Auteur Topic: 855 R 609 854 R 427 855 20v 604  (gelezen 1167 keer)

ron paul

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: 855 R 609 854 R 427 855 20v 604
« Reactie #15 Gepost op: 19-09-2019 00:21:18 »
20v: tweede flesje Leaklock bij dezelfde olie gedaan, lekkende krukaskeerring was 5000 km verholpen, echter lekte weer laatste tijd.
Uitlijnen heeft niet veel geholpen tegen de sterke neiging van de auto om in doordraaiende bochten naar rechts zoals op een klaverblad, stevig terug naar links naar buitenkant bocht te duwen. Rubbers etcetera bovenaan veerpoot gaar? Of zit het in de oude en waarschijnlijk gare schokdempers zelf?

854 R: een groene benzineinjector blijft open staan, waardoor waarschijnlijk de motor de laatste maand te rijk liep.
Vet rechtsvoor bij veerpoot/distrubutie/ophanging blijkt een nieuwe ashoes te zijn die voor driekwart gedraaid is tussen beide bevestigingen: hoe is dat mogelijk???

855 R: nadat er kennelijk mensen zijn die zich aangevallen voelen tot in het diepst van hun wezen: ik heb al tig keer gezegd, recent zelfs, dat ik op aanraden van Rob vorig jaar in juni en Arjen eerst afwacht wat 4.4 inbouw aan info oplevert met betrekking tot het olieverbruik van 1 liter op 500 km; een verbruik dat vanuit nagenoeg niks ineens piekte op deze eenzame hoogte en op dit plateau blijft sinds het punt in de tijd waarop installatie van nieuwe 18T plaatsvond.
Ontevreden met een dergelijk olieverbruik mag een mens wel zijn zou ik zeggen.
Zwart maken van mijn achterbumper gebeurt inderdaad stationair draaiend met warme motor.
Ik ben benieuwd wat het loggen kan gaan opleveren, maar eerst dient de 854 rijdbaar te zijn en de 20v mag op voor de apk binnenkort.
Voor feminien gekonkel heb ik verder geen tijd, voor autopoetsen helaas ook niet.
Wel serieus leuk om te horen na een jaar is dat de eerste cartridge die ik vorig jaar tussen maart en juni in de 855 R hebt gehad, prima functioneert in een ander huis in een andere auto, waarschijnlijk Volvo?
Ik hoop dat het dit jaar nog gaat lukken om 4.4 erin te krijgen en sine mora uit te vissen wat de oorzaak is.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2019 00:23:49 door ron paul »