"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

de Boeing

Damn, ik heb blijkbaar de uitnodiging voor het NK: custom-DP-bakken gemist (ik kijk ook eens een wknd niet op het forum hoor...). Nha, hopelijk heb ik volgend jaar meer geluk   :P :P  Haha

Maar knap werk weer  :eusa_clap:

razorx

Citaat van: arjenT5R op 12-11-2017 22:04:35
Citaat van: razorx op 12-11-2017 20:44:59
Hoe heb je hem goed gemaakt? De mijne liep alleen maar vast.

Is niet de mig maar de Tig yits.

Die mig mag machines was een drama.
Tiggie doet t prima.
Dank je. Dan ligt het niet aan mij. De mig is voor koperwaarde naar de staalslachter gegaan. ;D

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 12-11-2017 20:10:52
Citaat van: razorx op 12-11-2017 12:34:58
Mooi gedaan Arjen!
Zag ik nou echt dat gele apparaat van Matthijs?

Sparkie!! Zeker! Fijn ding die tig machien
Welk type Spark is dat Arjen ? Want idd, die MIG dingen van Spark zijn geen piek waard is helaas gebleken....

arjenT5R

Zal ff kiek'n dirk, t ding staat nog bij kor.
Is iig tiggie tot 200 amp met hf ontsteking.

De D5 is er uit, toch snel gegaan.
Is een 850 T-5 amerikaanse uitvoering in rood voor terug gekomen.

De cassis pearl XC is een eind klaar die komt binnenkort te koop :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Zo kom je nooit aan opruimen toe als je steeds iets weg doet en wat anders er voor terug neemt ;D

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 14-11-2017 20:09:39
De D5 is er uit, toch snel gegaan.
Is een 850 T-5 amerikaanse uitvoering in rood voor terug gekomen.

Heb je geruild met Elmar?

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 14-11-2017 21:08:45
Citaat van: arjenT5R op 14-11-2017 20:09:39
De D5 is er uit, toch snel gegaan.
Is een 850 T-5 amerikaanse uitvoering in rood voor terug gekomen.

Heb je geruild met Elmar?

El-mar heeft een 20v toch?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis


cabletalk


diederickvolvo

Citaat van: arjenT5R op 30-10-2017 21:02:05
Nee nee ik heb niets met dat ding ;D
Citaat van: arjen850 op 30-10-2017 19:48:51

Maar ik ben toch zo blij met deze wagen :eusa_dance: :eusa_clap:, Als een kind die 40 kilo snoepjes krijgt ;D
gister al 900km bij gereden, heerlijk!  8)

diederickvolvo

Zucht, ik kan ook helemaal niets. Fijn om zo'n digibeet te zijn op dez leeftijd ;D
Ach goed,  ik ben zeer blij man 8)

Iemand interesse in een v40 wrak, je naam genoot vond het meevallen :eusa_whistle:

leons850

Citaat van: diederickvolvo op 15-11-2017 12:42:10
Zucht, ik kan ook helemaal niets. Fijn om zo'n digibeet te zijn op dez leeftijd ;D
Ach goed,  ik ben zeer blij man 8)

Iemand interesse in een v40 wrak, je naam genoot vond het meevallen :eusa_whistle:

Jij bent zeker wel ergens goed in, slopen!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Nou dussss....

Gisteren avond nog "ff" naar kor om de pijp gasdicht te krijgen.

Pakking gemaakt leek er wat meer op maar blies er nog steeds flink langs, na wat kijken bleek toch dat de boel flink krom getrokken was door t lassen. Dus besloten de pijp er van onder te halen de flens op te lassen en te vlakken en dan nog eens te proberen, het was onderhand al ruim na 10en ....

Zo gezegd zo gedaan, lassie dr op beetje flexen en checken met een losse turbo.
Op een gegeven moment vonden we t goed genoeg ;D

Toen brak er met monteren een draadeind van het uitlaathuis... inmiddels al na 12en uiteraard.

Tsja even slikken, uitlaathuis er af, draadeinds uit boren, tappen en nieuwe er in.

Toch maar gemonteerd met pakking want hij blies nog iets langs de flens...

Eindelijk was ie dicht zo tegen een uur of 1...

nog even geklonken op de overwinning en weer huiswaarts gegaan, zo rond 0300 eindelijk slapen ;D

Afgelopen 3 dagen zat ik in Groningen op cursus, ben met de lekke pijp die kant op gereden, EGT's van 950 graden voor de turbo tijdens 120 a 130 cruisen oeps.... ;D

Nu 710 a 720 tijdens cruisen bij 120 a 130.

Nog een paar dingetjes;

Ik had dus een Forge wastegate actuator geinstalleerd omdat ik een wastegate actuator nodig had voor het nieuwe schuine flens huis.
Denk dat deze nog wat te weinig voorspanning heeft, hij heet merkbaar minder vermogen nu.

En t BC verbruik tijdens cruisen ligt ook weer significant hoger dan met de originele DP....
De boel lijkt toch lekvrij nu dus hoe verklaren we dat dan weer?

Voor de kijkers thuis nog even een plaatje van een door groepsdruk behaald resultaat.



Jaja hij zit voor de turbo!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 12-11-2017 16:45:51
Citaat van: Sbv op 12-11-2017 13:14:40
Citaat van: Vulk op 12-11-2017 07:57:17
Mooi werk! Wat is het nut van die plaat?
is dat een SIPS plaat ? ik dacht altijd, goh handig dat de (downpipe)uitlaat niet op straat kan vallen

Idem  :eusa_shifty:

Hier nog eentje  ;D

KIM

Gaaappp.....


En das niet vanwege je geschreven stukje...