Auteur Topic: Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies  (gelezen 106844 keer)

UserID25761

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies
« Reactie #2865 Gepost op: 24-05-2017 20:06:04 »
Heb er natuurlijk geen spat verstand van, maar ik begrijp dat hele gedoe rond die kabinetsformatie niet zo.... Nu schijnt het weer vast te zitten volgens de journaals, maar wat ik bedoel;

De VVD, CDA en PVV zijn, voor zover mij bekend, de 3 grootste partijen.  Die moeten samen een kabinet vormen of ze het nu leuk vinden of niet, of ze er nu moeite mee hebben of niet lijkt mij niet interessant.  Dit is tenslotte de uitslag van de verkiezingen waaraan die grapjurken in Den Haag aan moeten voldoen !  Nu heeft de enep artij met die andere club en ziet de andere partij die toko weer niet zitten, schijt moe word je ervan.  Als ze nu gewoon de verkiezingsuitslag volgen en een verplicht kabinet samenstellen tussen de 3 grootste partijen is al het gezeik in 1 klap opgelost.  Of die toko's het nu leuk vinden of niet.

Zal wel weer te simpel denken hiervoor, ben ik bang......
Volledig met je eens. Hun handelen is strijdig met het landsbelang.

Probeer dat Rutte en Pechtold maar eens duidelijk te maken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28234799/__Wilders_boos_om_zonnig_overleg__.html

Want!  de beste ideeën worden gesmeed juist op de raarste plekken. 
Wellicht waren ze wel aan het discussiëren of de pvv mee mag doen, niemand zal het weten.
Een beetje ontspaning (daar leek het wel op ) mag toch ook wel op zijn tijd  ;)

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #2866 Gepost op: 24-05-2017 20:22:27 »
Heb er natuurlijk geen spat verstand van, maar ik begrijp dat hele gedoe rond die kabinetsformatie niet zo.... Nu schijnt het weer vast te zitten volgens de journaals, maar wat ik bedoel;

De VVD, CDA en PVV zijn, voor zover mij bekend, de 3 grootste partijen.  Die moeten samen een kabinet vormen of ze het nu leuk vinden of niet, of ze er nu moeite mee hebben of niet lijkt mij niet interessant.  Dit is tenslotte de uitslag van de verkiezingen waaraan die grapjurken in Den Haag aan moeten voldoen !  Nu heeft de enep artij met die andere club en ziet de andere partij die toko weer niet zitten, schijt moe word je ervan.  Als ze nu gewoon de verkiezingsuitslag volgen en een verplicht kabinet samenstellen tussen de 3 grootste partijen is al het gezeik in 1 klap opgelost.  Of die toko's het nu leuk vinden of niet.

Zal wel weer te simpel denken hiervoor, ben ik bang......

Eens.

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2867 Gepost op: 26-09-2017 20:52:18 »
Wie kan mij helpen ?  Begrijp het probleem van de Koerden niet zo goed en waar ik ondertussen wel achter ben is dat je niet bij Turkse vrienden hier na moet vragen hoe het nu precies zit :(. Snap dat ze een eigen landje willen hebben en onafhankelijk willen zijn van o.a. Irak, iran en Turkije.  Wie wilt dat niet overigens ?

Irak is groot zat om een klein stukje af te staan (zeker in vergelijk met bijvoorbeeld Israël en Palestina, gevaarlijke vergelijking ik weet het). Overal bonje en consternatie, maar het zijn wel die Koerden die tegen IS vechten en ze ook een heel eind verdreven hebben ?  Daar hoor je nu ineens niemand meer over, alleen over het feit dat ze onafhankelijk willen zijn ?

Maar het zijn, zoals al gezegd, wel dezelfde jongens die zorgen dat (bepaalde) Turkse tantes en Omes van de jongens hier gewoon lekker kunnen slapen en IS ze niet te pakken neemt.

Of ben ik nu helemaal gek en zie het echt helemaal verkeerd ?

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2868 Gepost op: 26-09-2017 21:39:52 »
Zo kort en bondig mogelijk.

Er zijn 35 miljoen koerden, ze hebben dus meer dan een stukje land nodig. Ze zijn een volk dat wel een eigen taal en cultuur heeft, maar geen land.
Ze zitten onder andere in het Noord-Oosten van Irak.

In juni 2014 veroverde de salafistische beweging Islamitische Staat (IS, al heette het toen ISIS) grote delen van Noord-Irak.
Daardoor werd Koerdistan bijna geheel van de rest van het land afgesneden.
De christenen, yezidi's en sjiieten uit Noord-Irak vluchtten massaal voor de terreur van IS, richting Koerdistan.

Nu moest "het buitenland" zich er mee bemoeien en ze riepen de sjiieten en Koerden op de eenheid te bewaren tegenover IS.
Er is aan Koerdische zijde vrij weinig animo om zich aan de zijde van IS scharen.
Verder vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan zeker door de opmars naar de hoofdstad Arbil.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

reneetje

• Rene
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2869 Gepost op: 26-09-2017 21:53:39 »
Zo kort en bondig mogelijk.

Er zijn 35 miljoen koerden, ze hebben dus meer dan een stukje land nodig. Ze zijn een volk dat wel een eigen taal en cultuur heeft, maar geen land.
Ze zitten onder andere in het Noord-Oosten van Irak.

In juni 2014 veroverde de salafistische beweging Islamitische Staat (IS, al heette het toen ISIS) grote delen van Noord-Irak.
De christenen, yezidi's en sjiieten uit Noord-Irak vluchtten massaal voor de terreur van IS, richting Koerdistan.

Nu moest "het buitenland" zich er mee bemoeien en ze riepen de sjiieten en Koerden op de eenheid te bewaren tegenover IS.
Er is aan Koerdische zijde vrij weinig animo om zich aan de zijde van IS scharen.
Verder vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan zeker door de opmars naar de hoofdstad Arbil.

Hee wijsneus , zou je in het vervolg de bron vermelding er niet bij zetten .... ::)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Autonome_Regio

Gewoon plak en knip werk ....

Niks mis mee hoor , beetje uitleg , maar wel zo fair om even te vermelden dat je dat van wiki plukt...

Mensen zouden zo maar een verkeerde indruk van je krijgen  :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2870 Gepost op: 26-09-2017 22:24:27 »
Ik heb meerdere bronnen, wiki is daar inderdaad één van. Maar het is geen knip en plakwerk. Je zal het nergens 1 op 1 tegenkomen.

Tjonge tjonge , wat is er toch in jouw jeugd gebeurt dat jij zo verschrikkelijk tegen de draad in bent , werkelijk waar ongelofelijk...

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #2871 Gepost op: 26-09-2017 22:39:05 »
Moeilijke vraag die Dirk stelt. Een mening kan, een oordeel is wat moeilijk.

Je komt al snel in een verhaal waar politieke en financiële  belangen een grote rol spelen.
In dat gebied liggen de verhoudingen extreem complex.

Een voorbeeld: We kennen een fijne Armeense familie heel goed. Ik weet van de genocide van Turkije tegen de Armeniërs.
Ondertussen vergat de westerse wereld die genocide omdat wij heel graag een militaire basis wilden hebben op een heel cruciaal punt: Afrika, Azië, Arabië en wat mogelijk gevaarlijke Balkanlanden zijn middels Turkije en een Nato macht ter plekke afgedekt.

Die Koerden vormen een grote, heel grote groep. Op zich komen hun belangen overeen met onze westers christelijke normen. Dus als westers deel van de wereld zijn wij of onze bazen geneigd ze te steunen. Wat ons echter genekt heeft als westerse wereld, is die bemoeizucht en hulp. Je helpt een ander land niet door daar met een macht van je welste in te stappen en vervolgens een machtsvacuum achter te laten. Je geeft alleen een dictator een kans.

Waar de Koerden zitten, is ook nog eens olie. Oef weer een recept voor geweld. Wil je niets mee te maken hebben. Maar dat willen we als westerse wereld wel. uit angst onze energiebron kwijt te raken.

Het westen hoeft zich zeker niet te schamen en kan trots zijn op de technologie. Maar laten we ons alstjeblieft niet bemoeien met zaken waar we niets van weten en ons ook niet mee horen te bemoeien.

Nou leuk, klinkt stoer zou je denken. Misschien vind je je wel in wat ik typ. Dan komt een dictatuur als Noord Korea ineens naar boven. Waarom heeft China niet veel eerder ingegrepen? Stof tot nadenken waar ze verder vredelievend lijken.

Goed. Ik greep er wat bij, om het nog wat ingewikkelder te maken. Waar het in mijn ogen werkelijk op neerkomt is dat je alleen maar voor je zelf kan leven. Verbeter de wereld en begin bij je zelf.  Ik kan mijn buurman helpen, ik ben boos op Wim met zijn teveel kippen. Meer is het niet. Begin bij het kleine. Ik heb een mening over de Roma, de Koerden, de Joden en de Albanezen. Die doet er alleen niet toe omdat ik geen invloed heb op hun leven.

Het enige dat ik kan doen is goed met mijn omgeving omgaan en me zoveel mogelijk onafhankelijk maken van al dat wat denkt macht over mij te kunnen hebben. Maar alles in het kleine.

Als puber ehh napuber van een jaar of 22 ben ik in ETA huizen geweest. Toen een terreur organisatie die bezig was de omslag te maken naar een politieke organisatie. Het waren geen slechte mensen.
De omstandigheden, maar vooral de hebzucht van een paar ziekelingen zorgden voor ellende.

Ik ben niet meer links of rechts, istisch, noch hang ik een godsdienst aan. Met scholing, als je dat kan bieden kom je over een generatie of drie verder.

Lastig onderwerp.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2017 23:14:22 door razorx »

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2872 Gepost op: 27-09-2017 08:11:35 »
Het is allemaal wel zo, en zover was ik zelf ook al.  Hetgeen Yits zegt ben ik het ook volstrekt mee eens en denk zelf eigenlijk net zo.  Zodra er olie=geld=macht ter sprake komt verandert alles al.  Maar dit gedoe tussen de Koerden en bijvoorbeeld Turkije speelt al veel langer als de tijd dat IS(is) aanwezig is in de wereld.  Denk even aan de PKK, het is niet van vandaag of een drietal jaren geleden.

Begrijp mij goed niet dat ik de PKK (of welke terroristische organisatie dan ook) goedkeur ofzo, maar dat gedoe tussen de Koerden en Turken neemt ook hier hele rare vormen aan (in mijn ogen althans).  Ik heb verschillende Turkse vrienden waarvan er een aantal Koerd zijn, allemaal prima jongens die ook prima met elkaar overweg kunnen, zolang ze maar niet van elkaar weten wie Koerd is of niet. Komen ze hier achter maken ze elkaar af, letterlijk.  Het zijn allemaal Turken, maar daarnaast zijn ze (soms) ook nog Koerd ??

Net wat Yits ook zegt, in de jaren '80 had je de IRA in Ierland en de RAF in Duitsland, beide terroristische clubs.  Van beide clubs kende ik ook een aantal mensen en an sich prima en gezellige lui.  Ben er ook vaak genoeg geweest, ook toen dat zeer heftige gedoe in Ierland meegemaakt met de IRA, ik was er toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek.  Je gaat dan toch naar bepaalde situaties anders kijken.  Ik bedoel hiermee, je probeert te begrijpen waarom dat gezeik er is.  Vaak lukt dit niet omdat je zelf zo al niet denkt en je het idee hebt dat mensen geïndoctrineerd zijn tijdens hun jeugd / opvoeding / whatever. 

Ik bedoel, ten tijde van de IRA, had iedere Ier een pesthekel aan Engelsen terwijl ook daar natuurlijk prima mensen tussen zitten die het ook niet eens zijn met de politiek zoals gevoerd. Net zoals het voorbeeld wat Yits aanhaalt met de ETA.  Persoonlijk vond ik de strijd met/tegen de IRA dan erger omdat het a)voor mij dichterbij was en b)juist en vooral door het gezeik om het geloof !  Vertaal die strijd van de IRA toentertijd in de jaren '80 nu eens naar de huidige tijd en wat heb je nu;

Het grootste gezeik in de wereld o.a. met IS en wederom door dat k*t geloof !  De mensheid heeft dus in die ruim 30 jaar geen spat geleerd !!  Sterker nog we kennen en hebben allemaal de voorbeelden van vroeger met kruistochten en dergelijk gezeik, ook door het geloof.  Dat er oorlog is om een stuk land / grond kan ik nog begrijpen (keur het niet goed), maar oorlog om zoiets onzinnigs als het geloof kan er bij mij gewoon niet in.

Maar in de situatie met de Koerden en voornamelijk Turken speelt het geloof niet zo, meen ik.

reneetje

• Rene
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2873 Gepost op: 27-09-2017 18:27:28 »
Ik heb meerdere bronnen, wiki is daar inderdaad één van. Maar het is geen knip en plakwerk. Je zal het nergens 1 op 1 tegenkomen.

Jouw "eigen woorden"            

Wiki      

In juni 2014 veroverde de salafistische beweging Islamitische Staat (IS, toen nog onder de naam ISIS) grote delen van Noord-Irak.             
[i]Hierdoor werd Koerdistan vrijwel van de rest  van het land afgesneden. Christenen, yezidi's en sjiieten uit Noord-Irak vluchtten massaal voor de terreur van IS richting Koerdistan[/i].            
Hoewel het buitenland de sjiieten en Koerden opriep de eenheid te bewaren tegenover IS, is er aan Koerdische zijde vrij weinig animo om zich aan de zijde van de in hun ogen autoritaire sjiitische regering te scharen. President Barzani riep zelfs op tot een onafhankelijkheidsreferendum.[9] Aan de andere kant vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan en wordt de hoofdstad Arbil door de opmars bedreigd            
President Barzani riep zelfs op tot een onafhankelijkheidsreferendum.[9] Aan de andere kant vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan en wordt de hoofdstad Arbil door de opmars bedreigd            

Tjonge tjonge , wat is er toch in jouw jeugd gebeurt dat jij zo veel beter/wijzer wilt voordoen dan je in werkelijkheid bent , werkelijk waar ongelofelijk...

En dit is toeval ? 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marc O.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Hyundai Ioniq Electric, 744 GLE, Saab 9-3 Cabrio
    • Reisjes naar de Poolcirkel en naar de Noordkaap
« Reactie #2874 Gepost op: 27-09-2017 18:28:30 »
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reis naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010): http://www.vomac-nl.com

reneetje

• Rene
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2876 Gepost op: 27-09-2017 18:58:12 »
Natuurlijk is dat geen toeval, alles wat je ooit hebt opgenomen komt van een bron. Zoals dat bij iedereen het geval is, ja ook bij jou.

OT Het geloof heeft er zeker wel mee te maken, al zijn ze over het algemeen allemaal moslim. Er heerst een grote vraag naar onafhankelijkheid, die bij een shariastaat dus niet mogelijk is.

En terrorisme is "in the eye of the beholder", onze vrijheidstrijders waren ook gewoon terroristen in de ogen van de machthebbers. Zij geloofden ook heilig erin dat ze het juiste deden! (Ook wanneer ze vele onschuldige slachtoffers maakten).

En de enige mensen die wel wat geleerd hebben zijn de islamieten, in 40 jaar hele landen (waaronder Iran) geïslamiseerd.
Daarom is het ook zo van belang om er tegen te strijden.
-Gottfried Leibniz

rob850/480

• Lid 100+
  • Online Online
« Reactie #2877 Gepost op: 27-09-2017 20:10:53 »
Tegen beter weten in toch maar een bericht.
Wat zijn grenzen?
Wat is het nut van dit alles?
Onafhankelijkheid?
Macht?
Rijkdom?
Bezit?
Geld?
Een volk wil een grens aan zijn bezit/land
Dit kan met macht/geloof of geld te maken hebben en niet te vergeten status.
De Krim is hier een voorbeeld van.
Ook bij ons spelen deze zaken al is deze strijd niet zo zichtbaar.
Friesland heeft zijn eigen taal maar als ik tv kijk zijn er nog wel meer delen van ons land waar ze graag in hun eigen dialect tv maken.
Sommige geloven dat Vlaanderen bij België hoort.
Volendam heeft zijn eigen taal, zie Nick en Simon.
Spanje heeft een probleem.
België heeft een 2 strijd
Palestijnen.
Joden
Molukkers
En zo zijn er nog veel meer delen in de wereld die strijden voor onafhankelijkheid.
Het zou mooi zijn als er een wereld zou zijn waar iedereen elkaar zou respecteren en gewoon naast elkaar kunnen leven.
Helaas is dat een grote illusie want we gunnen mekaar echt helemaal niets.
Dus de volgende keer dat je hier in de buurt bent of je nu een Jood, Moslim, katholiek op de VVD, SP CDA,PVV Cristenunie enz stemt kom hier lekker een kopje koffie thee of biertje drinken en laten we kletsen over wat we leuk vinden en wat onze hobby zijn.
Want de rest is niet belangrijk en zo lang er mensen zijn die je iets willen opdringen of afpakken gaat dat niet lukken in deze wereld.
Tot morgen.