Wat is de beste uitlaat voor een NA / non-turbo?

Gestart door Freulig, 03-11-2003 15:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freulig

Ik ben op zoek naar een uitlaat die het volle geluid mooier laat doorklinken: maar wil wel rustig 140 kunnen rijden.
Het gaat mij ook niet om performance, maar puur om de prachtige sound van de motor.
Wat voor einddemper zou ik hier moeten plaatsen ?

Marc 0101.001

Ferrita: rvs systeem met een luid, donker sportief geluid.

Simons: idem maar iets minder luid en dus comfortabeler op langere afstanden, nog steeds een diep en donker geluid.

Met andere merken heb ik geen ervaring.

Raf

de GLT klinkt origineel al wat luider dan een turbo.
zijn die uitlaten op een GLT ook nog aanvaardbaar, niet vreselijk, luid?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Marc 0101.001

Ik vind het allemaal aanvaardbaar, maar het is wel persoonlijk. Daarnaast heb je in een sedan altijd veel minder uitlaatgeluid in het interieur dan bij een estate.

jan hogchem

ik heb zelf een '92 Glt met een Ferrita sport einddemper, een K&N vervangingsluchtfilter(dit beinvloed het geluid ook al, het geluid wordt wat rauwer)en tot slot nog een RVS rechte 3"buis i.p.v. de 'kat'en vooral dit laatste zorgt voor een overduidelijk geluid c.q. gebrul als je wat meer toeren maakt.
als je alleen een sporteind demper monteert wordt het geluid wat sportiever maar niet hinderlijk.
bij mij is het nu zo dat ik alleen nog maar stationair door de straat rijdt, dit i.v.m. de buren.
groet, Jan Hogchem.

BenC70ES

Heb je geen geluidsfragmentje  ;)

Hier in de buurt reed altijd een 850 GLT Estate met sportuitlaat en extreeem sportieve chauffeur :o wat een sound!! net de BTCC estate... tegen de rode zone...  8) gewoon om kippevel van te krijgen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Peth©oni

Komt de turbo in problemen als je van een 2,5" naar een 3" downpipe gaat, in dit geval?
Hij moet volgens mij ook niet teveel "lucht" krijgen, toch?

gr J

Marc 0101.001

Citaat van: Pethconi op 24-11-2003 19:44:18
Komt de turbo in problemen als je van een 2,5" naar een 3" downpipe gaat, in dit geval?
Hij moet volgens mij ook niet teveel "lucht" krijgen, toch?

gr J

???  De downpipe zit aan de uitlaatkant en de turbo krijgt daar dus geen lucht maar raakt daar juist de uitlaatgassen kwijt. Hoe minder tegendruk een turbo heeft, hoe beter en eerder hij zijn werk kan doen. Alleen bij atmosferische motoren moet je met de diameter niet té ver gaan omdat het extra topvermogen dan ten koste gaat van koppel onderin.

kww

hallo volvo rijders
graag zou ik wat ervaringen willen horen over een sportuitlaat.
via rica tuning zag ik dat er 3 verschillende merken zijn voor een 850 (glt2.5,20v aut,92, sedan)
nu mijn vraag is dus wat de ervaringen zijn van de verschillende merken
(heb rica ook een mailtje gestuurd maar zou ook graag eens jullie mening willen horen)
mijn wensen zijn alleen een sportief geluid bij het intrappen van het gas.
bij constante snelheden van zeg 80 tot 140 moet ie geen lawaaibak worden.
ik zoek ook geen downpipe of spaghetti spruitstuk omdat dat veel te duur gaat worden, gewoon een systeem vanaf de kat.
ik heb nu alleen 1 grote demper in het midden en verder niks.
overigens heb ik wel al wat topics doorgelezen maar dat ging vaak over een turbo.

Peth©oni

De kat houdt het meeste geluid tegen.... (als je daar een andere voor hebt, desnoods een lege, dan heb je al aanzienlijk meer goed geluid)

Verder de grootste demper ertussen uit.

suc6

kww

ik denk dat als ik de kat leeghaal en er een pijp in zet en dan ook nog de middendemper vervang door een open pijp dat ik meer lawaai heb dan me lief is.
en dat ie zeer zeker geen stille compaan is tijdens snelweg ritten.
of vergis ik me hierin?
ik wilde gewoon eens kijken naar een ferrita / supersprint of simon jetex
die kat leeghalen kan altijd nog.

fearless

Ik heb een ferrita onder mijn 850, een 2.5 20V uit '95.

Het geluid van die uitlaat is bij normaal rijden absoluut niet storend, is maar iets luider dan een originele uitlaat. Maar als je gas geeft klinkt het schitterend.

Pasvorm van de uitlaat is ook zeer goed, en je kan uit verschillende types eindstukken kiezen.



kww

kijk dat ziet er goed uit.
en je beschrijfd ook het geluid zoals ik het ook zou wensen.
heb je deze nog vergeleken met die andere twee? en waarom heb je voor een ferrita gekozen?
mvg

fearless

#13
Citaat van: kww op 21-03-2005 22:29:12
heb je deze nog vergeleken met die andere twee? en waarom heb je voor een ferrita gekozen?
mvg

Als ik het goed heb zijn de 3 merken supersprint, simons en ferrita.

Ik ben voor de ferrita gegaan omdat ik hier de beste reactie's over gelezen had, en omdat deze compleet RVS is, wat bij de simons niet het geval is. Supersprint kende ik wel, maar wist niet dat deze een uitlaat voor een volvo 850 hadden.

Mijn uitlaat komt trouwens bij european tuning weg.

Als je het geluid van mijn uitlaat wilt horen, ik ben 3 april aanwezig in lelystad bij de elandrun. (rij niet mee)

kww

http://www.automaxx.nl/

das de automaxx street power edition
en aangezien dat een stukje dichter bij is ga ik daar heen, was vorig jaar ook gezellig.
wanneer is de eerstvolgende meeting ?