"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: thuur op 17-11-2009 22:20:23
Citaat van: arjenT5R op 17-11-2009 17:10:57
Kijken wat we vanavond nog kunnen doen, remmen ontluchten ..

Succes met alle 8 ontluchtingsnippels!


Gr ;D

Thnx  ;)

Citaat van: razorx op 17-11-2009 22:28:45
Misschien overbodig of te laat, maar als de boel te vast zit.
De rechter is perfect op dat zachte koper:
Klemt zich zelf vast. In tegenstelling tot een griptang.
http://www.paerl.it/volvo/rs8.jpg

Ik noem het een knorhaan, maar ze zeggen dat het een andere naam heeft. :)
Niet alleen leuk voor de slangen, maar ook voor een eventueel vaste nippel.


Dit is een knorhaan dus denk dat het wat anders is  ;D

Ik heb maar 2 kleine stukjes remleiding opnieuw moeten maken omdat een voorganger 1 nippel kapot had gedraaid en 1 omdat de leiding brak  ;D.
(ohja en 1 lange voorzien van een koppeling omdat ik die door had geslepen  ;D )

Maar het spul is dan wel wel van voor toch achter los geweest en voorzien van 6 nieuwe RVS slangen   :D

Toch bedankt voor de tip zal eens kijken of ik ergens zo'n ding kan krijgen,
er zullen vast nog meer remmerij klusjes komen in de toekomst.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vandaag weer flink aan de klus gegaan, wat foto's gemaakt helaas de kabel van de nokia weer pleite  ;D

Huib heeft de onderkant voor de 2e keer in de roest omvormer gezet
ik heb het midden ding helemaal af gelast  :)

Ook weer 4kante gaten in de binnendorpels geslepen om de gordels er weer terug in te kunnen doen... helaas was onze constructie net weer anders als de originele dus moest links wat verbouwen maar het past weer  :D. Rechts ook een gat gemaakt en netjes 2 moertjes er achter gelast dus dat zit ook weer toppie  :)

De beugel waar de cardanas in hangt weer gepositioneerd en gaten door de bodemplaat geboord en weer moeren op de bodemplaat gelast zodat alles weer terug kan :D

foto's houden jullie nog ff tegoed  :)

ps: gaat stiekem nog veel tijd zitten in al die kleine klusjes  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jrs2k3

Citaat van: arjenT5R op 19-11-2009 16:35:52
Vandaag weer flink aan de klus gegaan, wat foto's gemaakt helaas de kabel van de nokia weer pleite  ;D

Huib heeft de onderkant voor de 2e keer in de roest omvormer gezet
ik heb het midden ding helemaal af gelast  :)

Ook weer 4kante gaten in de binnendorpels geslepen om de gordels er weer terug in te kunnen doen... helaas was onze constructie net weer anders als de originele dus moest links wat verbouwen maar het past weer  :D. Rechts ook een gat gemaakt en netjes 2 moertjes er achter gelast dus dat zit ook weer toppie  :)

De beugel waar de cardanas in hangt weer gepositioneerd en gaten door de bodemplaat geboord en weer moeren op de bodemplaat gelast zodat alles weer terug kan :D

foto's houden jullie nog ff tegoed  :)

ps: gaat stiekem nog veel tijd zitten in al die kleine klusjes  ;D

Je denkt idd dat je er dan bijna bent... maar dat valt dan best vies tegen :) Ken het :)

Project ziet er echt goed uit!

arjenT5R

thnx  :)

We hadden vandaag nog een leuke voor het sleutelblunders topic  ;D
Draad doorvoer van de cebora ging niet zo lekker meer en liep op een gegeven moment vast... dus vroeg huib er even naar te kijken. En ik hoor ineens tssssj auw auw  ;D...

Wat bleek ik had de bakmachien ff in de auto gezet zodat ik er allemaal wat beter bij kon... is ie aarde gaan maken met de rol lasdraad op de 1 of andere vage manier  :eusa_shifty: dus toen huib het draad beet pakte schroeide het draad zo een 5cm lange afdruk in zijn vinger  ;D

De pest was wel dat het lasdraad helemaal in de plastic doorvoer leiding vast zat gesmolten..  :-[
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#1039


Beugel cardanas in een nieuw jasje



Groot kunstenaar druk aan het werk  :eusa_shhh:



De ene wat gemodificeerd de ander gewoon een beetje opgelapt  ;D



Het middending weer op zijn plek  :)



En overzichtje... ding moet natuurlijk nog helemaal behandeld worden dat laten we niet zo zitten  ;) de onderkant is al gedaan.... kom je zo moeilijk bij



Het gat in de binnendorpel links... zoals je ziet 2 draadeindjes op gelast om het alsnog passend te krijgen. Wilde eigenlijk 2 moeren aan de binnenkant lassen maar de toorts past er niet in.



De rechter kant was een tight fit maar het past weer zoals het hoort  :)



Nog even een close up... laswerk hoe het er nu aan toe gaat en op de achtergrond... bakwerk hoe het was  :P



Kiekje tegen de kofferbak... alle lugubere plekjes kaal gemaakt 2x in de omvormer en lekker in de menie.



Kiekje tegen de handmade dwarsbalk ook hier wordt hard gewerkt aan zoveel mogelijk roest preventie  :)



Net die wielkast in orde.... toch nog maar ff wat controleren kom je toch weeeeeer roest tegen  :-X


Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 19-11-2009 17:24:06
De pest was wel dat het lasdraad helemaal in de plastic doorvoer leiding vast zat gesmolten..  :-[

Je liner bedoel je? Is ie helemaal verrot?

Overigens lekker bezig geweest! :eusa_clap:
Gaat nog tegenvallen als je straks weer moet varen en het project ligt wekenlang stil...

beunmaat

Citaat van: Taranis op 19-11-2009 20:42:37
Citaat van: arjenT5R op 19-11-2009 17:24:06
De pest was wel dat het lasdraad helemaal in de plastic doorvoer leiding vast zat gesmolten..  :-[

Je liner bedoel je? Is ie helemaal verrot?

Overigens lekker bezig geweest! :eusa_clap:
Gaat nog tegenvallen als je straks weer moet varen en het project ligt wekenlang stil...

nou, ik kom 9 december weer terug. Dus dan kunnen we elkaar aflossen met beunen :D
Ik weet alleen niet of hij dat een stuurman toevertrouwd whaha..


Marc O.

Zomaar uit interesse: op wat voor een schip vaar je/varen jullie?
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Citaat van: Marc O. op 20-11-2009 12:18:18
Zomaar uit interesse: op wat voor een schip vaar je/varen jullie?

Ben ik ook wel benieuwd naar, heb ook ong. 9 jaar gevaren (als visserman op zo'n grote hektrawler SCH 72)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Daf46


beunmaat

Citaat van: Marc O. op 20-11-2009 12:18:18
Zomaar uit interesse: op wat voor een schip vaar je/varen jullie?

Bij Anthony verder, een rederij met ongeveer 15 schepen, allemaal gastankers.
Het merendeel zit in europa, en 2 schepen zitten in Azie.
Ik zit nu in Azie op de Coral Rubrum, en Arjen gaat binnekort in Europa op de Coral Lophelia.
Die schepen vervoeren allebei ethyleen bij -104 graden.
Ik ben nu voor de eerste keer 3de stuurman, en Arjen is 3de machinist.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: beunmaat op 20-11-2009 16:09:51
Citaat van: Marc O. op 20-11-2009 12:18:18
Zomaar uit interesse: op wat voor een schip vaar je/varen jullie?

Bij Anthony verder, een rederij met ongeveer 15 schepen, allemaal gastankers.
Het merendeel zit in europa, en 2 schepen zitten in Azie.
Ik zit nu in Azie op de Coral Rubrum, en Arjen gaat binnekort in Europa op de Coral Lophelia.
Die schepen vervoeren allebei ethyleen bij -104 graden.
Ik ben nu voor de eerste keer 3de stuurman, en Arjen is 3de machinist.


Gaaf hoor! Ik wilde vroegah ook gaan varen. Zelfs nog op een open dag van de Zeevaartschool in Vlissingen geweest. Uiteindelijk heb ik er van afgezien omdat in die tijd Smit Internationale op omvallen stond (misschien wat overdreven, maar de kansen op een job bij die mannen was redelijk minimaal op dat moment) terwijl dat nou juist het bedrijf was waar ik wilde gaan werken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Mooi schip, 't varen is voor mij al weer 11-12 jaar geleden.
Mis de zee altijd nog.........
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

#1049


















foto tijd  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!