Auteur Topic: Waar op letten bijhet kopen van een 850/70 turbo?  (gelezen 1566 keer)

EX-850 rijder

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 2.5 en s60 spec: etcc 2002 A
Waar op letten bijhet kopen van een 850/70 turbo?
« Gepost op: 26-12-2002 11:10:36 »
Geachte roffelkoningen,

Helaas heeft mijn 850 estate uit 1996 het weer begeven. Deze keer was het de lambdasonde. De auto heeft net 100.000 km gedraaid en eerlijk is eerlijk hij valt me wat tegen. De auto is altijd bij de dealer onderhouden geweest (nog steeds trouwens). De roffel van de auto blijft onovertroffen, maar ik vind hem nogal al onbetrouwbaar. Iedere keer lost het de dealer perfect op, daar mag ik nie over klagen. Al zijn de reperatiebedragen aardig aan de prijs.

Ik heb nu vervangen:
Rondom schijven blokken
Stuurbekrachtigingspomp
Ontstekingsmodule (of zoiets, er was iets fout in de ECU tenminste)
Stabilisator stangen achter
Voorraam (zat verkeerde spanning op)
Brandstofpomp
Distributieriem

En dan nu de lambda sonde. Het duurde anderhalve week voordat het onderdeel binnen was. Ik heb al die tijd een V40 gehad met zo'n 1800 gdi motor (gratis wel te verstaan inclusief tankpas)

Zoals je ziet het is eigenlijk Alfa waardig maar Volvo ONwaardig.

Dit is allemaal in een jaar gebeurd de totale reparatiekosten  wil je nie weten. De dealer grapte al een beetje dat ik een nieuwe auto had (beetje slechte humor dat wel)

Na een leuk gesprek met mijn vaste verkoper hebben we een dealtje gesloten. Ik wil een andere auto. Een volvo wel te verstaan en GEEN V40 (sorry hoor maar wat een bagger auto, voor een volvo dan)

Het moet dus een 850/70 worden. Liefst een estate.
Die ik nu heb heeft 140 pk, net genoeg maar het houdt nie over. Nu aprecier ik ook geen 250 pk+ ofzo (Pa heeft net een nieuwe v70r besteld, met 300 pk waar gaat het naartoe man)

Maar goed een turbo versie zou ik best leuk vinden. Ik krijg een leuk bedrag terug voor de 850 en nu gaat mijn verkoper op zoek naar een andere auto. Ik wil hem het liefst met 200 (of is het nu 193) pk, dat lijkt me voor mij meer dan voldoende.

Maar waar moet ik op letten als ik hem koop. Wat zijn zwakke punten?

Oftewel kan iemand me helpen hiermee please?
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »