It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: mehn op 21-11-2011 06:44:42
Citaat van: Marc O. op 20-11-2011 21:54:08
Nou eehh... ik heb nog niks gekocht hoor. Maar afgelopen vrijdag heb ik deze bekeken. Zag er prima uit en reed ook prima, maar nog wel erruge twijfels vanwege de hoge km-stand. Ik weet dat ze met gemak veel meer kunnen draaien, maar er zijn toch ook wel wat voorbeelden van 850's die bij een lagere stand motorisch al overleden zijn. En daarnaast zijn er natuurlijk nog wel meer R'en en T-5R'en te koop. Maar goed, het is een nette auto die zeker interessant is!

De eerste 40 euro heb je zo terugverdiend op deze. Ik las dat de T-5R badges niet meer te koop zijn bij de dealer, deze heeft er 1 die die niet hoort te hebben ;D

Ja klopt, scheelt weer een uurtje onderhandelen over de prijs ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Citaat van: Sbv op 20-11-2011 23:22:51
Citaat van: rifwachter op 20-11-2011 23:08:23
LPI, R, hoge km stand.......daar zijn er meer mee bezig  ;D
Jij hebt het alleen anders om. Liever geen LPI. Valt het dan niet over te zetten in de andere ? Samen met Marc kijken en dan eea over (laten) bouwen

Ik weet het niet, maar zou het niet zo zijn dat de kosten van uitbouwen, alles netjes achterlaten, aanpassen kenteken etc., al een aardig deel van de kosten van een nieuwe installatie bedraagt? Kijk, als je voor 500 Euro een complete installatie hebt dan is dat prima, maar als je 1500 Euro kwijt bent voor al dat overbouwen en aanpassen, dan geef ik liever nog iets meer uit voor een compleet nieuwe installatie. :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 06:52:56
Citaat van: Sbv op 20-11-2011 23:22:51
Citaat van: rifwachter op 20-11-2011 23:08:23
LPI, R, hoge km stand.......daar zijn er meer mee bezig  ;D
Jij hebt het alleen anders om. Liever geen LPI. Valt het dan niet over te zetten in de andere ? Samen met Marc kijken en dan eea over (laten) bouwen

Ik weet het niet, maar zou het niet zo zijn dat de kosten van uitbouwen, alles netjes achterlaten, aanpassen kenteken etc., al een aardig deel van de kosten van een nieuwe installatie bedraagt? Kijk, als je voor 500 Euro een complete installatie hebt dan is dat prima, maar als je 1500 Euro kwijt bent voor al dat overbouwen en aanpassen, dan geef ik liever nog iets meer uit voor een compleet nieuwe installatie. :eusa_think:

En daar komt bij dat je naar alle waarschijnlijkheid meteen een nieuwe pomp zult gaan monteren..

KIM

+ wanneer het systeem al een bepaalde leeftijd heeft, krijg je de inbouw niet meer goedgekeurd.

Trouwens van die 40 euro kun je meteen 25 voor een nieuw R logo en 25 voor het 850 logo afhalen; het kost je dus geld...

Marc O.

Citaat van: KIM op 21-11-2011 07:46:16
+ wanneer het systeem al een bepaalde leeftijd heeft, krijg je de inbouw niet meer goedgekeurd.

Trouwens van die 40 euro kun je meteen 25 voor een nieuw R logo en 25 voor het 850 logo afhalen; het kost je dus geld...

Da's dan weer jammer :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 06:52:56
Citaat van: Sbv op 20-11-2011 23:22:51
Citaat van: rifwachter op 20-11-2011 23:08:23
LPI, R, hoge km stand.......daar zijn er meer mee bezig  ;D
Jij hebt het alleen anders om. Liever geen LPI. Valt het dan niet over te zetten in de andere ? Samen met Marc kijken en dan eea over (laten) bouwen

Ik weet het niet, maar zou het niet zo zijn dat de kosten van uitbouwen, alles netjes achterlaten, aanpassen kenteken etc., al een aardig deel van de kosten van een nieuwe installatie bedraagt? Kijk, als je voor 500 Euro een complete installatie hebt dan is dat prima, maar als je 1500 Euro kwijt bent voor al dat overbouwen en aanpassen, dan geef ik liever nog iets meer uit voor een compleet nieuwe installatie. :eusa_think:
Informeren kan geen kwaad denk ik zo. Nieuwe pomp is wel een goede, dan is dat gelijk klaar, tenzij je wet dat de pomp recent vervangen is

mehn

Ombouwen bij Mesman kost zo'n € 1500 als je beide auto's aanlevert. Heb ik het toevallig vorige week met Rogé over gehad ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: mehn op 21-11-2011 07:56:55
Ombouwen bij Mesman kost zo'n € 1500 als je beide auto's aanlevert. Heb ik het toevallig vorige week met Rogé over gehad ;)
Niet interessant dus

Marc O.

Citaat van: mehn op 21-11-2011 07:56:55
Ombouwen bij Mesman kost zo'n € 1500 als je beide auto's aanlevert. Heb ik het toevallig vorige week met Rogé over gehad ;)

OK, da's dan dus niet echt interessant meer wat mij betreft.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 07:58:36
Citaat van: mehn op 21-11-2011 07:56:55
Ombouwen bij Mesman kost zo'n € 1500 als je beide auto's aanlevert. Heb ik het toevallig vorige week met Rogé over gehad ;)

OK, da's dan dus niet echt interessant meer wat mij betreft.

Dat kan een stuk goedkoper hoor!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Spin!

Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 06:49:27
Citaat van: mehn op 21-11-2011 06:44:42
Citaat van: Marc O. op 20-11-2011 21:54:08
Nou eehh... ik heb nog niks gekocht hoor. Maar afgelopen vrijdag heb ik deze bekeken. Zag er prima uit en reed ook prima, maar nog wel erruge twijfels vanwege de hoge km-stand. Ik weet dat ze met gemak veel meer kunnen draaien, maar er zijn toch ook wel wat voorbeelden van 850's die bij een lagere stand motorisch al overleden zijn. En daarnaast zijn er natuurlijk nog wel meer R'en en T-5R'en te koop. Maar goed, het is een nette auto die zeker interessant is!

De eerste 40 euro heb je zo terugverdiend op deze. Ik las dat de T-5R badges niet meer te koop zijn bij de dealer, deze heeft er 1 die die niet hoort te hebben ;D

Ja klopt, scheelt weer een uurtje onderhandelen over de prijs ;D

En speciaal voor het forum heeft Toon een zacht prijsje ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53087.0.html

www.vm-parts.nl

Marc O.

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, na een snel ontbijtje naar KIM gereden en me daar om 8 uur gemeld. Vanaf daar met de rode R (wat is ie mooooooi zeg!!) naar Enschede gegaan om een zwarte R (zie linkje hierboven van Rutger) te bekijken die ik al een tijdje op het oog heb, en die we enkele weken geleden ook al hadden bekeken. De vorige bezichtiging was 's avonds bij dikke mist, dus een nieuwe bezichtiging was nodig om een beter oordeel over de optische staat te kunnen vellen en om de auto eens te kunnen uitproberen op de snelweg.

Dat eerste (de optische staat) viel uiteindelijk een beetje tegen. Wat kleine deukjes hier en daar, voor het merendeel waarschijnlijk wel te verwijderen middels uitdeuken-zonder-spuiten, wat roestplekjes door steenslagschade op de motorkap, en helaas ook een wat vervelend ogende roestplek onder de dorpel linksachter. Technisch volgens mij wel in een goede conditie. Motor trok en klonk prima, was voorzien van een nieuwe turbo, en de automaat deed z'n werk ook goed. Waarschijnlijk is de auto de laatste jaren niet echt door een liefhebber onderhouden (ik doel niet op de huidige verkoper) en dat is helaas ook wel een beetje te zien.

Ik denk echter dat de auto z'n prijs wel waard is. Technisch zal ie niet voor problemen gaan zorgen en aan de cosmetica kan gewerkt worden. Gewoon een eerlijke auto; what you see is what you get. Of ik 'm ga kopen? Ik weet het nog niet. Misschien toch eerst nog eens wat andere auto's bekijken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

En hoe is het met de S80? Is die al verkocht?

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...