"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Het is al een tijdje geleden maar 20-06-08 is het hele feest begonnen,
ik had een T5-R zien staan op MP voor 2250 euro dus gelijk aan het bellen en mailen gegaan.
Natuurlijk niet eerst even op een forum gekeken naar de voors en tegens  ;D maakt niet uit btw
had hem toch wel gekocht.

Ik had al snel in de gaten dat de man een beetje een handelaartje was en er niet erg veel van af wist,
maar hem toch wel graag kwijt wilde tijdens een proefrit een keertje vanuit stilstand dat pedaal naar beneden en ik was verkocht wat een kar  :D. De blauwe blaaien uit de auspuff en het af en toe inhouden maar op de koop toe genomen. Verder waren er erg veel mankementen aan de wagen dus flink lopen afzeiken en uiteindelijk voor €1800 de T5-R mee naar huis genomen  ;D. De volvo in de stalling gezet en savonds op het vliegtuig richting italie.

Enfin toch maar een forum opgezocht en dit (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27181.30.html) topic aan gemaakt. Ik kreeg natuurlijk al snel het commentaar dat het een "neppert" was aan de hand van deze foto.


Maar het was wel een bekende van het forum, de ex T5 van Piet111...



Heb dat van die pieter nog eens na gezocht en had wel het idee dat hij goed voor get roffeltje zorgde en er gele coni's. chippie, sport uitlaat etc etc onder heeft gezet.
De moeder van een maatje van me werkt bij de politie en die wist te vertellen dat mijn "neppert" al 10 eigenaren heeft gehad (ikke nummero 10). En ik heb het idee dat hij flink verwaarloosd is en had een begroting gemaakt van ongeveer €1000.

Ik heb 3 maanden aan boord gezeten van de stella maris waar we internet hadden dus ik heb 3 maanden op het forum rond geneust en vragen gesteld zodat ik gelijk aan de slag kon als ik thuis was. Gelijk een setje velgen besteld waar het meerendeel van de forummers het niet zo mee eens was  ;D.



Toen ik 20/09/08 thuis kwam gelijk even bij de roffel gaan kijken accu polen dr op en starten maar
man..... wat een geluid  ;D. Zelfde dag gelijk de velgen er onder en van het stof ontdaan;



Ziet er toch al een stuk netter uit al vind niet iedereen de velg keuze even geweldig.

Nog even een sneeuw fotootje (zie witte bumpertje)



And Then the to do and have done list.

Have done:
- aankoop  €1800
- velgen €500
- contactslot€ 65
- Grote beurt: alle vloeistoffen, filters en gehele ontsteking +/- €260
- veerschotel links achter €30
- kachel radiator €90
- Nieuwe ruit, koelsysteem afpersen, nieuwe sleutel, olie dop pakking, koplampen stellen €275
- angel eyes koplampen €216
- Thermostaat €16
- Zei strip, koelreservoir, koelwater dop, rechter spiegelglas, afdekkapje remlicht. €180
- Automaat flush €70
- carter ventilatie reinigen, alle vacuüm slangen vervangen en spruitstuk pakking. €30
- mistlampen €70
- polyesteren plamuren en primeren voorbumper €30
- bumper laten spuiten en strak zetten €200
- olie vervangen + filter + pakking etc. €80
-green filter €126
- nieuwe CBV €41,20
- distributie meuk €306
- grille + automaat €520
- keringen etc €70
-atf voor nieuwe automaat €36
-Uitlaatspruitstuk nieuwe pakkingen bovenste motorsteun €150
-Lambda €88
-Rvs remslangen Mevius sport remblokken + nieuwe leidingen olie etc etc  €350
-Achterlichten vervangen door V70 exemplaren €177


De bumper ligt nog bij de spuiter en de mistlampen liggen nog ergens op het postkantoor,
ik heb her en der al aardig wat topics op het forum staan met vragen over van alles en nog wat
dus het meeste is al bekend bij jullie.

Still to do:
-   Electrisch verstelbare bestuurders stoel repareren
-   Vette olie lekkage verhelpen
-       Distributie + alle keringen aan distributie kant
-   Achterlichten netjes maken of vernieuwen
-       Futterend turbootje verhelpen (of stiekem toch die bov kit  ;D)
-   Km teller repareren
-   Green filter
-   Cd wisselaar
-   Dashboard linkerkant vastzetten
-   Xc grille


Een foto zoals ie er nu bij staat zal ik maar niet maken daar schaam ik me een beetje voor :eusa_wall:
ze staat zonder bumper en zonder de strips onder de koplampen op straat met een plas olie er onder  :'(.
Morgen mag ik mijn vers gespoten R bumpertje en koplamp strips ophalen en ik hoop vandaag de mistlampjes te krijgen. Denk niet dat ik ze er gelijk onder zet want onder de auto werken is wel lekker zonder bumper.

;D wat een verhaal he  ;D

Foto's van het bumpertje zal ik zo snel mogelijk posten ben zelf ook erg benieuwd :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Eugene

Dat je hele blok onder de olie hangt kan goed komen omdat je de carterventilatie los hebt gehad. Het onderste stukje slang wil nog wel eens scheef gaan zitten en dan lekt ie daar de olie langs. De rijwind doet dan de rest.

If it's not blown, it sucks...

arjenT5R

Citaat van: Eugene op 17-12-2008 11:29:55
Dat je hele blok onder de olie hangt kan goed komen omdat je de carterventilatie los hebt gehad. Het onderste stukje slang wil nog wel eens scheef gaan zitten en dan lekt ie daar de olie langs. De rijwind doet dan de rest.

Ah bedankt voor de tip  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Zo; vanavond even mijn CBV los gehaald probleem het membraam is gescheurt
zal ik gewoon een nieuwe halen of toch voor de externe gaan en de originele afblinden?
Nog een paar foto's gemaakt.









Was nog best een lastig klusje dat ding los te halen
de bovenste 2 gaan redelijk met een rateltje of steeksleutel
de onderste heb ik een dop voor afgezaagd en met een passende inbus sleutel (ook afgezaagd)
los gedraaid. Morgen ff nieuwe tools halen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Snellebaksteen

Mooie tuinstoel.

;D

Je moet je camera even anders instellen als je foto's van dichtbij wilt nemen. Er zit vast wel een standje op het knopje met een bloemetje er bij. Das voor dichtbij.

Over je BOV kan ik niks zinnigs zeggen, ik heb geen turbo. Althans niet op de Volvo.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: Snellebaksteen op 17-12-2008 22:15:19
Mooie tuinstoel.

;D

Je moet je camera even anders instellen als je foto's van dichtbij wilt nemen. Er zit vast wel een standje op het knopje met een bloemetje er bij. Das voor dichtbij.

Over je BOV kan ik niks zinnigs zeggen, ik heb geen turbo. Althans niet op de Volvo.

Ja zijn telefoon pics sorry voor de kwaliteit.

Heb nog een paar foto's gevonden;



De vettige bende bij de distributie



De vettige bende van onderaf rechts

http://img509.imageshack.us/img509/269/16122008480od1.jpg

In close up



En dat groene ding onder de kap
beetje zenuwachtig fotootje  :eusa_wall: :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Eugene

Heb je de telefoon van Mitchelli gekocht? ;D

If it's not blown, it sucks...

elianmars


fbm

Goed bezig  :eusa_clap:  maar met deze foto's heb ik het gevoel dat ik aan de bril moet   8) en dat is niet cool!  :eusa_naughty:

arjenT5R

Citaat van: fbm op 17-12-2008 23:15:31
Goed bezig  :eusa_clap:  maar met deze foto's heb ik het gevoel dat ik aan de bril moet   8) en dat is niet cool!  :eusa_naughty:

sorry het was niet mijn bedoeling jullie boos te maken  ;D

Vandaag nieuwe CBV besteld bij ET...
Dus dat futteren is hopelijk ook verleden tijd,
vanmiddag bumpertje halen en vette bestelling plaatsen bij de dealert

;D Ik voel het gat in me hand al groter worden  :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 18-12-2008 10:25:14
Vandaag nieuwe CBV besteld bij ET...

Goed dat ik het lees. Ik had bijna m'n turbootje van zolder gehaald en gesloopt.......

FGG

#11
Citaat van: arjenT5R op 17-12-2008 22:25:02
En dat groene ding onder de kap

Volgens mij een lampenkap van de Ikea. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vandaag weer in goes geweest en het meeste was op voorraad;
-D-riem €49
-poelie €45,20
-Spanrol € 49
-Demper € 63,50
-Multiriem €29,70
-nokkenas keringen €13,80
-Krukas kering €7,70

samen incl btw €306

toen ik thuis kwam lagen de mistlampen ook al te wachten:




En nog ff een volvo parking only foto  ;D

Als er nog distributie tips etc zijn dan hoor ik die graag,
voor ik iets om zeep help  :eusa_wall:

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!