"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: haRtV70R op 28-12-2008 20:32:28
Citaat van: arjenT5R op 27-12-2008 17:30:04
na een stukje rijden is de tik dan toch eindelijk weg nix aan de han dus  ;D
Maar de pech is nog niet over  :'(
M'n roffeltje lekt olie als de ziekte toch de krukas kering aan bak kant dan ...
En na een stukje snelweg 150 a 160 ofzo lomp veel turbo druk :-\
ruim over het witte deel heen zoveel druk nog nooit gehad.. denk dat het wel 1,3 bar was ofzo  ???
en toen ik weer invoegde op de snelweg bleef de turbo constant afblazen  :-\
alle vacuum slangen zitten er nog op... mischien is de nieuwe cbv al wel weer naar de klote
maar kon het niet zo zien in het donker
dus morgen maar weer even kijken.

Wordt dr niet echt vrolijk van  :eusa_wall:

edit; ik moet btw wel zeggen dat ie sneller is/was  ;D  met die nieuwe cbv
en dat luchtfilter zal ook nog wat uitmaken.

Pas jij maar op met dat 'snelle' nu. Dat kan wel eens heel snel klaar zijn als je niet oppast...(en uitmonden in een definitieve tik)  Ik vrees dat eea niet goed zit... :eusa_think:

Dat zei ik ook al. Straks loopt de boel vast....

beunmaat

volvo's lopen nooit vast....arjen is pr0-beun

arjenT5R

#62
Citaat van: elianmars op 30-12-2008 11:49:02
Citaat van: haRtV70R op 28-12-2008 20:32:28
Citaat van: arjenT5R op 27-12-2008 17:30:04
na een stukje rijden is de tik dan toch eindelijk weg nix aan de han dus  ;D
Maar de pech is nog niet over  :'(
M'n roffeltje lekt olie als de ziekte toch de krukas kering aan bak kant dan ...
En na een stukje snelweg 150 a 160 ofzo lomp veel turbo druk :-\
ruim over het witte deel heen zoveel druk nog nooit gehad.. denk dat het wel 1,3 bar was ofzo  ???
en toen ik weer invoegde op de snelweg bleef de turbo constant afblazen  :-\
alle vacuum slangen zitten er nog op... mischien is de nieuwe cbv al wel weer naar de klote
maar kon het niet zo zien in het donker
dus morgen maar weer even kijken.

Wordt dr niet echt vrolijk van  :eusa_wall:

edit; ik moet btw wel zeggen dat ie sneller is/was  ;D  met die nieuwe cbv
en dat luchtfilter zal ook nog wat uitmaken.

Pas jij maar op met dat 'snelle' nu. Dat kan wel eens heel snel klaar zijn als je niet oppast...(en uitmonden in een definitieve tik)  Ik vrees dat eea niet goed zit... :eusa_think:

Dat zei ik ook al. Straks loopt de boel vast....

Tsja als ie vast loopt lepelen we dr wel een nieuw blok in,
vandaag hout aan het hakken geweest dus ze staat nog lekker
voor de deur te lekken. Komt volgend jaar wel dan  ;D

en een klein beetje vertrouwen aub? Het komt mischien niet altijd zo over maar heb aardig wat ervaring  :eusa_snooty:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Saint

Goed bezig hoor Arjen, je doet heel veel zelf, ik vind het knap  :eusa_clap:

Komt wel goed met "de neppert" denk ik  ;)
No shirt no shoes, no pinball

johan283

Na ja volgens jaar verder en bekijken wat er niet goed zit.....Ergens op het forum staat wel hoe de vacuum slangen moeten worden aangesloten, misschien daarin een fout gemaakt..... ook ervaringsdeskundige  :evil:  :eusa_whistle:

arjenT5R

Nou we hebben de feestdagen weer achter de rug,
en morgen weer vol goeie moed aan de roffel verder
het pakhuis is leeg dus ik ken m'n gang gaan,
in de planning voor morgen zit de automaat er af halen
en de krukas kering aan bak zeide vernieuwen.
De rest komt dan ook wel maar ben die lekkage meer dan beu.

Ondanks mijn vadis print outs zou ik graag nog wat extra tips
en info hebben over het er uit halen van de automaat
heb dit al eens met handbak gedaan (V440) maar nog nooit met automaat
dus alle tips zijn welkom via pb mail of gelijk hier.

Heb al aardig bezig geweest met de zoekfunctie maar kan niets
vinden van wat er op lijkt. Dus alle extra info is welkom!!!

Alvast bedankt en morgen meer nieuws uit roffel land.

Arjen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Misschien kan Eugène je wat info geven?

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

arjenT5R

Toch maar even een topic aangemaakt in techniek
850 is toch andere koek als 440je heb ik wel gemerkt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Eugene

Citaat van: Ronbroek op 03-01-2009 00:40:22
Via PB

LOL  ;D

Wil er wel een topic over openen hoor, als daar interesse voor is  :-X

If it's not blown, it sucks...

arjenT5R

Citaat van: Eugene op 03-01-2009 01:12:33
Citaat van: Ronbroek op 03-01-2009 00:40:22
Via PB

LOL  ;D

Wil er wel een topic over openen hoor, als daar interesse voor is  :-X

;D Hier in ieder geval wel
dat wordt zweten morgen met mun as steuntjes  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Zo de kop is er af,
het constante afblazen kwam door gescheurde slang na de turbo  ;D
Die kwam ik bij toeval tegen dus weten ook weer wat dat is.

Ik heb tot nu toe de simpele dingen al gedaan,
wielen er af en alles in de buurt van de bak weg gehaald
auto op as steuntjes gezet etc.

Vanavond wil ik de motor ophangen of steunen nog even kijken wat het beste is
en dan alles doen totdat ik de torx tx50 nodig heb want die heb ik vandaag nog niet
kunnen vinden  ;D. En dan morgen op het gemakje het subframe laten zakken
en de bak er van onder trekken.

Verder nog wat vragen ik kwam een kastje tegen onder de plaat waar mijn
accu op stond met een paar vacuum slangen er aan en een connectortje.
Hier miste 1 vacuum slang en op de bak zit een afgedopte vacuum slang
moet ik dit weer aansluiten of hoort dit niet bij elkaar?
En wat is het voor ding?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Citaat van: arjenT5R op 03-01-2009 17:18:24
Zo de kop is er af,
het constante afblazen kwam door gescheurde slang na de turbo  ;D
Die kwam ik bij toeval tegen dus weten ook weer wat dat is.

Ik heb tot nu toe de simpele dingen al gedaan,
wielen er af en alles in de buurt van de bak weg gehaald
auto op as steuntjes gezet etc.

Vanavond wil ik de motor ophangen of steunen nog even kijken wat het beste is
en dan alles doen totdat ik de torx tx50 nodig heb want die heb ik vandaag nog niet
kunnen vinden  ;D. En dan morgen op het gemakje het subframe laten zakken
en de bak er van onder trekken.

Verder nog wat vragen ik kwam een kastje tegen onder de plaat waar mijn
accu op stond met een paar vacuum slangen er aan en een connectortje.
Hier miste 1 vacuum slang en op de bak zit een afgedopte vacuum slang
moet ik dit weer aansluiten of hoort dit niet bij elkaar?
En wat is het voor ding?  ;D

Ik neem aan dat je de spreekwoordelijke kop bedoelt? ;D
Verder, mooi dat de simpele zaken al gedaan zijn, morgen zal het peentjes zweten worden :eusa_shifty:.

Dat ding onder je accubak, is je vacuumpomp van je cruisecontrol. Dat ene afdopding moet je laten zitten, zo hoort het voor zover ik weet, tenzij je cruise niet werkt..

mehn

Citaat van: arjenT5R op 03-01-2009 17:18:24
En wat is het voor ding?  ;D

Cruise Control.

1 aansluiting (de witte of de zwarte, dat vergeet ik altijd) is idd niet aangesloten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

Citaat van: mehn op 03-01-2009 17:26:26
Citaat van: arjenT5R op 03-01-2009 17:18:24
En wat is het voor ding?  ;D

Cruise Control.

1 aansluiting (de witte of de zwarte, dat vergeet ik altijd) is idd niet aangesloten.

:D cruise werkt en de witte is niet aangesloten
weer wat geleerd ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!