"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2


classicT5

Heeft die Holset waterkoeling op de cartridge? Of alleen olieaansluiting?

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 07-09-2019 21:38:39
Heeft die Holset waterkoeling op de cartridge? Of alleen olieaansluiting?

Nope alleen olie.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Zo weer een stukje van de 164 T6 puzzel.











$86 gegoten turbo spruitstuk voor een M50... ik had eea gelezen dat ze redelijk overeen kwamen qua passing... maar nog niemand (zo ver ik weet) had het echt geprobeerd.
Hierboven dus het resultaat... handigste lijkt 6 gaten bij boren en poorten een beetje flowen... is denk ik handiger dan 12 gaten bij boren wordt't zo'n gatenkaas van :D
Uiteraard was ik niet van plan om de turbo er zo op te steken maar ik heb 2 T3 flensjes besteld dus ik kan in principe alle kanten mee op.
Eerste ingeving is een bocht van 90 graden er aan en dan de turbo daar hangen maar ruimte etc moet ik even bekijken uiteraard!





En als inlaatspruitstuk heb ik een XC90 6 cilinder model gescoord, dit is een veeeeeel mooier spruitstuk dan dat rare ding van een S90 met die rare runners er aan.
Ik heb er 2... dus ik kan hem eventueel inkorten oid indien nodig. S90 gasklep er aan wss wel spacertje nodig maar dat fixen we wel...  :D



En uiteraard een mooie dikke bar&plate front mount intercooler die we ergens een leuk plekje gaan geven.... :D

Injectoren heb ik originele van een T6 denk dat dat op zich zeker voor de beginne goed zat is...  :eusa_think:
Me7 heeft origineel 3.8 bar brandstofdruk regelaar aan boord dus zal sowieso een 4 bar regelaar op gaan dan weet ik iig dat ik tot ruim 300 pk genoeg sap heb  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Dat gaat hem niet worden Arjen.. Dat blok heeft een uitlaatpoort te weinig!

En waarom dat spruitstuk niet zelf maken? 12mm dikke RVS flens en verder dezelfde runner setup van buis en bochten.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Citaat van: Miyel op 13-09-2019 16:23:57
Dat gaat hem niet worden Arjen.. Dat blok heeft een uitlaatpoort te weinig!

En waarom dat spruitstuk niet zelf maken? 12mm dikke RVS flens en verder dezelfde runner setup van buis en bochten.

Bijdehandjee, Ar is nog even kapitein, over twee weken weer coureur. Ik heb toch helemaal geen 6cilinders om.het mee te vergelijken ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk


henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hans Duiven


arjenT5R

#4617










Zo!

Heb me gisteren eindelijk eens een dagje druk kunnen maken op de 164. Lekker opgeschoten al zeg ik het zelf :)

Woensdag avond druk geweest met de remmen, remklauw linksvoor zit vast helaas dus daar ff een andere voor zoeken.
De rest wel ok gangbaar gekregen.
En achter zitten beide remslangen verstopt.... ;D

Dus nog ff werk voor de apk... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ozzzz


arjenT5R












Vanmiddag nog ff wat moeilijk gekeken in de schuurs ;D

Ene stukkie had ik echt een hard hoofff in dat was zo rot ...
Maar uiteindelijk best ok gelukt  ;D

En nog ff de bevestiging van het scherm afgemaakt en scherm gepast... Dat past iig nog  ;D

I love it when a plan comes together :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!