It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: Marc O. op 27-04-2011 07:50:02
Citaat van: KIM op 27-04-2011 07:30:25
Wist je dat die sattelites eigenlijk zilverkleurig zijn?

Volgens mij heeft de veeg-met-schoenproef van Maruska aangetoond dat die niet eens zo heel erg vies waren :eusa_snooty:. Maar zonder gekheid, die velgen waren inderdaad vies (mooi vies! ;D), maar zijn van zichzelf al wat donker van kleur, zéker niet zilverkleurig.

Sorry, was vergeten  :evil: erbij te zetten.
Ik wist dat ze niet zilver waren.

Marc O.

Wilde vandaag 2 nieuwe voorbanden voor de 940 kopen. Had in diverse tests al gelezen dat de Vredestein Sportrac V3 een hele goeie was. Dus vanmorgen maar eens op de website van m'n 'vaste leverancier' gekeken of ze vandaag open waren. Ja dus. In de auto gestapt en aldaar aangekomen bleken de roldeuren dicht. Boehoeh³. Ander bedrijf gebeld ('vaste leverancier' van banden voor m'n pa), met de vraag of ze open waren.
Ja, hele dag.
Heeft u de Vredestein Sportrac V3 op voorraad?
Welke maat?
Ja, sorry, 205-55/16.
Ja hoor, die heb ik genoeg liggen.
Mooi, dan ben ik er met een klein uurtje.
Klein uurtje en een whopper later: Ik had vanmorgen gebeld voor die Vredestein banden. Kan ik hier trouwens met pin betalen?
Nee.
Dan ben ik zo terug.
Na een kleine omzwerving omdat een aantal Rabo-pinautomaten (die zijn in een dorp het makkelijkst te vinden) dienst weigerden (vanwege die cyberaanval?):
Zo, twee maal Vredestein Sportrac V3 dus, voor de voorkant.
Mannetje begint met het demonteren van de velgen en het eraf trekken van de oude banden. Loopt naar baas voor nieuwe banden. Baas gaat zoeken in de opslag voor de Vredesteins. Kan ze niet vinden. "Ja eehh, die hebben we niet".
Grrr.....boze blikken.
Ja ehhh....ik zet er wel Hi-tracs onder.
Nee, doe dat maar niet. Doe dan maar Michelin Primacy's.
Ondertussen komen ook een aantal taxichauffeurs terug 'op de basis' (want multifunctioneel; zowel bandenverkoop als taxibedrijf) en een van hen monteert de inmiddels op de velgen gemonteerde en gebalanceerde bandjes terug op de 940. Na een kwartier pielen, en wat meewarige blikken van zijn collega met meer vakmanschap, zit de boel vast.
Kost dat?
180 Euro.

En zo zie je maar, met wat mazzel kun je goedkoper uit zijn dan bij de Autbandenmarkt.com, want daar kosten ze ca. 95 Euro per stuk en dan komt er nog montage en balanceren bij. Toptip dus: Van Grunsven Autobanden in Heesch :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Zo, de 740 is ook weer APK gekeurd. Was wel even spannend, want hij stond al een half jaar stil en had wat starthulp nodig om weer op gang te komen. Wonderwel leverde de keuring verder geen rare dingen op. De handrem moest een beetje worden bijgesteld en uiteraard is er een nieuwe accu in gezet, maar dat laatste is natuurlijk niet echt een APK ding.

Na de afgelopen dagen weer eens wat km's in die auto te hebben afgelegd, valt me op hoe fijn hij eigenlijk rijdt. Het is natuurlijk geen auto waarmee je een Audi- of BMW-rijder het nakijken geeft, zoals de T6, maar het rijdt heerlijk relaxed en onthaastend :D. De stoelen zitten na 27 jaar nog steeds prima, er zijn nauwelijks tot geen kraakjes te horen en het redblock produceert die echte ouderwetse Volvo-sound  :eusa_dance:

Al met al is het dus een auto die het niet verdient om 6 maanden stil te staan. Totdat de winter weer komt zal ik er wat vaker mee naar het werk rijden, en ik denk dat ik binnenkort ook wat ga laten doen aan die paar kleine roestplekjes. En dan ook preventief een aantal zaken vervangen waarvan ik weet dat ze niet helemaal fris meer zijn, zoals de benzinepompen, de tankvlotter en de schokbrekers.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Roest!

De vorige eigenaar van de S80 heeft, in al zijn wijsheid, besloten om de voorruit te laten vervangen door Carglass, en blijkbaar zijn die daarbij niet zo zorgvuldig te werk gegaan als je zou hopen (what else is new). Waarschijnlijk is bij het demonteren van de oude ruit de lak beschadigd, waardoor zich nu een flinke bloemkool aan het vormen is langs de dakrand. :eusa_boohoo: Nu maar eens bedenken of ik 'em ga houden of binnenkort te koop zetten. Niet alleen daarom trouwens, maar het wordt onderhand weer eens tijd voor iets anders :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:05:58
Roest!

De vorige eigenaar van de S80 heeft, in al zijn wijsheid, besloten om de voorruit te laten vervangen door Carglass, en blijkbaar zijn die daarbij niet zo zorgvuldig te werk gegaan als je zou hopen (what else is new). Waarschijnlijk is bij het demonteren van de oude ruit de lak beschadigd, waardoor zich nu een flinke bloemkool aan het vormen is langs de dakrand. :eusa_boohoo: Nu maar eens bedenken of ik 'em ga houden of binnenkort te koop zetten. Niet alleen daarom trouwens, maar het wordt onderhand weer eens tijd voor iets anders :eusa_shifty:

Das zuur, Marc! Je hebt niet zoiets van: maken??
En hoe lang heb je de T6 nu, dat je wil gaan kijken naar wat anders? En wat is "wat anders"?

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:19:28
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:05:58
Roest!

De vorige eigenaar van de S80 heeft, in al zijn wijsheid, besloten om de voorruit te laten vervangen door Carglass, en blijkbaar zijn die daarbij niet zo zorgvuldig te werk gegaan als je zou hopen (what else is new). Waarschijnlijk is bij het demonteren van de oude ruit de lak beschadigd, waardoor zich nu een flinke bloemkool aan het vormen is langs de dakrand. :eusa_boohoo: Nu maar eens bedenken of ik 'em ga houden of binnenkort te koop zetten. Niet alleen daarom trouwens, maar het wordt onderhand weer eens tijd voor iets anders :eusa_shifty:

Das zuur, Marc! Je hebt niet zoiets van: maken??
En hoe lang heb je de T6 nu, dat je wil gaan kijken naar wat anders? En wat is "wat anders"?

Heb de T6 nu zo'n jaar of 2. Hij doet het op zich prima hoor en zou ook niet weten wat ik er voor in de plaats zou moeten kopen. Waarschijnlijk geen T6 meer, die geartronic hangt al 2 jaar als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd. Onterecht trouwens, want hij rijdt en schakelt perfect, maar toch, 't is het idee.....

Heb al vaker gekeken naar een V90, maar ik sluit ook niet uit dat ik een V70N zou kopen. Een D5 spreekt me echter onvoldoende aan en LPG is ook niet ideaal bij die auto's. MIsschien wel weer een Classic, maar dan een R. We'll see, ik heb er geen haast mee.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:39:22
maar ik sluit ook niet uit dat ik een V70N zou kopen. Een D5 spreekt me echter onvoldoende aan en LPG is ook niet ideaal bij die auto's.

Kom er maar in Ludo! ;D

Kan er niets aan doen....maar telkens als ik een S80 zie, kijk ik of Beatrix achterin zit. :eusa_shifty:
Zou gewoon een V70N doen....heerlijke auto! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Pino143

Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:46:34
Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Gheghe....je kent Astrid toch? Een saffron komt er hier echt niet in :-[ ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Claudia op 03-09-2011 14:46:04
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:39:22
maar ik sluit ook niet uit dat ik een V70N zou kopen. Een D5 spreekt me echter onvoldoende aan en LPG is ook niet ideaal bij die auto's.

Kom er maar in Ludo! ;D

Kan er niets aan doen....maar telkens als ik een S80 zie, kijk ik of Beatrix achterin zit. :eusa_shifty:
Zou gewoon een V70N doen....heerlijke auto! :)

Ja, en zeker in het blauw ;D Maar om eerlijk te zijn, ik vindt mijn S80 dan toch wel weer iets hebben. Door die LPG tank ligt ie iets lager en de Satellites maken het best een aparte auto. Geen 13 in het dozijn S80. :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:47:57
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:46:34
Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Gheghe....je kent Astrid toch? Een saffron komt er hier echt niet in :-[ ;)

Ja, ik ken Astrid. Ik wist alleen niet dat ze geen Saffron wilde hebben. Dan is er nog maar een optie over. De V70N R, ijsblauw met oranje lederen bekleding!  :eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:50:40
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:47:57
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:46:34
Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Gheghe....je kent Astrid toch? Een saffron komt er hier echt niet in :-[ ;)

Ja, ik ken Astrid. Ik wist alleen niet dat ze geen Saffron wilde hebben. Dan is er nog maar een optie over. De V70N R, ijsblauw met oranje lederen bekleding!  :eusa_dance:

Hetzelfde geldt trouwens voor CY en LBP ::)

Ik vrees dat die V70N R iets boven m'n budget ligt :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Haha!
Heb hetzelfde als jouw vrouw.
Zou nooit een saffron, CY of LBP willen!
Dán maar een Bea-kleur! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Pino143

Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:54:45
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:50:40
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:47:57
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:46:34
Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Gheghe....je kent Astrid toch? Een saffron komt er hier echt niet in :-[ ;)

Ja, ik ken Astrid. Ik wist alleen niet dat ze geen Saffron wilde hebben. Dan is er nog maar een optie over. De V70N R, ijsblauw met oranje lederen bekleding!  :eusa_dance:

Hetzelfde geldt trouwens voor CY en LBP ::)

Ik vrees dat die V70N R iets boven m'n budget ligt :-\

*Noob raises hand*
Wat is LBP? Light Blue Pearl??  ???

elianmars

Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 15:02:12
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:54:45
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:50:40
Citaat van: Marc O. op 03-09-2011 14:47:57
Citaat van: Pino143 op 03-09-2011 14:46:34
Nordicar heeft een V70R Safron en een V70N R IJsblauw met oranje bekleding staan! Ik rij er doordeweeks elke dag langs. Heeft toch wel wat hoor, die bommetjes op wielen.

Gheghe....je kent Astrid toch? Een saffron komt er hier echt niet in :-[ ;)

Ja, ik ken Astrid. Ik wist alleen niet dat ze geen Saffron wilde hebben. Dan is er nog maar een optie over. De V70N R, ijsblauw met oranje lederen bekleding!  :eusa_dance:

Hetzelfde geldt trouwens voor CY en LBP ::)

Ik vrees dat die V70N R iets boven m'n budget ligt :-\

*Noob raises hand*
Wat is LBP? Light Blue Pearl??  ???

Laser Blue Pearl.

Dat is de kleur die mijn vrouw wel mooi vindt. CY en Saffron niet.