"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

320 mm heb ik, ik kan totaal niet rijden met 302mm en automaat had ik altijd std de boel in de fik ;D

Nu met de 320mm's heeeeuuuulllll gelukkig :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 06-06-2018 00:11:12
320 mm heb ik, ik kan totaal niet rijden met 302mm en automaat had ik altijd std de boel in de fik ;D

Nu met de 320mm's heeeeuuuulllll gelukkig :D

Mister Bleifuß  ;D

MikeyQR

Citaat van: arjenT5R op 06-06-2018 00:11:12
320 mm heb ik, ik kan totaal niet rijden met 302mm en automaat had ik altijd std de boel in de fik ;D

Nu met de 320mm's heeeeuuuulllll gelukkig :D

Ik heb gelukkig geen last van fikkende 302 remmen, denk dat ik als een ouwe lul rij. ;D

arjenT5R

We hebben "de belg" ook nog gelukkig, 2021 is het doel om 'm op de weg te krijgen.

Idee is om 4 lpg injectoren en 4 benzine injectoren aan te sturen met ECU Master EMU... standalone management :)

Ondertussen bezig met groupe A intercooler en achterlichten met witte boven rij.

Ook nog een locker gekocht https://www.randysworldwide.com/product/sl-d30-27/

Best zin in om de 244T weer leven in te gaan blazen :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

760Turbo

Ik zat ff te kijken bij de uitleg van dat locker diff en wat mij opvalt is dat hij alleen 'locked' als je rechtuit gaat/rijdt.....en in de bocht, waarin je juist aandrijving wil blijven houden ipv een spinnend binnenwiel, dan loopt ie vrij..... :eusa_think:
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitvalt want dit diff werkt toch wel anders dan een Eaton G80 die juist locked als er verschil in wielomwenteling is tussen links en rechts.  https://youtu.be/mk5RAC8qpyo?t=40

Voor een lekker potje driften kun je natuurlijk beter een DANA30 platensper monteren. ;D
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

arjenT5R

Citaat van: 760Turbo op 03-07-2018 12:17:40
Ik zat ff te kijken bij de uitleg van dat locker diff en wat mij opvalt is dat hij alleen 'locked' als je rechtuit gaat/rijdt.....en in de bocht, waarin je juist aandrijving wil blijven houden ipv een spinnend binnenwiel, dan loopt ie vrij..... :eusa_think:
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitvalt want dit diff werkt toch wel anders dan een Eaton G80 die juist locked als er verschil in wielomwenteling is tussen links en rechts.  https://youtu.be/mk5RAC8qpyo?t=40

Voor een lekker potje driften kun je natuurlijk beter een DANA30 platensper monteren. ;D

Ja tuurlijk zo werkt ieder diff toch ... als je gewoon als een opa de bocht doorgaat wil je ook maar 1 aangedreven wiel anders krijg je toch vreemde torsie en een bandslijtage waar je eng van wordt :P
Geef je echter wat meer gas dan lockt ie het andere wiel, zodra er vermogen op de aandrijflijn komt lockt ie beide wielen.
Zo werkt een platen sper ook, alleen die heeft nog wat slip... en dat heeft deze lunchbox locker niet :P

Ideaal dus ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

De Belg...
Ik was m bijna vergeten. Goed dat je plannen hebt om er weer leven in te blazen.

Sbv

Die staat er al even. Kan me nog herinneren dat we deze uit België gingen halen vers gespoten en wel

arjenT5R

Hihi ja lak zal onderhand wel uitgehard zijn he :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 03-07-2018 17:08:50
De Belg...
Ik was m bijna vergeten. Goed dat je plannen hebt om er weer leven in te blazen.

Idd, toen begon ik met grote interesse het blog van Arrrr te volgen. Daarna ging het alleen nog maar bergafwaarts. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Nou  ;D

Nog een weekje ongeveer dan weer verlof :)

" Opa-maat " ondertussen eigenlijk omgedoop naar " mien-machine " .
M'n vriendin heet Jacomine, in t zeeuws wordt dat Mien dus mien-machine  ;D



Heeft ondertussen deze magische stand bereikt, wel fijn dat ie gewoon weer tokkelt zoals bedoelt.

Zooi onderdelen besteld, wiellagers, homokineten, ashoezen, draagarmen endlinks etc  ;D

Dus thuis weer ff eea tegenaan smijten zodat ie aankomende apk ook weer fluitend door komt.  ;D

M'n eigen auto dus es voorzien van andere wielen, bc schroefset draagarmen en ashoezen enzo.
Heb ook nog een simons demper gescoord dus een 3 duims rvs catback gaat ook binnen afzienbare tijd werkelijkheid worden.
En zo prutsen we lekker voor toch ;D

Ostrich in de ecu van miyels groupbuy ook nog!

En es langs de lpg boer want ik kom toch wel erg veel lpg tekort met 5 bruine injectoren  ;D

Weer een boel te doen dus :)

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin


razorx

Mooie naam Mien-Machine. En na een onenigheid noem je het gewoon Mine-Machine ;) .

arjenT5R

Citaat van: razorx op 14-07-2018 18:55:37
Mooie naam Mien-Machine. En na een onenigheid noem je het gewoon Mine-Machine ;) .

In 't zeeuwsch is mien dus ook mijn :P je kan er iig aardige verwarring mee veroorzaken :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!