Pegasus 17" en aanlopen van banden

Gestart door Walvo, 26-04-2009 22:10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Dat zal de buitenkant van de wielkasten zijn neemmik aan?

Volvo schrijft 1 graad camber voor, tussen de 1 en 2 graden scheeld al aardig wat mm's bovenaan, kan zomaar het verschil uitmaken.

Benny850

Hier ook 2e setje 215/45/17 op Titans, het wil bij volledig inveren nog wel eens aanlopen op die fietsbandjes ;D 205 eronder zal het wel verhelpen maar 215 ziet er nog iets fatsoenlijker uit.

Duell

Bedankt voor alle hulp. Ik ga denk ik dan maar de 215's proberen.
En de of de stuuruitslagblokjes nog goed zijn, tja ik heb het vooral met de drempels op en af, dus sturen is op zich nog niet zo'n probleem. Maar ik zal m'n vaste garagist even vragen om er naar te kijken.

:eusa_dance:


cornelis-b

Ik had onder mijn voormalige 855R voor 215 / 45/ 17 en achter 225 / 45 / 17 op Volan velgen. Vulde mooi op en geen last van aanlopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Hoe zit dat eigenlijk met de ET-waarde van die Pegs in relatie tot ET43 bij een 850?
Is dat hetzelfde?

henry classic v70

Zou inderdaad zomaar ET46 kunnen zijn maar dan zou je meer ruimte krijgen tussen band en plaatwerk
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

10,25mm verschil (vanaf hart van de velg, 2 keer als je de gehele band onder tot boven neemt)

Ruimte zal ongeveer gelijk zijn aan 1cm verlagen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Duell

#22
De Volans zijn 7j et43 en de Pegasus 8j et 46.
Dus ze zijn iets breder en komen 3 mm meer naar buiten/binnen dan m'n Volans.

M'n vering is natuurlijk niet super nieuw dus hij zal ook wel iets lager dan orgineel zijn.
Tjonge wat een ingewikkelde puzzel. En dat met een standaard 17 inch Volvo wiel.

V70R^2

Hogere er = verder naar binnen. Dus 3mm verder naar binnen, + een halve inch.

)()()sT

Vandaar ook m'n vraag i.r.t. aanlopen in de wielkast 8)

Sbv

Citaat van: Duell op 25-11-2018 19:47:54
De Volans zijn 7j et43 en de Pegasus 8j et 46.
Dus ze zijn iets breder en komen 3 mm meer naar buiten/binnen dan m'n Volans.

M'n vering is natuurlijk niet super nieuw dus hij zal ook wel iets lager dan orgineel zijn.
Tjonge wat een ingewikkelde puzzel. En dat met een standaard 17 inch Volvo wiel.
Nee hoor niet ingewikkeld. Gewoon Volan of Titan nemen en de aanbevolen maat erop(205-45-17) :-)