"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: Jack v op 12-10-2011 11:27:49
Het zit onder de auto niemand die het ziet, als het maar dicht is toch :D

Oh het eind zag er nog niet onaardig uit ook hoor  ;)
Had gewoon de kat een stuk doorgeflexed en aan de pijp gelast
iedere keer stukje inslijpen en naar elkaar toe kloppen  :eusa_eh: was gewoon werelds.

En van de achterdemper heb ik gewoon een ruim stuk uitgeslepen
pijp er tegenaan gelast en overtolling materiaal weer weg geslepen super systeem!
Op hoog amperage kan je gewoon direct over roet heen lassen  ;D ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

Misschien nog eens een volledige rvs pijp zonder dempers ertussen :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

haha ja, ik heb nu de middendemper laten zitten want daar kon je doorheen kijken
en het geluid is al best ehhh hard  ;D
Ik heb net bij de sloop nog 25 euro gehad voor de oude kat  :eusa_dance: :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Zoooo daar zijn we weer  ;D lastig ik heb 2 laptops en ze zijn allebei kapoet
dus internet acces is een beetje beperkt.

Ehhh opa heeft het weer af laten weten op pakking gebied, dit keer de pakkingen van het uitlaatspruistuk er van tussen gepoft... damn it  ;D
Als ie warm is zit ie wel dicht, nieuwe pakkingen zijn er woensdag  ;D

De neppert ook nog eens een beetje verzorgd, na dat gepiel met die nokkenstokken liep ie niet meer zo lekker stationair, het karakter was compleet anders en bij volgas volgde er vrij snel knock terwijl ie bij halfgas/driekwart echt wel heel erg hard ging incl wheelspin  :eusa_eh:

Gisteren was het weer lekker weer dus rotor/verdeler en nokkenas sensor er af gehaald, assen stonden wayyyy off dus maar weer zo goed mogelijk terug origineel gezet. En dan een ietsie pietsie fietsie wietsie stukkie uit elkaar gedraaid.

Nou hij loopt weer helemaal keurig netjes stationair, heeft zijn oude karakter weer terug en lekt niet  ;D. Wie weet ooit nog eens een setje nokkenaswielen op de kop tikken met een mooie graden verdeling er op. Want zeker met de uitlaat wat pielen kan echt merkbaar verschil opleveren  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

Dat had gelijk goed gemoeten Arjen, zijn we niet gewend van je :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Ar ik heb die laatst ergens te koop zien staan die tandwielen met stelsleuven. Ga voor je zoeken. Koste wel 200 euries meen ik ...
No show, only go.

arjenT5R

Citaat van: Jack v op 14-10-2011 12:37:19
Dat had gelijk goed gemoeten Arjen, zijn we niet gewend van je :eusa_whistle:

Leuk jack, maar wat is de goede stand?

;) tot op de vkb  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#2542
Opa rijdt al een tijdje rond met niveaumat veren en normale dempers (monroe Highspec)
vandaag op de vkb maar eens op zoek gegaan naar verzwaarde estate veren zodat ie achter iets hoger zou komen te staan voor het echte xc gevoel.

Voor €15 een setje rode 940 veren op de kop getikt en volgens de verkoper zouden ze de auto moeten verlagen..... Dat was NIET het plan! Opa moest juist omhoog, bij de stand van volvoque verkochten ze ophoog blokken van een centimeter of 5 dik....

Voor €25 euro was ik koper (normaal €35 zeeuw he...) en we konden het niet laten om ze er gelijk onder te zetten vanavond...

fotos!

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

By arjent5r at 2011-10-15

Toen we de oude veren er van onder hadden bleek dat de nieuwe net zo lang waren als de oude alleen iets stugger.... wat betekende dat opa minstens 5cm omhoog zou gaan met de blokken er tussen. Nou het ken niet hoog genoeg wezen toch!!

Mooi he :D     XC940 D6

Misschien de voorkant nog eens een centimeter of 2 omhoog doen  ;D


Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

misschien een paar vleugels?

Waarom wil je hem zo hoog hebben Arjen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

Dan moet ik dus weer andere veren kopen of blokken :-[

Maar zonder gekheid nu bij zo'n 900 staat het wel goed een beetje hoger.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

Citaat van: Jack v op 15-10-2011 23:00:18
Dan moet ik dus weer andere veren kopen of blokken :-[

Maar zonder gekheid nu bij zo'n 900 staat het wel goed een beetje hoger.

Ja dat klopt, toen we hem opkrikten vonden we de 900 beter tot zijn recht komen
dus toen was het plan geboren het ding wat te verhogen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piere

Sweet!
Lang aan bezig geweest?


Ik ga dat onthouden van die blokken, ik wil de mijne vooraan laag en achteraan hoog, staat wel hè zo :P

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

Citaat van: Piere op 15-10-2011 23:04:22
Sweet!
Lang aan bezig geweest?


Ik ga dat onthouden van die blokken, ik wil de mijne vooraan laag en achteraan hoog, staat wel hè zo :P



Ja cool he :D nee was niet eens zoveel werk, 2 nieuwe bouten mee genomen van pa  :eusa_shhh: en eigenlijk was het vrij snel gepiept  ;D

Moet ik nog een paar van die blokken voor je meenemen morgen?  ;D :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Goed bezig!

Wanneer wordt ie verlaagd?


;D