z3 1.8 geweest zijn  ;)

In Uithoorn rijdt zo'n ding rond. Vol met spoilers en grote (19" gok ik) velgen eronder. Wenst toch 1 a 2 keer per maand de kont van de volvo te zien. Hij blijft het al een half jaar redelijk hardnekkig proberen als ik hem tegenkom. En de Beneluxbaan heeft van die mooie stoplichtjes ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Diederick

Durf het bijna niet te zeggen :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ben helemaal zoek gereden van voor een stoplichtvan 0-80/90
door een heeeeeelllleeeeeeee oude mercedes volgens mij een E klasse maar ik bedoel oud 92/93 kon niet zien wat voor type
en ik rij G.V.D nog wel in een V70R awd
kon de man niet bijhouden en ziek dat ik was nog steeds denk dus dat er maar ff heel dik gesjipt gaat worden want dat kan dus echt ECHT niet

diederick