"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beunmaat

Zo, ik ben ook weer terug in het land... na 3 weken lang bier en strand. Curacao is werelds...zou er zo gaan wonen.

Maar iig, die auto weegt minder dan origineel, aangezien al het vervangende plaatwerk 3 keer zo dun is...haaha.

Vanavond ben ik nog even wezen kijken, en het schiet al aardig op :D

Huib244T

En de balken en bodempllaten van 1,5 dan:P het klokkerholm is idd 3 keer zo dun haha.. maar ik denk dat het uiteindelijk niet veel verschil zal geven

arjenT5R

Citaat van: razorx op 05-09-2009 00:25:36
Blijft een heerlijk topic, en complimenten voor het werk.
Wat ik me alleen afvraag na al het bakken en braden, of jullie geen uitlijn problemen krijgen.

Niet bedoeld als gezeur maar gewoon een praktische vraag.

Gr. ;)
Yits.

Ik denk dat het mee zal vallen ik heb natuurlijk wel dat versteviging kruis in gelast
dus ik hoop dat het mee gaat vallen  ;D

Citaat van: elianmars op 05-09-2009 00:34:59
Ik ben ook wel benieuwd wat de wagen op het eind weegt. Volgens mij is-ie uiteindelijk anderhalf keer zo zwaar als origineel  ;D

Who gives a fuck ;D lekker rijden ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Huib244T

Zo vanmiddag nog ffkes lekker gebakken, even de dorpel in zijn geheel vastgebakken..

Zie hier een de fotos





Tot Maandag maar weer, vandaag/morgen lekker bij darius gentse pilskes drinken :)
en vanaf maandag volop updates, er komt een beunweek aan..

Huib&Arjen

wepster

dat is een mooi staaltje vak werk daar zitten nu meer las punten op dan dat er af fabriek ooit op gezeten hebben ;D

keep us posted

arjenT5R

Citaat van: wepster op 05-09-2009 18:55:07
dat is een mooi staaltje vak werk daar zitten nu meer las punten op dan dat er af fabriek ooit op gezeten hebben ;D

keep us posted


:D

Grote kans dat het vanaf morgen lekker vlot gaat gaan,
huib is de hele week vrij dus kunnen we flink aan de beun  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ran-DiZzle

ik had al zown vermoeden dat ik er wel iemand zou tegenkomen in de 2 maanden dat ik er verbleef, en toen ik je er spotte... wist ik het zeker. ookal was het donker en SCHOOT je er vandoor bij het stoplicht.. mooie wagen!

arjenT5R

Citaat van: Ran-DiZzle op 07-09-2009 15:19:27
ik had al zown vermoeden dat ik er wel iemand zou tegenkomen in de 2 maanden dat ik er verbleef, en toen ik je er spotte... wist ik het zeker. ookal was het donker en SCHOOT je er vandoor bij het stoplicht.. mooie wagen!

;D en heb ik jou ook gezien? of had ik het te druk met het pedaal te vloeren?  ;D


Vandaag weer een aaaardig productief dagje 244 gehad  :)
Nog wat kit gesmeerd en weer lekker aan het bakken geweest.

-Nieuwe dwarsbalk gefabriekt
-stuk lengte balk gefabriekt en vervangen
-achterste bodem plaat er in gezet en afgelast
-het rotte stuk onder de achterbank open geslepen en weer dicht gebraden
-en weer allerlei kit en verfjes gesmeerd
-vanavond nog even proberen wat foto's te schieten en misschien nog even wat knetteren met de cebora  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Huib244T

Aangezien mijn lieve broer al heeft verklapt wat wij hebben gedaan zal ik het even toelichten met fotokes..

De bodemplaat achter in de menie gezet en op maat gemaakt..



Bodemplaat achter er netjes ingelast..





Nieuw stukje balk, gehecht aan de bodemplaat.



Vanaf onder



Stukie plaat eringelast onder de achterbank



Oude balk





Nieuwe balk handmade by the beunhaas





Savonds de nieuwe balk erin gelast







Afsluitingplaatje achterbank





En morgen weer meer nieuws uit beunland

Gr. Arjen & Huib

Ran-DiZzle

Citaat van: arjenT5R op 07-09-2009 18:28:48
;D en heb ik jou ook gezien? of had ik het te druk met het pedaal te vloeren?  ;D

volgens mij stond ik nog naast je bij de AH XL op de nwe vlissweg. 418 red pearl, zwarte wielen/ ramen. ik groette je nog;) weet alleen  niet meer hoelang het al geleden is hr. iig afgelope maand

Huib244T

Morgen lekker lange update van vandaag. Gr.

Huib244T

#926
Gister van 12 uur smiddags tot 10 uur savonds gebeunt, wat een dag, hoe erg opgeschoten...
Volgens mij zijn we aan het eind heel wat skills rijker en is arjen een professionele BAKKERrr

Hierbij de foto repportage van ons werk van gister..

Als eerste project van de dag het werk van gister voortgezet, het gemaakte plaatje om de achterbank eringelast, met nog een stukje plaat om alles netjes af te sluiten..
Alles aan de binnenkant in de menie gezet en in de kit en toen dicht gelast. zie hier



Voorin bij de bijrijder nog een mooi gaatje gevonden waar wat aan moest gebeuren dus ook maar een plaatje ervoor gemaakt en er gelijk in gebakken


Na een paar spleten van het slijpen dicht te lassen was het gas op dus wij naar het AOC om nieuw gas te halen, wilden we eigenlijk ook een komborstel 63 euro verder maar wel blij met nieuw gas en de borstel konden we weer aan de slag.

Aangezien het krikpunt niet aan de oude binnendorpel vastzat en we ook een nieuwe binnendorpel hebben geplaats moest er worden gekeken of het krikpunt nog bruikbaar was... Het viel erg mee en dus alles kaal gemaakt, in de menie gezet 2 maal en weer aan de binnendorpel vastgelast





Na veel gezwoeg om het krikpunt vast te krijgen was het een streven om de bodemplaat erin te krijgen dus moest er een nieuw plaatje worden gemaakt voor de balk voor het vastlassen van de bodemplaat...

zie hier het nieuwe plaatje (nog niet erin gelast)



Plaatje erin vastgelast



Nadat het plaatje erin zat de bodemplaat opmaat gemaakt en meet heeeel veel moeite eringelast, met bizar slecht licht, en onder een auto lassen is sowieso *** dus na heel veel geklaag tog gelukt en zie het resultaat



nieuw plaatje voor een missing hoek



Het laatste gigantische stuk nieuw bodemplaat welke er nog in moet worden gezet maar voor een vooraf blik op het resultaat





Dan alleen nog de balk dichten (het ouwe afdicht stuk hebben we nog) dan is de bodem dicht en keihard..

Arjen & Huib

R o b


arjenT5R

Citaat van: R o b op 09-09-2009 12:53:52


Uhm ja... wat moeten we hier nou weer mee  ;D

heb je de onderkant ook?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!