Miyel's T-5R, het begin zonder einde.

Gestart door Miyel, 09-10-2009 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

foekie

Tjongejongejonge... wat een zoektocht om je blogje te vinden makker!!

Ik mis nog wel je mooie upgrade van onderstel en conversie van 280 naar 302!!

darius

geen alu ic ? lekker veel vermogen heb je  :eusa_clap: :eusa_clap:
No show, only go.

Miyel

#17
Haha...   Ik moet inderdaad mijn blog nog updaten..       
Nu ik de belofte heb gemaakt, komt het er misschien nog een keer van...  ;)

Edit; Ik zie dat ik nooit heb vastgelegd dat de auto is verlaagd etc. Daarom deze nietszeggende post omgetuned in een backflash!

Tja, als je dus zojuist 300+ pk hebt 'gekregen' en je onderstel ziet er nog zo uit dan moet er wel iets gebeuren;


Wat is er tijdens dit 'projectje' gebeurd?
- Verlaagd, Eibach kit gemonteerd i.c.m. Koni FSD.
- 302 remmen met Ferrodo blokken.
- Carterontluchting.
- Distributie met waterpomp
- en vast wel meer

Onderdelen;


De waterpomp compleet op het huis ingesleten!!? Blij die vervangen te hebben.


Veerpootrubber was ook best gaar;


FSD met Eibach erin;


Auto op de grond gezet, maar.....  die achterkant... (tank leeg, geen LPG, geen lading)..


Contact opgenomen met Eibach, die zeggen dat dit de goede kit is en het mijn probleem is..  :eusa_snooty: 
Dan is het simpel:
Eibach eruit;


Apex erin;


De Apex veer is zelfs korter! Zal wel stukje stugger zijn;


en deze wou ik jullie ook niet onthouden  :D Zandweggetje gepakt;
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Ronbroek

Mooi blogje! Bij Fasttech nemen ze idd altijd serieus de tijd voor tuning.

Je hobbyschuur mag er ook zijn  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Volvo850 93


StevenTC

Mooie Roffel Miyel en het resultaat mag er ook zeker wezen  :eusa_whistle:
Heel veel plezierige km's ermee  :eusa_dance:


Miyel

#21
Zo.. 5 jaar niets gepost in mijn blog. Dat betekend echter niet dat ik stil gezeten heb.. Sindsdien een huis gekocht, compleet verbouwd, samen gaan wonen en een hond genomen..
En tussendoor ook nog aandacht besteedt aan de T-5R, alleen niets van gepost. Geen ingrijpende dingen ook, slechts onderhoud en kleine maar leuke dingen veranderd.

Inmiddels is de auto zo'n 8 jaar in mijn bezit en ken ik de technische status redelijk goed; Ophanging is top, zover ik weet geen roest (ja, achterklep maar dat komt nog) en loopt als een trein. Vrijwel alles heb ik al wel bekeken en dat stelt mij gerust.

Er is echter iets wat mij dwars zit.. ik ken de binnenkant van het blok niet uit mijn duimpje. Net als de koppeling en versnellingsbak, daarvan ken ik de technische status ook niet.

Dan zit er maar één ding op; los halen.. Maar ik wil er ook de tijd voor kunnen nemen. Dus heb ik een M59 en een B5234T aangeschaft en die ga ik eens lekker opknappen..
Een mooie reden om het blog weer eens nieuw leven in te roepen, dit wil ik vastleggen voor later.

Vandaag begonnen met demonteren van het blok;





850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

Das een serieuze werkplaats, is dit dagelijks werk voor je?

Succes! Maar goed gereed is het halve werk, je bent dus al halverwege ;)

Miyel

#23
Thanks.. en nee, niet voor werk.. dit is mijn hobby garage. Ik houd er wel van om iets goed te doen als je iets doet  ;)

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

spijky

Mooi schuurtje,

Probeer de foto's in je blog te plaatsen ipv een link,
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Miyel

#25
Ja, ik weet hoe het moet, het werkte altijd maar krijg het met zowel onedrive als dropbox de laatste tijd niet meer voor elkaar. De links verwijzen naar een pagina i.p.v. foto of de foto wordt giga groot hier weergegeven.
Iemand tips?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

850 T5 Freak

 Wow mooie hobbywerkruimte!  :eusa_clap: succes met het project!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Miyel

#27
En de afgelopen weken weer wat verder gekomen met het opknappen van het blok. Ben er inmiddels via andere topics achter gekomen dat het een blok uit '94 betreft, maar slechts de klepstoters verschillen van een nieuwer blok.
Inmiddels vrijwel alle externe delen van het blok gedemonteerd, schoon gemaakt (voor zover mogelijk) en opgeslagen. Tevens een bestand aan het opstellen welke delen er vernieuwd moeten worden.

Zoals jullie allemaal het liefst zien, foto's;

Het moeilijkste tot nu toe; moer trillingsdemper / krukaspoelie lossen. Zelf gemaakt gereedschap er op krom getrokken;




Vraagje aan jullie, en anders stel ik hem nog wel in een ander topic;
De oliepomp gedemonteerd en ik kom de volgende kras tegen. Is dit reden tot compleet vernieuwen van de pomp? Hierbij moet je natuurlijk net doen alsof je zelf een blok aan het reviseren bent en de nieuwe pomp moet betalen..


Het tandwiel wat er overheen loopt vertoont ook iets een loopspoor, maar nauwelijks voelbaar..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Miyel

En nu? Het stomme is dat ik ze wel kan zien, zal wel zijn omdat ik aangemeld ben op Onedrive.. Bovendien veranderd Onedrive elke dag de links naar de foto's! stom gedoe.. Heb nu alle foto's naar Photobucket omgezet!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)