"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 23-12-2008 20:47:54
Ik heb ééns een bougie gehad die zo tikte...

Hier nog één. Voor Jan Doedel alle klepstoters laten vervangen. Later bleek dat een bougie niet goed vast zat en zo tikte  :eusa_wall: :eusa_wall:

arjenT5R

Nou vandaag weer even gestart en het tikkende geluid
veranderde na een paar seconden in een minder hard geluid ...
maar nog steeds een flinke tik

ook nog even compressie meting gedaan.




Wat denken jullie hiervan? (is met gesloten gasklep)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TIMON

85011940

M a r c

Heb je de krukas misschien nog rondgedraait zonder riem erop?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

TIMON

Citaat van: M a r c op 24-12-2008 17:39:39
Heb je de krukas misschien nog rondgedraait zonder riem erop?

zo das gevaarlijk!!!
85011940

arjenT5R

oke dus we gaan toch voor de atf toevoeging
ja heb de krukas wel een klein stukje verdraaid denk ik
maar wel alles weer op tijd gezet..

de compressie waarden zijn toch goed?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 24-12-2008 18:19:27
de compressie waarden zijn toch goed?

dat lijkt me wel.
http://img261.imageshack.us/img261/1999/scannen0001to8.jpg

de waardes moeten tussen 11 en 13 bar liggen.

arjenT5R

oke mooi morgen ff stukje rijden kijken of het tikkken dan over is
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

En hoe is het nou met het tikken?

arjenT5R

#54
na een stukje rijden is de tik dan toch eindelijk weg nix aan de han dus  ;D
Maar de pech is nog niet over  :'(
M'n roffeltje lekt olie als de ziekte toch de krukas kering aan bak kant dan ...
En na een stukje snelweg 150 a 160 ofzo lomp veel turbo druk :-\
ruim over het witte deel heen zoveel druk nog nooit gehad.. denk dat het wel 1,3 bar was ofzo  ???
en toen ik weer invoegde op de snelweg bleef de turbo constant afblazen  :-\
alle vacuum slangen zitten er nog op... mischien is de nieuwe cbv al wel weer naar de klote
maar kon het niet zo zien in het donker
dus morgen maar weer even kijken.

Wordt dr niet echt vrolijk van  :eusa_wall:

edit; ik moet btw wel zeggen dat ie sneller is/was  ;D  met die nieuwe cbv
en dat luchtfilter zal ook nog wat uitmaken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

#55
Heb je alle slangetjes wel op de juiste plaats gedaan? Lijkt me dat er nu iets fout gaat. Te hoge turbodruk is niet goed. Continu afblazen ook niet....

beunmaat

#56
ar... tijd voor een grotere turbo denk ik zo *gniffel*

  :eusa_dance:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

dan kan je fluiten naar je weight reduction  :evil:

haRtV70R

Citaat van: arjenT5R op 27-12-2008 17:30:04
na een stukje rijden is de tik dan toch eindelijk weg nix aan de han dus  ;D
Maar de pech is nog niet over  :'(
M'n roffeltje lekt olie als de ziekte toch de krukas kering aan bak kant dan ...
En na een stukje snelweg 150 a 160 ofzo lomp veel turbo druk :-\
ruim over het witte deel heen zoveel druk nog nooit gehad.. denk dat het wel 1,3 bar was ofzo  ???
en toen ik weer invoegde op de snelweg bleef de turbo constant afblazen  :-\
alle vacuum slangen zitten er nog op... mischien is de nieuwe cbv al wel weer naar de klote
maar kon het niet zo zien in het donker
dus morgen maar weer even kijken.

Wordt dr niet echt vrolijk van  :eusa_wall:

edit; ik moet btw wel zeggen dat ie sneller is/was  ;D  met die nieuwe cbv
en dat luchtfilter zal ook nog wat uitmaken.

Pas jij maar op met dat 'snelle' nu. Dat kan wel eens heel snel klaar zijn als je niet oppast...(en uitmonden in een definitieve tik)  Ik vrees dat eea niet goed zit... :eusa_think:
[move][/move]