It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FGG

Top, Marc!

Ik heb ook serieus gekeken naar de Ioniq maar uiteindelijk gaf mijn werkgever aan dat elektrisch rijden niet werd toegestaan. Helaas. Maar elektrisch rijden heb ik nog steeds op de korrel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Maestro12

Citaat van: Sbv op 10-01-2019 07:41:26
werkt deze adaptieve cruisecontrol wel tot stilstand ? In mijn XC60 wel en ook boven de 140. recent zat ik met verkoper bij Renault dealer te praten en daar schijnt de adaptieve cruise onder de 30(40) zichzelf uit te schakelen en ook boven de 140 werkt deze dan niet meer
Bij Renault werkt de adaptieve cruisecontrol niet onder de 40, zoals bij de meeste merken er onder de 30/40 geen cruisecontrol is ook niet bij een XC,  en niet boven de 150 (voor de XC 200km/u), boven de 150 is alleen de 'normale' cruisecontrol beschikbaar.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

knoertS70

Mooie auto hoor. Wil je ook wat foto´s van het interieur plaatsen?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

razorx

Gefeliciteerd Marc!

En inderdaad een mooie auto.

V70geRwin

Gefeliciteerd en leuk dat je je ervaringen met ons deelt, lees ze altijd met veel interesse!
Veel plezier er mee.

Snellebaksteen

Veel plezier er mee!
Ik zou ook graag elektrisch gaan rijden maar ik rij regelmatig echt veel te lange afstanden om dit te kunnen doen helaas.
Hou ons op de hoogte!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Had ik je nou al gefeliciteerd, Marc?  :eusa_shifty: ;D

Zoals ik al eerder zei, ik ben benieuwd hoe het je bevalt op de langere termijn.

Marc O.

Citaat van: elianmars op 10-01-2019 17:01:27
Had ik je nou al gefeliciteerd, Marc?  :eusa_shifty: ;D

Neej! 🤔😂

Citaat van: elianmars op 10-01-2019 17:01:27
Zoals ik al eerder zei, ik ben benieuwd hoe het je bevalt op de langere termijn.

Thnx Mars en de anderen!
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Ik ben ook heel benieuwd naar je bevindingen wat betreft het elektrische rijden Marc, jij bent wel zo ongeveer één van de eerste (in NL op het forum) met een volledig elektrische wagen... Wie weet volgen er nog meer nadat ze je ervaringen als positief lezen.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst natuurlijk  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Citaat van: henry classic v70 op 11-01-2019 19:22:47
Ik ben ook heel benieuwd naar je bevindingen wat betreft het elektrische rijden Marc, jij bent wel zo ongeveer één van de eerste (in NL op het forum) met een volledig elektrische wagen... Wie weet volgen er nog meer nadat ze je ervaringen als positief lezen.

Haha, nou... ik rij er al drie jaar ééntje  ;D

Bevalt overigens uitstekend.

Marc O.

Thnx Henry.

Net even wat te eten gehaald en ondertussen de auto weer aan de gratis snellader gehangen. Kwartiertje later was de accu al weer vol (94%). Toen ik bij de lader aankwam stond er een Jaguar iPace te laden, dus toen maar eerst de AC langzaamlader aangesloten. Schiet uiteraard niet op, want je krijgt met een 1 fase Ioniq maar 6kW (met een Tesla of Renault Zoe 43kW). Gelukkig kwam 5 tellen later de iPace rijder terug bij zijn auto en kwam de DC lader weer beschikbaar.

Vandaag de adaptive cruise control wat verder getest. Wanneer het verkeer vanaf 120km/u ineens afremt naar stilstand, dan remt ie op tijd af maar houdt daarbij gevoelsmatig te weinig afstand. Daardoor ga je zelf toch wat bijremmen, al is dat niet echt noodzakelijk. Filerijden is verder wel echt een verademing. Hij houdt heel mooi afstand, en als het verkeer voor je weer beweegt dan hoef je alleen maar op het +-knopje van de CC te drukken om weer te gaan rijden. Werkt echt perfect.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Ik zou heel neurotisch worden van het zoeken en vinden van zo'n (zeldzame) laadplek. Zie vaak 'gewone' auto's de laadplekken bezet houden.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marc O.

Citaat van: Claudia op 12-01-2019 11:49:35
Ik zou heel neurotisch worden van het zoeken en vinden van zo'n (zeldzame) laadplek. Zie vaak 'gewone' auto's de laadplekken bezet houden.


Het grappige is dat er meer laadpalen in Nederland zijn dan tankstations ;) Maar normaliter wil ik gewoon dagelijks op mijn eigen oprit laden, dus dan hoeft er ook niet te worden gezocht naar een laadpaal. Heel eerlijk: Zonder eigen oprit met mogelijkheid om thuis te laden zou ik ook niet zo snel een electrische auto zijn gaan rijden, of op zijn minst gewacht hebben tot auto's met grotere accu's betaalbaarder zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Citaat van: Piet op 11-01-2019 20:04:55
Haha, nou... ik rij er al drie jaar ééntje  ;D

Bevalt overigens uitstekend.

ook één van de eerste dus  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Even als voorbeeld een plaatje erbij om de laadpalensituatie in mijn wijk te laten zien:



Meer dan genoeg dus, al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat er maar een paar op loopafstand van huis liggen, en het vervelend wordt als je 's morgens eerst een kwartier naar je auto moet lopen.
...The Nile isn't just a river in Africa...