Alarm info

Gestart door Jak, 01-12-2003 22:03:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jak

Dag mensen,

Na diverse inbraken overweeg ik toch een alarm op de auto. Houdt misschien niks tegen, maar mogelijk heb je meer kans de boefjes eens te kloppen..

Wat is een goede keus, orgineel Volvo, maar dan gebruikt, en wat mag dat kosten ? Wie heeft ervaring met inbouwen van alarmsystemen?

Is nieuw beter? en zo ja wat raden jullie aan. Hoe eenvoudig is het inbouwen?

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

TTT242

Ook een vraagje over alarm.
Iemand achteraf al een ultrasoon sensor(en) in de deurstijlen laten installeren bij het standaard alarm.?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Edwin

Ik zou voor orgineel gaan. Afhankelijk v/h bouwjaar v/d auto is de kans groot dat alle bedrading ed er al ligt. Achteraf inbouw is volgens mij ook maar maximaal 2 uur werk bij de dealer. Voordeel van orgineel is dat het zeer betrouwbaar is. Ik heb nog nooit vals alarm gehad, slechts één keer echt alarm en toen had iemand met een vrachtwagentje dus ook mijn achterbumper eraf gejakkerd, wat ik zonder alarm dus niet gehoord had. (Vrachtwagenchauffeuse had zogenaamd niets gevoeld, huh huh, tegen 1,5 ton staal aanjakkeren èn een loeiend alarm op 1 meter afstand en dan niets horen... >:()
Nadeel is misschien de prijs, al weet ik niet wat een gemini oid alarm kost. Ik zou in ieder geval niet voor van die Gamma alarmen gaan want dan sta je om de haverklap buiten met je koevoet en is er niets aan het handje met als gevolg dat als er echt eens wat is jij weer denkt laat maar... ;)
Bel de dealer en de autoshop eens en je weet het verschil, voor de prijs v/h inbouwen zal je niet veel verschil vinden denk ik, moeten ze allebei doen maar het systeem zou misschien wel verschil kunnen maken.
Ik heb overigens het GAII alarm met oa ultrasoon, startonderbreker en hellingshoekdetectie (die laatste activeerde dus ook het alarm bij de botsing) en die bevalt zeer goed. Misschien zet ik er in de toekomst nog wel eens een glasbreuksensor op, maar ik weet niet zeker of die wel of niet erop zit? Suc6 met je keuze.  :)

gr. Edwin

Jak

Precies, het is meer om ze eens in de kladden te grijpen...
Niet voor de verzekering, die geeft geen korting, dus de TNOgoedkeuring (erkend station) kan ik missen.

Voor het zelf inbouwen is het handig te weten welke draden je met hebben voor alarmlichten, deur vergrendeling, en bv. claxon. Kan je me dat vertellen?
Waarschijnlijk onder het paneel aan bestuurderzijde, maar jaaa, daar zit nogal wat draad.

En zou het nou mooi zijn als het alarm kon SMS-en? Een stil alarm dus.. Wie weet of dat simpel kan?

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Peth©oni

Als je orgineel neemt, zit er een handleiding bij die je precies verteld wat je moet doen.... en je dus ook verteld of het een en ander reeds voorbereid is.
Je kan ook en alarm nemen kost je volgens mij €20,= per maand, dan wordt er een chip/gsm-kasje in je auto geplaatst en zo kunnen ze je auto over de hele wereld traceren. Kosten €1300 en dan m=komt je abonnement er nog bij. Viasat heet het  ;)
check www.viasat.nl, hier krijg je overigens wel je kortingen bij je verzekering!!!  ;D

paul-r

Jak,

Ook ik heb achteraf een alarm in laten bouwen (zelf niet zo handig). Alarm klasse 3 van Volvo. Hoegenaamd geen problemen. Heel soms zorgt de gevoeligheid voor het afgaan. Kan dan komen door temperatuurverschil binnen en buiten de auto. Die gevoeligheid is af te stellen. Ook de hellinghoekdetector is een mooi extra "oog". Mijn auto is voordat er een alarm in zat gestolen geweest. Niet dat het nu niet meer gebeurd, maar de kans is zeker minder groot.

Mooi verhaaltje van vanochtend: op een parkeerplaats waar een hele hoge kraan staat die vanaf de grond met een zender bediend wordt stap ik uit de auto en wil met de handzender afsluiten. Mooi dat hij niks doet. Vaker proberen helpt niet. Hoor ik de kraanmachinist roepen en lachen: hij doet het niet, meneer? Komt door mijn zender. Die blokkeert alle zenders in de buurt. Er staan bijna geen auto's op de parkeerplaats, waarop ik tegen hem zeg: "heb jij die auto's allemaal al meegenopmen?

Paul

Guido_Smit

#6
Ik heb voordat ik bij de Volvo dealer een klasse-3 alarm met certificaat liet inbouwen (a 750 euro) in mijn V70T ook eerst prijzen van andere merken klasse-3 alarm systemen incl inbouw opgevraagd bij erkende inbouwspecialisten.

Maakte voor de prijs niet zo veel verschil (Volvo 100 euro duurder), wel dat de andere merken meer optie mogelijkheden hadden en een acoustisch signaal erbij hadden met afsluiten/openen. Bij Volvo alleen met lichtsignaal mogelijk.

Heb toch Volvo genomen omdat andere inbouwspecialisten mij vertelden dat er dan geen mogelijkheid meer was voor de automatiche dubbele vergrendeling.  Deze zou dan komen te vervallen!
Dit wilde ik toch zeker erop blijven houden, zodat na een raam stukslaan niet de deur van binnenuit ontgrendeld kan worden.

Ik weet echter niet of de latere 850 uitvoeringen ook een automatische dubbele vergrendeling hebben, zoals de S70/V70 modellen. Mijn 850GLT in ieder geval niet, wel mijn V70.

Guido.

Edwin

#7
Citaat van: Guido_Smit op 05-12-2003 14:45:02
wel dat de andere merken meer optie mogelijkheden hadden en een acoustisch signaal erbij hadden met afsluiten/openen. Bij Volvo alleen met lichtsignaal mogelijk.
Weet je dat wel zeker??? Bij mijn alarm GAII kan zowel het licht als een acoutstisch signaal aan/uit geprogrammerd worden. Bij de 850 alarmen van vóór 1995 kan je dat zelfs zelf doen!

Citaat van: Guido_Smit op 05-12-2003 14:45:02
Ik weet echter niet of de latere 850 uitvoeringen ook een automatische dubbele vergrendeling hebben, zoals de S70/V70 modellen. Mijn 850GLT in ieder geval niet, wel mijn V70.

Jij bedoelt de zgn. "deadbolt" vergrendeling. Dit is wel geleverd op 850's echter volgens mij alleen in Amerika en Canada!

gr. Edwin.  8)