Miyel's T-5R, het begin zonder einde.

Gestart door Miyel, 09-10-2009 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

classicT5

De "truck"met inductie is dat je het metaal warm maakt, maar niet de verf of tectyl. Daardoor steek je het makkelijk eraf.

diederickvolvo

Errug leuk leesvoer weer, ga zo door  :P

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 30-06-2019 10:21:35
Je neemt het wel vrij serieus allemaal he ;D

Vrij serieus?  ;D

Respect voor je werkwijze, Michel!  :eusa_clap:

de Boeing

Citaat van: arjenT5R op 30-06-2019 10:21:35
Je neemt het wel vrij serieus allemaal he ;D
Citaat van: Miyel op 30-06-2019 10:27:22
Ja, best wel..

Behalve jou opmerkingen  ;D

;D ;D ;D

Maar zonder gekheid, respect! Wat moet dat heerlijk zijn als je straks terug mag gaan opbouwen!

Hans Duiven

Ik zou er gelijk een 2e dakraam in zetten  ;D

Miyel

Thanks allen!

En nee Hans.. aan de buitenkant ga je straks niet zien dat hij technisch compleet anders wordt :D

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Intussen alweer een stuk verder gekomen, al is het slechts in mijn hoofd   ;D
In de laatste update was ik de bodem aan het kaal maken zodat de carrosserie naar de straler kan. Inmiddels is de spuiter op bezoek geweest en mede daardoor heb ik weer wat zicht op de vervolgstappen. Het is natuurlijk voor mij allemaal de eerste keer en het gebrek aan ervaring zorgt voor veel kopzorgen; Hoe lassen, hoe rotte delen vervangen, eerst stralen en dan lassen of..
Maar nu vordert het dus aardig;

Eerst maar eens wat deuken uit de bodem halen, hier was de krik of een assteun al eens onder een zwakke plek gezet.


Dit gat zat er in de achterste wielkuip, dit was ook meteen het grootste probleem;




Bij de Volvo een originele wielkuip besteld. Deze is niet in zijn geheel te vervangen, zit verweven in andere panelen. Dus hier een passtuk uit geslepen en hetzelfde uit de auto gehaald. Lijkt makkelijk maar is een heel gedoe! Niet in de laatste plaats omdat ik met TIG las, zo'n apparaat heb ik nu eenmaal en kan ik mee overweg. Blijkt ook nog eens veel beter te zijn, minder hitte inbreng, geknoei en nabewerking nodig. Nu gaan er vast een paar wild; "Minder hitte inbreng? Juist meer!" Ja, als je niet weet hoe het moet wel ja.. Heb dan ook wat geoefend op plaatwerk van een sloper en dat ging super! De platen moeten alleen wel strak, stomp, tegen elkaar aan zitten. Een gleuf van een halve millimeter zorgt al voor meer hitte, toevoermateriaal en krimp. Vandaar ook dat het passen en meten nogal wat tijd vergt. Maar dat heb ik genoeg zolang het resultaat er beter van wordt!


Gelast;


Afgewerkt (las vlak geslepen en voor tijdelijk wat spuitbus primer);


En de doorlassing mag er ook best zijn; Dit is dus alleen met een staalborstel wat schoon gemaakt en niet met de lastoorts of slijptol bewerkt! Klik voor origineel formaat;


Onder de kit vond ik ook nog een lastig plekje, deze plaat zit opgesloten tussen twee andere platen.
Uit een donor V70 hetzelfde stuk compleet uit geslepen maar die bleek onder de kit hetzelfde euvel te hebben. Wil jullie niet bang maken maar ik denk dat er meer hier last van hebben;


Het is vrij gemakkelijk los te pellen en van een stuk plaatwerk een passtuk gemaakt. Ik begin er nog lol in te krijgen!


En... Opeens zag ik een eBay advertentie van een onderdeel dat ik al twee jaar zoek maar nergens kon vinden.. NOS (New Old Stock) dus Nieuw in doos uit een oude voorraad! Flink in de buidel moeten tasten maar geen seconde getwijfeld!  :eusa_dance: :eusa_drool: :eusa_drool: :evil: 8) :P

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

Lekker bezig zo met dat eigen laswerk, ziet er goed uit! En die grille is ook een mooi meevallertje voor het project!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hans Duiven


V70R^2

2023, ik kijk er nu al naar uit dit topic opnieuw van begin tot eind door te lezen!

KIM


Miyel

Citaat van: V70R^2 op 18-09-2019 22:57:55
2023, ik kijk er nu al naar uit dit topic opnieuw van begin tot eind door te lezen!

Vooral jou positiviteit en optimisme blijven mij bovenop het project houden.. maar 2023..?? Ik kan niets beloven  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

New update!

Slijp slijp, braai braai..


Dat plaatje was ook roestig en met stralen zul je de roest er achter niet kwijt raken;


Na verwijdering van de roest nog behoorlijk wat cellulitis zichtbaar..


Mieaaaauwww....  ;D






Ja, redelijk gelukt;




En vanaf daar nu verder...

En via via tegen een geweldig koopje aan gelopen! Twee NIEUWE, ongebruikte, V70NR achter remklauwen.. Nog met originele Volvo-branded Brembo remblokken, dus nooit gemonteerd geweest. (voor €110,-! incl verzending!) Helaas zijn van één klauw de draadgaten uitgeboord, maar ik moet toch iets maken om ze op de achteras te krijgen, dus dat komt goed.. Ja, en iemand heeft ze niet met respect behandeld, de lak én het aluminium heeft behoorlijk wat krassen.. Hoe zou ik het aluminium weer glad kunnen krijgen? Ze worden toch zwart..

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)