"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik heb groene op 4 bar dat zou een goeie 500cc moeten zijn en zit nu op 85% duty en dat gaat prima.
De walibroro gilt iig niet boven de lpg pomp uit ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx


V70geRwin

Citaat van: razorx op 17-04-2018 11:55:34
Dan heb ik gewoon een slechte gehad.  ;)

Het punt dat imi beter is dan het origineel  ;D

Benny850


arjenT5R

pe-gina 3 alweer... time flies when ur having fun ;D

Fun is weer over en zit nu in Stanlow UK om daar wat te trouble shooten aan de stikstof plant en daarna mag ik weer naar m'n eigen bootje terug voor de resterende 10 weken...

Enfin heb natuurlijk thuis niet stil gezeten...

De S90 weer nieuw leven in geblazen, olie verbruik is sterk terug gedrongen na wat interne reiniging mbv atf.
Onderhand is ie opgehaald door m'n zwagert en tourt die er vrolijk mee rond...

Mijn R doet t eigenlijk best lekker zo met de 20T spoelt niet te heftig op en geeft lekker vermogen in het gebied waar de automaat actief is. Maakt het dus erg fijn rijden  :)

Lastige is dus dat de lpg installatie het eigenlijk ook na de nodige modificaties nog niet helemaal trekt, op zich niet erg want heb map-switching dus ik kan een benzine en een lpg map maken.
Ware het niet dat de 20T zich lastig laat temmen in het gebied waar de lpg installatie aan het eind van z'n kunnen zit.
Dit heeft een oscillatie van load al gevolg, hij pakt m op en overschiet, regelt weer terug en dat dan te heftig en moet dan weer over regelen om de load weer te halen. Dit oscilleren is in sommige gevallen zelfs voelbaar.

Nu had ik gehoopt dit op te lossen met de BTC mod, (boost threshold control) maar hier ben ik niet meer aan toe gekomen.

Op benzine heb ik dit probleem niet omdat ik daar wat hoger in de load zit (11+) op benzine is de mapping nu redelijk naar wens... zit alweer op 85% duty van de benzine injectoren met 3,8 bar druk regelaar dus ook daar wel weer richting een plafond. Mij ook meer dan goed genoeg hoor, met een laad-druk van 1,4 bar vind ik t wel ff gescheten ;D

Net voor t schakelmoment laat ik de load wat terug halen zodat de bak niet te veel op z'n donder krijgt dit is nog wel wat merkbaar... hier nog wat schaafwerk nodig dus...
Zelf tunen... 't houdt je wel bezig  ;D

In the mean time nog wat forummers op weg geholpen zoals hier en daar wel te lezen was en nog een 850 T-5 gered van de sloop door er wat nieuwe onderdelen aan te hangen.
Ding is ondertussen verkocht aan m'n achter buurjongen (17 jaar) ofwel het virus verspreid zich haha.
Begreep van 'm dat ArjenD 'm al was tegen gekomen  ;D

Bij heel wat mensen de airco gefixt/gevuld en m'n R nog steeds niet gedaan  ;D

De XC is ook verkocht intussen en die gaan we van de zomer richting spanje brengen  :) leuke roadtrip in het vooruitzicht dus.

Opamaat had met 545.... km ook weer wat onderhoud van me tegoed, een nieuwe Nokkenaspositie sensor die lag al een hele tijd klaar...
Een nieuwe condensor uit de groupbuy, 700gr afgepompt en weer 700gr gevuld dus t systeem was iig dicht netjes toch  :)
De radiateur was ook wat dwars... die vond t nodig z'n kunstof wederhelft af te stoten.
Vanwege de hoge koelwater druk toen die ene keer met die lekke kop... heeft ie het kunstof deksel los gedrukt van het alu deel.
Die heb ik dus gewoon uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en met carterpannenputty-putty-kit weer aan elkaar geplakt. Prima fix  ;D

Ohja... en de motor rammelde wat... kon t niet helemaal plaatsen maar had t idee dat ik wat lagers hoorde rammelen...
Dus pannetje er van onder gemeubeld en de lager kappen los gehaald...

Valt qua werk eigenlijk alles mee... distri steun los en de motor ff opbeuren... dan de bout uit de steun er weer in frobelen zodat de bout in het bovenste gat aan de onderkant van de steun zit.
De reactie arm van de bak weghalen en de stuurbekrachtigingsleidingen een beetje aan de kant buigen  ;D

En ja dan krijg je precies de pan er van onder...



Lager kappen los...



Tsja bij 1tje (cil5) was het koper net aan zichtbaar... dusja wel tijd voor nieuwe...

Mwaaaa ik had nog een half setje std lagers liggen van de R over... dus alle bovenste schalen maar vervangen.
Maar zoals je kan zien op de foto zijn de onderste ook wel echt over datum...(dun)
Dus die moet nog maar eens open als ik weer thuis ben...
Torretje is wel wat stiller geworden in ieder geval.
Uiteraard had ik liever de hele set vervangen maar dingen lopen niet altijd helemaal zoals geplanned  :eusa_think:
Enfin... komt ook wel weer goed, en zoveel werk was t eigenlijk ook weer niet.


Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Veel werk/vaarplezier! Ik vermoed dat het aantal forumposts terug sterk zal toeneme... :)

arjenT5R

Citaat van: Vulk op 04-05-2018 18:05:34
Veel werk/vaarplezier! Ik vermoed dat het aantal forumposts terug sterk zal toeneme... :)

Oehya ik hoor Taranis al tanden knarsen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Veel plezier op de verschillende schepen Arrr, en tot ziens in NO binnenkort/buitenlang
Je had Marije toegefluisterd dat jullie, als gezin, van de zomer niet naar NO komen. :'(

Hoppa, m'n 6000ste post is voor jou :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Ha wat een eer!

Nee wilde wel heel graag richting SE/NO maar al onze poen is op gegaan aan advocatuur helaas... Volgend jaar beter... :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Arjend

Ja je hebt de buurjongen(s) aan een leuke auto geholpen ze vonden het allebei wel mooi. Jouw auto is dan ondertussen ook niet meer te temmen 1,4 bar dat zal wel gaan haha. Fijne vaart Arjen

V70R^2

Citaat van: Vulk op 04-05-2018 18:05:34
Veel werk/vaarplezier! Ik vermoed dat het aantal forumposts terug sterk zal toeneme... :)

Werk ze en laat het spammen maar weer beginnen! ;D

arjen850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2018 19:13:41
Veel plezier op de verschillende schepen Arrr, en tot ziens in NO binnenkort/buitenlang
Je had Marije toegefluisterd dat jullie, als gezin, van de zomer niet naar NO komen. :'(

Hoppa, m'n 6000ste post is voor jou :-*

Mods, wip even een paar oude berichten van Ewout eruit, klopt er weinig meer van zijn post ;D ;D

arjenT5R

#4212
Orpheus onder de R :) ben benieuwd hoe t gaat staan.

Ben wel uit ge-18incht...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#4213
Heb t nooit wat gevonden 18 inch is mij te groot... Lijkt altijd alsof je auto hoog staat. T loopt overal aan... Banden zijn duur... Remmen lijken klein ;D

Doe mij maar 17 inch :P

Mike wat maak je me nou.. Is ineens je reactie weg  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MikeyQR

#4214
Citaat van: arjenT5R op 05-06-2018 22:52:51
Orpheus onder de R :) ben benieuwd hoe t gaat staan.

Ben wel uit ge-18incht...

http://i.imgur.com/XsT8U.jpg

Nu al? ;D

Citaat van: arjenT5R op 05-06-2018 23:49:19
Heb t nooit wat gevonden 18 inch is mij te groot... Lijkt altijd alsof je auto hoog staat. T loopt overal aan... Banden zijn duur... Remmen lijken klein ;D

Doe mij maar 17 inch :P

Mike wat maak je me nou.. Is ineens je reactie weg  ;D

Verkeerde knoppie geklikt verwijderen ipv....nouja  ;D

Vind het tijdperk 18 inch voor mij ook welletjes geweest, zelfs het chippen vind ik gezegend :eusa_shifty: wil niet zeggen dat ik het later niet laat doen aan de R, we zien wel zeg maar. ;D
Andere prioriteiten gaan voor , de R krijgt na de vakantie weer aandacht.

Ja met 18 inch lijkt de 320 remset best klein. :eusa_whistle: