"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

zuipen en roken, het is net zijn baasje.

De eerst stappen voor de opa tuning zijn dus gezet.

beunmaat

;D Hels! Roken komt door de smokeschroef? :P

KIM

Citaat van: Sbv op 01-10-2011 02:19:47
De eerst stappen voor de opa tuning zijn dus gezet.

Opa stage 0 = lostrappen?  ;D

animalT5R

Citaat van: Sbv op 01-10-2011 02:19:47
zuipen en roken, het is net zijn baasje.

De eerst stappen voor de opa tuning zijn dus gezet.
zij wielen?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

UserID6342

Arme opa :(  ben zelf erg bang dat je het blokje (wat super loopt) over de zeik heen gaat helpen.  Hoop het echt niet Arjen, zou het echt zonde vinden.

arjenT5R

#2480
Zal wel loslopen dirk ik heb de turbodruk nog op origineel staan wat voorlopig zo zal blijven.
Origineel lopen de diesel op een gigantisch overschot aan lucht, dus door wat meer diesel toe te voegen
krijg je op een heel simpele manier wat meer vermogen.

Op het moment dat de turbodruk er in komt ergens tussen 2500 en 3000 rpm begint de governor de hoeveelheid brandstof al terug te regelen tot helemaal dicht bij 5000 rpm. Door de governor wat aan te passen wil ik van 2500 tot 4000 rpm over de nodige brandstof kunnen beschikken ipv over lucht  ;D

Echt dirk je zou er eens mee moeten rijden het gaat nu al allemaal een stuk soepeler.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is de smokschroef een stukje terug gedraaid zo'n 2,5 slag,
ik heb ongeveer een volle slag meer brandstof gegeven op de pomp en stationair terug gesteld.
En de turbo inspuiting omhoog gezet voor wat meer brandstof tijdens turbodruk.
Dit dmv de conisch excentrische brandstof pin een stukje te verdraaien en hem ongeveer een slag lager gezet.
En uiteraard die stink EGR afgedopt!



Dit ding dus.

Ik moet zeggen het rijdt al een heel stuk leuker en je kan zelfs met een beetje lomp gaspedalen een pluim roet uit de pijp laten komen  :D

Ik heb de governor nog niet aangepast en je merkt eigenlijk dat zodra de turbo in komt de brandstof al te vroeg wordt terug geregeld. Dit ga ik nog eens precies uitzoeken  ;D

Wat betreft het stage 0 gebeuren daar ben ik al een eindje mee op weg hoor,
heb alleen nog 1 luchtlekkage die ik vanmiddag eens ga aanpakken.
Ennuh binnenkort eens rondbellen voor pomptiming iets vroeger te zetten zodat ie wat meer tijd heeft om alle extra brandstof te verbranden.

edit: voor de geïnteresseerde mensen

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=2300.0

edit2: wat ik bedoel met terug regelen is dat je van ca 2750 tot 3500 rpm een rappe diesel hebt en daarna kakt ie gelijk weer in. Vandaar de governor mod.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

vandaag! Haal je brandstofpomp van je oude opa diesel uit elkaar dag  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Zeg, je gaat dat oude hok niet sneller maken dan mijn 4x4 2,5x4 tractor hoor :P Vond 't wel prima om je vorige keer voorbij te kunnen stuiven op de invoegstrook ;D

arjenT5R

#2483
Zonder stalen pakking gaat dat niet lukken denk ik, gezien jij op 2,7 bar draait zal ik dat dan ook moeten gaan doen en dat zal geen lang leven beschoren hebben zonder dat het koelwater rond je oren spuit dan toch  ;D  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

2,7 bar? Denk 't niet hoor... volgens mij houdt dat blok dat van z'n leven niet :eusa_think:

arjenT5R

#2485
Oh ik was in die veronderstelling misschien 1,7 bar dan ofzo? Naja dacht dat je ooit eens zoiets zei.
Zojuist de governor mod gedaan. De mid range fuelling gewoon volle bak gezet, 5000+ is gelijk fuelcut en stationair same same! En natuurlijk na afstellen en proefdraaien zeek aan alle kanten de diesel er uit   ;D

Had stiekem niet anders verwacht van de 20 jaar oude O ringen dus vanmiddag maar eens achter nieuwe aan.

Heb net ff warm laten draaien en in de straat een stukje tot 4000 rpm gegaan continu grijze rook dus hij regelt de brandstof niet meer terug, voelde al heel erg lekker. Ehhm na wat nieuwe O-ringen meer info  ;)

edit: afgewimpeld door de volvo dealer en perfect geholpen door vw dealer, foto's en tekeningen opgestuurd gekregen via de mail uiteindelijk zeker een half uur samen aan het zoeken geweest voor een O-ring kitje van 5 euro! Vandaag een + voor de vw dealer. En weer eens een dikke min voor Olov!
Beetje jammer kan er morgen pas om  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#2486
zie post volgende pagina... verhaal bijgevoegd
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

wat is het toch geweldig alsje kennis hebt van de dieseltechniek  :eusa_clap:

dit gaat mij boven mijn hoedje dus blijf ik der lekker wijs van af en laat het aan een vakman over ;D


mooi stukkie techniek ar  :eusa_dance:

arjenT5R

Citaat van: wepster op 04-10-2011 01:08:06
wat is het toch geweldig alsje kennis hebt van de dieseltechniek  :eusa_clap:

dit gaat mij boven mijn hoedje dus blijf ik der lekker wijs van af en laat het aan een vakman over ;D


mooi stukkie techniek ar  :eusa_dance:

Haha ja wibo, voor mij eigenlijk ook wat een klein ielepiele pruts dingetje is dat zeg die governor
op de foto's lijkt het een heel apparaat maar het is net iets groter als je pinkie.

Ik moet wel zeggen dat ik hier wel echt van geniet, gewoon oldschool prutsen ipv al die bokke software en computers en je leert er nog eens wat van ook :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

Ziet er leuk uit ar!
En wat je zegt, het is weer eens wat anders dan die 850.
Stuk toegankelijker om aan te gaan prutsen.

Ben heel benieuwd hou hij rijd als ik thuis ben!
Trouwens is dit niet dat ding waar eigelijk die ringetjes in gaan komen?