Miyel's T-5R, het begin zonder einde.

Gestart door Miyel, 09-10-2009 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

#255
Zal hem wel ff porren ... ;D

Mja, maar dit is verder ook een prima oplossing hoor met dat voetje.
Alleen moet je niet te vaak verwisselen want dan liggen de vier lipjes van het ECU deksel er af  ;)

Miyel

Citaat van: Piet op 09-09-2018 17:04:27
Zal hem wel ff porren ... ;D
;D thanks

Citaat van: Piet op 09-09-2018 17:04:27
Mja, maar dit is verder ook een prima oplossing hoor met dat voetje.
Alleen moet je niet te vaak verwisselen want dan liggen de vier lipjes van het ECU deksel er af  ;)

Oh, als dat het ergste is.. t-rip er om en gaan  :eusa_silenced: :eusa_snooty:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Piet

#257
Heb anders ook nog wel dekseltjes in de aanbieding hoor ..haha

razorx


clk-p

Knap werk hoor..
Nu maar hopen dat de muis er vanaf kan blijven ;D

Vulk

Knap gedaan zo! Wanneer kan je testen?

Miyel

Mooi dat 'the masters' positief zijn over de manier van socketing..

En de hond slaapt in de schuur bij de onderdelen, dus voor muizen ben ik niet bang daar ;)

De praktijk test, tja.. kan nog wel even duren.. heb slechts een kale carrosserie staan nu waaraan alles nog moet gebeuren, net als aan de onderdelen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

#262
Vandaag de Ostrich inbouw af gemaakt. Op de vorige pagina is te zien hoe ik de chip verwijderd heb en draadjes aan een stekker heb gesoldeerd. Op zich ben je dan klaar.. Maar ik niet.. Want hoe ga je de USB kabel aansluiten als de ostrich in de ECU zit??
Sommigen zullen zonder deksel rond rijden, anderen hebben de USB via de connector in de voet laten lopen. Dat laatste vind ik ook wel fancy, maar ik wil domweg niet de 'pootjes' in de ECU doorknippen. Misschien heb je ze later nog nodig..

Dus ik heb een Micro USB connector op een printplaatje gekocht voor een dikke €2,- en die in de behuizing verwerkt. Best wat creativiteit voor nodig en uiteindelijk is alles nét íets te groot, maar hij zit er in;

De USB Micro connector vastgezet (met isolatie er tussen uiteraard);


De Ostrich uit zijn behuizing gehaald, de USB -A connector vervangen voor de bandkabel vanaf de micro connector en de Ostrich vastgezet op een schroefpunt van het ECU board zelf. Het voorste kunststof 'pootje' is een afstandhouder tegen trillen.


Bandkabel er aan;


En de licht gemodificeerde ECU cover er op;


Dat priegelwerk ziet er altijd grof uit, hoe fijn je ook te werk gaat..
Lomp groot werk is gemakkelijker strak te krijgen  ;D

Oh, en mijn vondst op de VKB wil ik jullie allemaal graag onder de neus wrijven!  :evil:      ;D  :eusa_dance:

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

maruska

verkochten ze daar honden ? tssssk !
mooie mod in de ecu, mooi klein..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk


Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

razorx


Miyel

#267
Zoo.. tijd voor een update.

Nog steeds bezig met demonteren.. Wat zit er toch een boel delen aan zo'n auto. Maar het eind is in zicht, hij is best kaal al;




En zo'n auto demonteren betaald zichzelf terug.. in totaal f6,10 gulden 5 Pfennig en €0,60 euro uit 1999 ( ???) tegengekomen.


Een kameraad huurt een vrij grote schuur in de buurt en ik mocht gebruik maken van een hoekje op zolder. Daar ligt al het materiaal dat niet kan verspochten. Inmiddels al een aantal V70's vol heen gebracht en het 'hoekje' begint steeds uitgebreider te worden.


Van die gevonden centjes (en een paar zuur verdiende) het GCP magazijn via de dealer maar eens leeggekocht. Er zijn meer kapers op de kust en de voorraad is op=op dus iets zei mij; aanschaffen nu het nog kan!


Ik ben blij dat deze delen er nog waren; Raambediening en stuurhendels met fris witte opdruk. Dat maakt het toch af als hij klaar is!


Stapeltje carrosserie- en deurrubbers;


Hitteschild, clipjes, stoelverwarmingsmatten en meer..


Koplampen, kofferbakhendel met frisse lampjes en rubbers, en SRS en R134a stikkers om het af te maken!


Oh ja, en deze stoelkussens waren niet meer leverbaar bij de dealer  :(  Gelukkig nog twee stuks van de mega-webshop uit de USA kunnen krijgen! Nou ja, krijgen.. met verzendkosten en importfactuur achteraf best een duur geintje.


En het grootste roestprobleem wat de auto had kan ook netjes gedicht gaan worden;


Oh ja, en tijdens de sleuteldag bij Harrie Arendsen kwam ik met iemand in gesprek over C70 Cabrio subframes. Deze hadden verstevigingsdelen om het gemis van het dak op te vangen. Dat vond ik wel interessant en had ik nog nooit van gehoord!
Dit frame blijkt op een Engelstalig forum al eens onder een 850 gezet te zijn en het resultaat werd erg positief genoemd.
Dus enkele weken later;


En kijk eens naar die subframebussen; geen inserts nodig én origineel Volvo! Nu maar hopen dat ze blijven zitten in de poedercoat oven  :eusa_pray:

Nu alleen de hemel er nog uit, dakraamcassette en dan kan de spuiter eens zijn licht er over laten schijnen..
Wat een werk...  :eusa_silenced:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

razorx

Je mag trots zijn. Wat een klus!
Interessant van dat subframe.

Vulk

Ja man, van grondig aanpakken gesproken...!
Zijn dat de standaard subframebussen die bij dat subframe horen?