"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

beunmaat

Is dat bakje van die audi nog succesvol gewisseld? Of was het ellende?
;D

arjenT5R

#2506
Woensdag darius aan de telefoon gehad en die vertelde dat zijn diesel blokje vast was gelopen. Wij (ruben en ik) waren nog bezig met versnellingsbak wissel van zijn audi cabrio.

De donderdag avond krik, lampen en olifant ingeladen en zeevast gesjord met stukken hout. Vrijdag ochtend richting Gallaix en Heinaut gevlamd daar aangekomen lekker geluncht en bijgekletst met darius. Om een uur of 2 begonnen met het blok los te halen. Het was wel sleutelen met hindernissen zo op de zanderige ondergrond maar op zich viel het niets tegen.

Rond een uur of 6 was het blokje er uit, we hadden al het vermoeden dat er iets mis was met de bak omdat er stukken staal los lagen tussen bak en blok als je met je vinger in het lekgaatje voelde. Dus nog even het bakje er af gebout enneh wat we daar tegenkwamen geloof je alleen als je de foto's ziet.

De ankerplaat van de koppelomvormer helemaal aan bonken gedraaid waardoor het blok dus niet meer rond wilde! Best bizar.

De mazoutkar van darius is flink gechippert en verzet echt een beste bonk koppel,
met de verse cilinderkop er op en het spel mooi op tijd toch nog net dat beetje extra power tsja dat zal de ankerplaat genekt hebben zeker?

Darius gaat nu in de komende week de turbo verwisselen voor een frisser exemplaar
achter een nieuwe ankerplaat aan en de boel nog een beetje polieren en zo  ;D

En dan kan het spul er volgende week ergens weer in.

4 uurtjes om een blok uit te halen we worden nu echt een goed team  :D


By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

Nou zaterdag ochtend ergens in een caravan in Gallaix wakker geworden, ohja vandaag gingen we naar pieter voor de nokkenassen van de neppert te wisselen.

Na een stevig belgisch ontbijt richting Wijtschate gereden, volgens de tom tom 77 km ofwel ruim een uur door het belgische land knallen met een veel te lage en te stugge frikandel  ;D. Sowieso te laag en te stug voor het belgische wegdek.

Daar aangekomen rond de klok van 12 werden we hartelijk ontvangen door pieter, we kregen uiteraard de centrale moer van de krukas niet los en tussen 12 en 1 eet iedereen dus nog een bammetje gegeten bij pieter thuis.

Toen bij de buurman de lucht tol er op gezet en weer terug de schuur in gereden bij pieter. Dus maar begonnen aan de klus, het plan was T5 nokkenassen wisselen voor GLT exemplaren, olie pomp schoonmaken en reviseren en schutbord steun wisselen.

Eigenlijk verliep alles zeer voorspoedig totdat de nieuwe nokkenstokken er weer in zaten en we de keerringen wilden gaan plaatsen. We kregen de nieuwe keerringen er op geen enkele wijze fatsoenlijk in aan de distributie kant. Uiteindelijk waren de nieuwe keerringen zo ver verziekt, dat we oude (ca 4000km) er maar terug in hebben gezet welke we er zo met 2 duimen in drukten zonder problemen.

Uit een klein onderzoekje bleek dat de nieuwe keerringen (nordicar) dus imitatie keerringen waren en de oude origineel volvo. Als ik het had geweten dat ze imi waren had ik ze niet eens gekocht, ik heb ze gewoon besteld voor originele. Daar gaan we dus maandag even over bellen!

De keerringen aan de verdeler kant drukte we er zo in eigenlijk.

Ehhh ja toen nog een hoop zitten pielen met nokkenas timingen, .......
toen we net starte liep ie zo bedondert stationair dat het bijna grappig was
later bleek eigenlijk dat we de verkeerde kant op hadden zitten draaien.
Dus dit vergt nog wat finetuning. Toen ie zo mottig stationair liep ging ie wel als de brandweer dus moet nog ff een mooie afstelling zien te vinden.
We leuk om zo te experimenteren!

Nou tot nu toe is alles dicht!!! Dus met de oude keerringen, eindelijk een lekvrije auto!
En toen we tevreden waren Ruben en Pieter getrakteerd op een lekkere bak belgische frieten en een frisse pint :D

Wat een werelds weekend  :D



By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08

By arjent5r at 2011-10-08



pieter (piere) bedankt voor de hulp aan de neppert.
:D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk


UserID6342

Zo... nog niet eerder gezien dat een starterkrans zo gebroken is.  Al enig idee over de oorzaak ?

beunmaat

Lol, die is goed kapot! Zo te zien wel gezellig daar.
Bier, beunen en een frituur...dat moet wel leuk zijn ;D

Darius heeft zich voorbereid op de winter? ;D

arjenT5R

Verhaal toegevoegd, Darius heeft idd eea aan gezichtshaar laten groeien om 1 te worden met zijn tractoren en het boeren leven  ;D

@dirk ik vrees dat het komt door net wat extra power met de revisie kop en de zware voet van darius. Die mazoutkar is altijd al echt vies snel geweest!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piere

Met veel plezier gedaan jong! Nog kunnen doorblazen op de snelweg?
(Ik wel hoor met de 10V, zo snel als het licht naar huis jonge!  8) )
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

darius

Merci alvast ar, en ruubje ook. Ik ga die zut bestellen en dan stoppen we hem weer terug. Super leuk weekend indeed. O ja baard is er weer af.
No show, only go.

arjenT5R

1 nieuwe koelwaterdop, 2 nieuwe egr pakkingen en 1 papieren pakking voor het inlaatspruitstuk 26 euro....  :eusa_naughty:

Maar goed ik kan zo opa weer ff fixen :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vandaag wat lullige pakkingen en koelwaterdop gehaald bij de dealer a 26 euro...

Egr flens rommel wilde ik eerst dichtmaken met een blindplaatje, maar ik heb nu het gaatje in de flens aan de uitlaatkant dicht gelast met aroste 316 stokken en de boel weer gemonteerd.

Nieuwe pakking op het inlaatstuk op het inlaatspruitstuk zit met 3 inbussen pakking was gewoon weg geblazen...

Weer lekker wezen toeren dieseltje rijdt erg prettig nu! En is lekker vlot te noemen, met de luchtlekkage verholpen spoelt de turbo nog net iets eerder en sneller op :D.

Nog even onder de auto gekeken, dp lijkt me niet origineel en oogt vrij dik... de rest van het uitlaatsysteem lijkt me origineel kat en 2 joekels van dempers.... hier eens wat op verzinnen want ik heb erg veel tegendruk...

Ik zit te denken aan open slijpen en leeghalen, of is het beter om een recht stuk pijp er voor in de plek te monteren?

foto's hebben jullie nog tegoed, kabeltje van telefoon is weer eens foetsie.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

No show, only go.

beunmaat

precies gewoon een rechte pijp, lijkt mij ook een stuk makkelijke te fabriceren.
Anders moet je demper open slijpen, spul eruit halen, en weer dicht knetteren.


arjenT5R

Stukje 3 inch stalen pijp gekocht van 2 meter... k heb nog nooit zoveel lol gehad voor 40 euro  ;D ;D

Sjonnie diesel tuning  ;D ;D

Foto's komen zodra ik dat bokke kabeltje eens heb gevonden   :-X
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Relaxed

Je kunt dat "Roetlimo" zo zoetjes aan wel gaan veranderen in "RoetRacer" :D

arjenT5R

Haha roeten doet ie iig goed met die open kachelpijp!!!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!