Miyel's T-5R, het begin zonder einde.

Gestart door Miyel, 09-10-2009 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Echt super om te zien! Keep it up!

elianmars


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Mooi werk weer.
Die kunststoflassen heb je opmerkelijk net gemaakt  :eusa_clap: .

foekie


Miyel

Kleine update;

In mijn vorige post is te lezen dat ik custom stuurhuis leidingen heb gemaakt en de luchtfilterbak heb aangepast om boven de M66 te passen.
Hierna wou ik eigenlijk de downpipe in elkaar gaan lassen zodat ik niet bij een vers gespoten auto hoef te slijpen en lassen. Maar dan moet de turbo natuurlijk in zijn 'final position' zitten en deze zou nog een paar millimeter opschuiven omdat het randje van het spruitstuk gefreesd moest worden en daar had ik nog niemand voor.. Ook was mijn Japanifold een beetje krom want hij lekte langs één van de 5 spruitstukpakkingen.
Opeens bood een buurjongen zich aan; hij is ook autogek (270pk 1.8TFSI in een golf I  :evil:) en werkt zaterdags bij een metaalbewerkingsbedrijf; Hij kon daar wel 'beunen'.
Nou ja, beunen..


Filmpje;



:eusa_drool:



In de tussentijd kon ik eigenlijk niets doen en daar werd ik een beetje reddeloos van. "En nu.. wat kan ik nu doen? Ik wil iets doen!" Dus besloot ik maar om door te stomen naar de volgende stap; de carrosserie behandelen. Dus motorblok en subframe er weer af en een draaibrug aangeschaft.

An't spit dr met!


Toen de voorruit en achterruit er uit gesneden met een snijdraad en de achterste zijruiten met een stanleymes. Dit op aanraden van een medeforummer nog met een mes in de Multitool geprobeerd maar dat ging veel slechter dan met een stanleymes.
Hier geen foto's van maar zo interessant is het ook niet.

Met al het glas er uit, motorkap en achterklep er af en nog veel meer (wat zit er veel aan zo'n ding!) kon hij mooi op kop. Ik had een straalbedrijf benaderd en die zeggen 'de tectyl moet er wel af zijn'. Nou, 3 keer raden wat ik er twee jaar terug dik op gesmeerd heb  :-\


Serieus een week vrij genomen van het werk dus auto op kop en krabben maar!  :eusa_sick:




Bijna klaar, ik ga nog weer even verder krabben!

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Je neemt het wel vrij serieus allemaal he ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Ja, best wel..

Behalve jou opmerkingen  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

Citaat van: Miyel op 30-06-2019 10:27:22
Ja, best wel..

Behalve jou opmerkingen  ;D

;D

Wat een werk zeg. Geen halve maatregelen met draaibrug aanschaffen, weekje vrij, tectyl krabben etc.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Vulk


classicT5

Wow, erg interessant! En hele mooie draaibrug!

Met inductie verwarmen schijnt dat tectyl ed veel makkelijker te verwijderen te zijn. Je kunt dat zelfs hobby bob met een keuken inductieplaat doen:

http://www.mbklassiekerclub.nl/ontlakken-kookplaatje-t18163.html

arjenT5R

Goh... Deed ik dat ook weer... Denk met de verf Föhn en plamuurmes. Laatste beetje met teer verwijderaar.

Rotklussie :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Verf föhn heb ik er bij ja, maar verwarmen maakt het alleen maar kleverig.
Koud steek je het er zo af, alleen zijn alle rondingen nogal arbeidsintensief.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)